XXL Nutrition

Spontane bloeduitstortingen na krachttraining? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lijkt onschuldige 'ecchymose'. Kan idd gewoon aan je vetinname liggen, of een tekort aan vitamine C, B12, K... Bij de één verdwijnt het ook sneller dan de ander, twee weken is niet abnormaal.

Als je zeker wil zijn, gewoon even langs de dokter gaan.
 
Lijkt onschuldige 'ecchymose'. Kan idd gewoon aan je vetinname liggen, of een tekort aan vitamine C, B12, K... Bij de één verdwijnt het ook sneller dan de ander, twee weken is niet abnormaal.
Thanks! Ik gebruik wel al langdurig een zalf/lotion met corticosteroïden. Dat zou een oorzaak kunnen zijn volgens deze link:
https://mens-en-gezondheid.infonu.n...leuring-van-huid-door-gescheurd-bloedvat.html
Volgens behandelend arts zorgen die corticosteroïden ook voor een dunnere huid (ook waar niet wordt gesmeerd).
De plek die 6 dagen geleden ontstond is nu bijna weer verdwenen.
 
Vandaag zag ik na mijn training deze paarsgekleurde vlekjes in mijn linker elleboogholte. Een paar weken geleden had ik dit ook en trok het na een week of twee weer langzaam weg. Zou dit door de krachttraining kunnen komen en zo ja is dit onschuldig?

Bekijk bijlage 489694
Komt van de AAS.
 
Hier had ik ook een keer last van na Zercher squats, ze zijn vanzelf weer weg gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Hier had ik ook een keer last van na Zercher squats, se zijn vanzelf weer weg gegaan.
Ja, maar dan ligt de bar in je elleboogholtes en is er tenminste nog een logische verklaring! In mijn geval is het zonder druk/krachten van buitenaf ontstaan.
 
Hoe zei Bertje dat, cero, cero, punto cero uno :D
 
Na 5 juni geen spontane bloeduitstortingen meer gehad. Kan bijna geen toeval meer zijn dat dit samenviel met de laatste maand van m'n cut. Zal wel te maken hebben gehad met het lage vet% of een ander tekort.
 
De aanname dat het met m'n lage vet% te maken had, klopt misschien toch niet. Na 9 maanden nergens last van, kwam het vandaag tijdens het doen van rows weer lichtjes terug. Weer precies dezelfde plaats: in de elleboogholte. Even aankijken de komende tijd...

IMG_20210305_172024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg dit "vroeger" ook maar ook in mijn gelaat, achteraf bleek het door de dermatomyositis te komen.
 
Ik kreeg dit "vroeger" ook maar ook in mijn gelaat, achteraf bleek het door de dermatomyositis te komen.
Even gegoogeld en dat is het bij mij 99,99% zeker niet. Ik heb het tot nu toe alleen in de elleboogholtes gezien, en altijd tijdens of na pull of biceps oefeningen...
 
Back
Naar boven