XXL Nutrition

Squat wordt goodmorning/ Form check

Dat je wat minder puntjes moet gebruiken.. :D

Hahhaha, ja op mijn smartphone ligt het . dicht bij de spatiebalk. En aangezien ik niet goed zie, merk ik dat niet altijd.

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Ik heb het clipje nog een paar keer bekeken en het is duidelijk dat je bekken ver boven je knie blijft en is dit ver above parallel die je tracht te "maskeren" (no offense!!) door dan naar voren te gaan leunen en zo je diepte te zoeken; Ik dacht eerst dat er een zwakte was in de onderrug maar na het herbekijken moet ik ook toegeven dat je onderrug sterj genoeg moet zijn anders zou je niet terug recht kunnen komen. Volgens mij is het dus gewoon een fout aangeleerde form en de drang het gewicht te snel te willen doen toenemen (ben ik ook altijd schuldig aan).

Echter:

Eerst en vooral, niet squatten op loopschoenen. That is a big NO NO!!
Ten tweede, tracht eens wat meer naar achteren te gaan zitten, of doe eens een paar front squats. Elliot Hulse laat atleten die jouw probleem hebben dit doen zodat hij kan kijken 'where the body breaks form".
Met een front squat zou je in die mate naar voren leunen niet kunnen permiteren.
Doe me eens een plezier en tracht eens 4 setjes met een lichter gewicht te front squatten. Film het, post het.

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

https://www.youtube.com/results?search_query=elliott+hulse+squat

lijkt mij ook wel nog iets boven paralel te zijn die squat, lijkt gewoon dieper omdat je bovenlichaam praktisch paralel is met de grond

bij mezelf merk ik nu ook wel dat ik wat hetzelfde probleem heb bij mijn zwaardere squats sinds mijn cut
tot op een bepaald gewicht loopt het imo vlot, maar eens daarboven merk ik wel dat ik mijn rug nog een stukje moet rechten bovenaan de beweging
bij front squats blijft mijn rug dan weer kaarsrecht

• Topic Starter Topic Starter
Hahhaha, ja op mijn smartphone ligt het . dicht bij de spatiebalk. En aangezien ik niet goed zie, merk ik dat niet altijd.

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Ik heb het clipje nog een paar keer bekeken en het is duidelijk dat je bekken ver boven je knie blijft en is dit ver above parallel die je tracht te "maskeren" (no offense!!) door dan naar voren te gaan leunen en zo je diepte te zoeken; Ik dacht eerst dat er een zwakte was in de onderrug maar na het herbekijken moet ik ook toegeven dat je onderrug sterj genoeg moet zijn anders zou je niet terug recht kunnen komen. Volgens mij is het dus gewoon een fout aangeleerde form en de drang het gewicht te snel te willen doen toenemen (ben ik ook altijd schuldig aan).

Echter:

Eerst en vooral, niet squatten op loopschoenen. That is a big NO NO!!
Ten tweede, tracht eens wat meer naar achteren te gaan zitten, of doe eens een paar front squats. Elliot Hulse laat atleten die jouw probleem hebben dit doen zodat hij kan kijken 'where the body breaks form".
Met een front squat zou je in die mate naar voren leunen niet kunnen permiteren.
Doe me eens een plezier en tracht eens 4 setjes met een lichter gewicht te front squatten. Film het, post het.

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

http://www.youtube.com/results?search_query=elliott+hulse+squat

Hmm ja ondanks dat ik dat parallel squatten probeer te vermijden, dus zo diep mogelijk te gaan, lukt mij dit toch niet echt. Zal me de komende weken eens volledig gaan focussen op techniek en flexibiliteit om die squat volledig onder de knie te krijgen. Zal deze week ook wel even een filmpje maken van wat front squats en die posten. Wellicht dat dit ook beter gaat.

lijkt mij ook wel nog iets boven paralel te zijn die squat, lijkt gewoon dieper omdat je bovenlichaam praktisch paralel is met de grond

bij mezelf merk ik nu ook wel dat ik wat hetzelfde probleem heb bij mijn zwaardere squats sinds mijn cut
tot op een bepaald gewicht loopt het imo vlot, maar eens daarboven merk ik wel dat ik mijn rug nog een stukje moet rechten bovenaan de beweging
bij front squats blijft mijn rug dan weer kaarsrecht

Ja frontsquats ook maar eens proberen dan :o

Thnx!

jij doet dus precies hetzelfde als ik deed!
last in je onderrug ook?

