MuscleMeat

squat form check *filmpjes*

Bezoekers in dit topic

zoals eerder vermeld met je buik ademen dan is je romp steviger en alles aanspannen.
lijkt dat je je gezicht iets naar beneden houd. ligt naar boven kijken.
als je omhoog komt borst eerst omhoog, rest volgt dan wel. dat helpt wel om te zorgen dat je niet eerst je heup omhoog brengt.

is het niet de bedoeling om TEGELIJK met borst en heup omhoog te komen? of toch te proberen alles daartussen op spanning te houden zodat beiden tesamen omhoog komen?

want eerst met heup omhoog schieten --> zorgt voor een stukje 'goodmorning' in de oefening en verlies van spanning op hamstrings.

eerst met borst omhoog, dan ben ik in de war met heel het "probeer uit de heupen te duwen" & 'Hip drive' gedoe...
 
Laatst bewerkt:
Eerst onder het halter gaan staan, adem halen , spanning zetten .. uitpakken .. op je plek gaan staan, opnieuw adem in (niet tot de hoofd eraf knalt) maar voldoende voor goede spanning. Niet tijdens de rep inademen zoals Naturo zegt. Je kunt een beetje uitblazen op de weg omhoog maar niet teveel. De core moet op spanning blijven en daar heb je lucht voor nodig.

http://www.youtube.com/watch?v=PJX1CyjbMic

Heb je al eens highbar (fullsquat) geprobeerd?

zal dit thuis eens bekijken, niet nu op het werk ;)

nee, ik doe de low bar variant à la Starting Strength van Rippetoe, althans, dat probeer ik.
waarom zou ik eens high bar proberen?
 
tuurlijk moet je spanning houden in je core en daarom als je je borst eerst omhoog doet zal romp/heup meteen volgen.
is natuurlijk niet zo dat eerst de een gaat dan de ander. maar voor je gevoel/beleving maakt het wel uit en zal heup in ieder geval niet eerst gaan.
 
Back
Naar boven