AndroidHealthClinic

Sportschool gericht op vrouwen

Alsof jij je ogen er vanaf kan houden:rocknana:. Als vrouwen in de gym niet aangestaard willen worden moeten ze een losse flubber broek aan trekken en geen kilo make up op doen. Volgens mij doen vrouwen het er juist om met hun strakke broekjes en haartjes netjes etc. Ik zelf moet ook bekennen dat als er een vrouw in de buurt sta ik ook net ff harder me best ga doen en gezien wil worden. Zal bij vrouwen die het belangrijk vinden er goed en fit uit te zien niet heel anders zijn. Wil natuurlijk niet alle vrouwen over een kant scheren maar jullie begrijpen me insteek.

Ik kijk er idd niet na, iig niet staren ofzo. Moet zeggen dat ik daar ook niet mee bezig ben, ik kom er puur om te sporten en wat te dollen met andere gekkies. Zou kunnen dat ze dat graag willen, maar het zou ook kunnen dat ze dat dragen omdat het warm is. Als het warm is train ik ook in korte broek en hempje, maar doe dat omdat het warm is en niet omdat ik graag nagestaard wil worden.

Wie weet doen ze dat allemaal wel maar heb jij het niet door. Strategisch je spiegelpositie kiezen!

omfg

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan begrijpen waarom vrouwen zich niet prettig voelen in een sportschool, vooral wanneer zij
net beginnen. In een sportschool heerst er toch een mannen cultuur, niet dat dit erg is maar
hierdoor kunnen sommige vrouwen zich onzeker voelen.

MBT het staren en mooi maken; er is niets mis met een vrouw die zichzelf verzorgt. Liever een verzorgde vrouw dan een plofkip zou ik zeggen. We leven nou eenmaal met mannen en vrouwen op de wereld dus wat is er mis
met flirten / naar elkaar kijken /nieuwe contacten leggen?

Ik snap waarom vrouwen zich soms bekeken voelen omdat sommige mannen niet zo tactisch zijn
maar ik vind dat er niets mis is met naar elkaar kijken, daar hebben wij ogen voor?!

Ik kan begrijpen waarom vrouwen zich niet prettig voelen in een sportschool, vooral wanneer zij
net beginnen. In een sportschool heerst er toch een mannen cultuur, niet dat dit erg is maar
hierdoor kunnen sommige vrouwen zich onzeker voelen.

MBT het staren en mooi maken; er is niets mis met een vrouw die zichzelf verzorgt. Liever een verzorgde vrouw dan een plofkip zou ik zeggen. We leven nou eenmaal met mannen en vrouwen op de wereld dus wat is er mis
met flirten / naar elkaar kijken /nieuwe contacten leggen?

Ik snap waarom vrouwen zich soms bekeken voelen omdat sommige mannen niet zo tactisch zijn
maarik vind dat er niets mis is met naar elkaar kijken, daar hebben wij ogen voor?!

Daar is inderdaad helemaal niets mis mee! Niet te vergeten dat het goed is voor de hormonen ;) haha

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in een womens-only gym te trainen...
Nou is dit deels gebaseerd op mijn afkeer van de Zumba-dozen met hun volledig matchende outfitjes die je vies aankijken als je een beetje zweet die in mijn oude gym rondliepen.
Ik ben nu nog op zoek naar een nieuwe gym in mijn woonplaats dus misschien dat ik m'n mening nog bij stel als ik t daar anders ervaar.

ik sport in een gym waar de vrouwen allemaal squaten/lunchen, deadliften.... Lovely!

Alsof jij je ogen er vanaf kan houden:rocknana:. Als vrouwen in de gym niet aangestaard willen worden moeten ze een losse flubber broek aan trekken en geen kilo make up op doen. Volgens mij doen vrouwen het er juist om met hun strakke broekjes en haartjes netjes etc. Ik zelf moet ook bekennen dat als er een vrouw in de buurt sta ik ook net ff harder me best ga doen en gezien wil worden. Zal bij vrouwen die het belangrijk vinden er goed en fit uit te zien niet heel anders zijn. Wil natuurlijk niet alle vrouwen over een kant scheren maar jullie begrijpen me insteek.

Ik ben het hier 100% mee eens. Dat je het ongemakkelijk vindt snap ik helemaal, daarom doet enkele van m'n vriendinnen een vest om de middel of een langer truitje aan bij het squatten. Maar kom dan niet met een hotpants aan en een topje waar je tatas bijna uitvallen en ga dan staan klagen. Al zijn zulke meiden meestal na een paar maanden toch niet meer terug te vinden, lost zichzelf wel op :p

In het begin had ik er ook wel last van hoor, je staat te klungelen en wordt dan wel eens op je vingers gekeken. Niet fijn natuurlijk. Maar je moet maar denken dat iedereen eens bij nul is begonnen. En je kunt het gebruiken als motivatie, als ze over een paar maanden nog staren alleen maar hoever je vooruit gegaan bent. Goed voor het zelfvertrouwen dan, toch?

Sportscholen voor alleen maar vrouwen is zo'n beetje het zelfde als een boerderij met alleen maar kippen.
Diversiteit maakt het alleen maar mooier op.

Daarnaast is het toch altijd leuk als je gemotiveerd wordt door een knipoog van een gespierde man :heart:

Na ongeveer een jaar trainen bij mijn sportschool wordt ik volgens mij nu uiteindelijk wel serieus genomen als vrouw zijnde, mede omdat ik de enige vrouw bent die in de winter stug doortraint
ik moet zeggen dat ik, toen ik begon met trainen, altijd wijde broeken droeg en mijzelf ietwat onzeker voelde onder het oog van alle mannen, maar uiteindelijk heeft mij dat juist alleen maar gemotiveerd, zo van; ik zal zorgen dat ze wat hebben om naar te staren:D

Momenteel train ik het liefst in gymleggings, ook met squatten.
Van mij mag iedereen staren, geen probleem. Als niemand naar mij zou kijken zou ik misschien toch een beetje het gevoel hebben dat ik iets niet goed doe

Als ze maar niet naar me toe komen en advies gaan geven over training of voeding. Dat vind ik wel heel vervelend. En daar hebben de meeste mannen toch wel een handje van, zo van: ik zal dat meisje wel eens even 'helpen'.
Van de kant in de sloot ja.

Moraal: gemende sportscholen is goed voor motivatie, zowel voor man als vrouw. Competitiegevoel of hetzelfde na willen streven met het zelfde geslacht en aangestaard worden door het andere geslacht. Mij prima hoor.

Ik train in een lowbudget mocrogym. Daar worden meisjes zelfs lastiggevallen... Dus ik snap het wel. Maar ik word ook wel vaker bekeken door mannen en vrouwen (nohomo) en dat hoort er jammer genoeg bij.

Terug
Naar boven