Niet echt last, meer een drukkend gevoel. Zelfde gevoel als je ook hebt met deadliften.

ja dat dus. iig dat er veel kracht op staat.
zet je je voeten breed neer?

zie dat jij de bar ook vrij laag neer legt; probeer m nog hoger OP je traps te leggen en dan te zakken.
hielp bij mij. je maakt de hoek zo net wat anders.
kleine verandering maar wel heel effectief.

je staat aardig breed idd, hoe voel je je nadat je benen heb gedaan? verzuurde onderrug?

ja dat dus. iig dat er veel kracht op staat.
zet je je voeten breed neer?

zie dat jij de bar ook vrij laag neer legt; probeer m nog hoger OP je traps te leggen en dan te zakken.
hielp bij mij. je maakt de hoek zo net wat anders.
kleine verandering maar wel heel effectief.

Ja voeten staan wel breed. Als ik ze smaller neerzet kom ik helemaal niet onder parallel.
In principe zou het niet uitmoeten maken waar je de bar legt. Het klopt idd dat bij lowbar je een wat andere hoek hebt, maar het zou niets uit moeten maken met het feit dat ik een soort goodmorning maak.

je staat aardig breed idd, hoe voel je je nadat je benen heb gedaan? verzuurde onderrug?

Valt wel mee. Wel een beetje het gevoel dat je krijgt met deadliften, maar niet verzuurd ofzo.

Persoonlijk heb ik een rits heup oefeningen ingepast voordat ik ga squatten of DL'en. Merk vooruitgang maar toch ben ik niet meer zo soepel als toen ik ooit begon met squatten bijvoorbeeld.

Is wellicht ook een gevolg van spieropbouw en zwaarder worden ?

http://www.oneresult.com/articles/training/10-workouts-boost-hip-flexibility

Ja die oefeningen heb ik nu ook toegevoegd voor het squatten. Merkte ook wel een beetje dat ik inflexibeler ben dan voorheen. Waar het precies door komt zou ik niet echt weten.

Je gaat echt veel te ver naar voren met die front squat.

Dat is idd het probleem. Zal die filmpjes eens goed gaan bekijken.
Thnx!

In mijn ervaring is de overhead squat echt geweldig om mobiliteit en het verticaal houden van de rug te trainen.

Ja voeten staan wel breed. Als ik ze smaller neerzet kom ik helemaal niet onder parallel.
In principe zou het niet uitmoeten maken waar je de bar legt. Het klopt idd dat bij lowbar je een wat andere hoek hebt, maar het zou niets uit moeten maken met het feit dat ik een soort goodmorning maak.

dat het niet uitmaakt waar de bar ligt is natuurlijk vloeken in de kerk. typ wat in op google en je krijgt meteen 1.000.000 hits.

dat je niet beneden parallel komt is niet meer dan logisch. lijkt me ook geen natuurlijke houding als je breed staat en je rug trekt heel erg hol.
jij hebt denk ik hetzelfde als dat ik had en ik garandeer je dat je als je de bar hoger legt je probleem op is gelost. voeten minder breed zetten en vanuit je heupen naar achter zakken.

dat het niet uitmaakt waar de bar ligt is natuurlijk vloeken in de kerk. typ wat in op google en je krijgt meteen 1.000.000 hits.

dat je niet beneden parallel komt is niet meer dan logisch. lijkt me ook geen natuurlijke houding als je breed staat en je rug trekt heel erg hol.
jij hebt denk ik hetzelfde als dat ik had en ik garandeer je dat je als je de bar hoger legt je probleem op is gelost. voeten minder breed zetten en vanuit je heupen naar achter zakken.

Ik bedoel dat het niet uitmaakt waar de bar ligt mbt het doen van die goodmornings tijdens het squatten. Waar de bar ook ligt, een goodmorning zou je niet moeten maken. De hoek van je rug is idd anders, maar een goodmorning zou niet mogen. Kijk maar naar powerlifters enzo.
Desalniettemin zal ik het sowieso gaan proberen om die bar eens wat hoger te leggen en minder breed te staan ;)

idd, squatten terwijl je de bar boven je hoofd houdt. Ziekelijk moeilijk de eerste keer dat je het probeert. Als je het goed kan uitvoeren heb je wss een goede mobiliteit.

Bij een overhead squat kan je ook te ver naar voren. Alleen heb je dan wel mobiele schouders nodig naast mobiele enkels.

Terug
Naar boven