- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
g-men zei:Leuke site, bijna alles doorgelezen. Kost even tijd maar ja is ook belangrijk de squat.
Waar ik altijd een beetje moeite mee heb zijn de opmerkingen dat de knieen niet over de tenen moeten gaan. En dat de heup onder het gewicht moet blijven. In mijn opinie zijn beide tegelijk doen bijna onmogelijk.
De stang blijft precies boven je voeten staan, en als je de heup nu onder de stang manouvreert zijn de knieen altijd ver over de tenen. Je heup zit volgens mij altijd iets achter de stang, dit moet natuurlijk niet overdreven ver want dan is de belasting op de onderrug te groot.
Dus: tenen niet over knieen en billen niet exsessief ver naar achteren toe.
koen30 zei:yep ik heb afgelopen zaterdag ge squat met weinig gewicht![]()
was voor mijn de eerste keerterwel ik all een jaar train
maar ik heb wel drie dagen niet kunnen lopen![]()
was echt niet normaal meer maar ja heb nu wel een weekje rust
gr,koen![]()
Babyrox zei:Jah ik was begonnen met squaten op de smith-machine met elke kant 20 kg dat ging vrij makkelijk. vervolgens 30 kg aan elke kant verder en dat in totaal 5 setjes, ik kon echt helemaal niet meer lopen zowat leek wel een piguin!![]()
Gasten lachen bij mij op de sportschool haha was wel grappig!
Jopske zei:squaten met een barbell is zwaarder, omdat je het gewicht stabiel moet houden, en je moet natuurlijk ook iets van 20 kg erbij tillen van het gewicht van de stang. (dit ligt eraan welke stang er wordt gebruikt)
koen30 zei:yep dat klopt wat je zegt lopen als een piguin![]()
wat wel opvalt is dat ik met de smith-machine meer pak dan los met de stang in me nek![]()
gr,koen
ja ik heb ook dat me knien ver over me tenen gaan en dat me onderrug vele belast word maar dat komt misschien omdat ik een beginner ben en best veel voorover buigg-men zei:Leuke site, bijna alles doorgelezen. Kost even tijd maar ja is ook belangrijk de squat.
Waar ik altijd een beetje moeite mee heb zijn de opmerkingen dat de knieen niet over de tenen moeten gaan. En dat de heup onder het gewicht moet blijven. In mijn opinie zijn beide tegelijk doen bijna onmogelijk.
De stang blijft precies boven je voeten staan, en als je de heup nu onder de stang manouvreert zijn de knieen altijd ver over de tenen. Je heup zit volgens mij altijd iets achter de stang, dit moet natuurlijk niet overdreven ver want dan is de belasting op de onderrug te groot.
Dus: tenen niet over knieen en billen niet exsessief ver naar achteren toe.
moet het nog even onder de knie krijgen..
Babyrox zei:Jah klopt omdat bij de smith-machine de stang in een geleider zit en dan hoef je geen kracht te zetten om de stang in evenwicht te houden. Ik vind het lekker om hierop te squaten, hierdoor kan je beter de oefeningen uitvoeren als beginner!
. Maar er is een redelijk nieuwe kneets hier in de buurt dus daar ga ik binnenkort even binnen gluren. Als ik daar spontaan klaarkom van de 50+ dumbbells en een power + squatrek gaat ik er gelijk inschrijven