XXL Nutrition

Squash -> voeding/training

Bezoekers in dit topic

KoosNaamloos

Novice
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Halloo,

Omdat er geen squashforum is, en ik hier hééél lang geleden wel eens wat advies heb gekregen toen ik nog aan powerlifting deed, wil ik hier graag mijn vraag stellen :)

Ik squash momenteel vrij serieus, 4 keer per week, en daarnaast doe ik thuis met dumbells nog wat bicep/hammer curls, shoulder press en front rows om mijn onderarmen, schouders en rug wat aan te sterken. Daarnaast doe ik lunges met gewichten in mijn hand (20kg) en roteer dan mijn bovenlichaam om wat meer balans/ core strenth te krijgen.
Ik vroeg me af of iemand hier tips heeft wat ik verder zou kunnen doen. Ik train bijvoorbeeld geen borst, omdat ik enkel twee dumbells heb en geen bankje, is daar iets voor te vinden?

En qua voeding vroeg ik me ook af of ik wat tips kon krijgen.
Momenteel bestaat mijn dieet (heel saai) uit brinta (100g) met melk (1L), een bak kwark (500g), avondeten (vaak een stuk vlees met 200-500gram bonen, of wat broccoli) en savonds nog een bak kwark (500g). En tussendoor wat fruit en pinda's of een proteinbar.
Dit is volgens mij niet heel veel voor iemand die 5-6x in de week sport.
Mijn doel is niet per sé aankomen of breder worden, maar ik verlies ook geen vet. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
Ik heb geen vetpercentagemeter of zo'n driepuntsding, maar als ik in de spiegel kijk zie ik al tijden alleen die verticale streep, maar wordt er nooit meer zichtbaar (alleen rond mijn buik zit wat vet, voor de rest is alles redelijk droog)
Hoe minder gewicht ik over de baan heen hoef te zeulen hoe beter, dus hopelijk kan iemand mij helpen :)
Ik ben dus 1.80 en denk rond de 75kg (3 jaar geleden voor het laatst gewogen:$)
 
val je niet af dan eet je alsnog te veel (als in je krijgt te veel kcal binnen)
 
Dat snap ik. Maar ik eet relatief weinig, en denk veel te verbranden met sporten.
Hoe kun je erachter komen hoeveel je verbrandt met sporten?
Dus 4x in de week 1,5 uur squash, 2x in de week 30 minuten (3x12) de bovenstaande oefeningen.
 
.
Hoe kun je erachter komen hoeveel je verbrandt met sporten?
.

Je kan tijdens het sporten eens een tracker aanzetten , denk hierbij aan een stappen teller, of een telefoon mee als je squasht , eventueel een sporthorloge van oa Garmin, Tomtom , Nike of Fitbit
 
Back
Naar boven