MuscleMeat

Squaten zonder 'kussentje'

Mars Mannetje

Competitive Bodybuilder
Waardering
91
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Ik weet niet of dit de goede plek is om m'n vraag te stellen, maar ik doe het toch. :P

Ik vroeg me af hoe het komt dat heel veel mensen squaten zonder 'kussentje'.
Dat ding om de stang waardoor je de stang niet voelt.

Als ik zonder dat ding squat, ook al is het met heel weinig gewicht, ga ik kapot van de pijn. Leg ik de stang op een verkeerde plek ofzo?

Leg je hem wel ver genoeg naar achter?
probleem bij mij met dat kussentje is dat ik m dan niet naar achter kan leggen, dus tever in mn nek

Het is even wennen zonder, daarna wen je eraan. merk je er niks meer van.

Het is idd wat Zunnepitte zegt dat je eraan moet wennen, ik heb voorheen altijd gesquat in een smith, nu al een heletijd los en zelfs bij standing calve-raises in de smith neem ik nu zonder kussentje.

Het is effe wennen maar pijn doet het niet echt

zijn al meerdere topics over en daar is ook gezegd dat het wend
het is wel apart want ik heb wel soms na het squatten redelijke bloed uitstortingen op in men nek/schouderbladen maar voel het niet

zijn al meerdere topics over en daar is ook gezegd dat het wend
het is wel apart want ik heb wel soms na het squatten redelijke bloed uitstortingen op in men nek/schouderbladen maar voel het niet
dit had ik voorheen ook, maar dat was nog toen ik in de smith deed squatten + kussentje, nu al een heletijd geen last meer van gehad:rolleyes:

Wij hebben een vrij dik kussen voor om de stang heen, dan ben ik het hele gevoel met de stang kwijt. Daarom sowieso zonder.

Ik gebruikte dat kussentje vroeger ook altijd, maar toen besloot ik dat het gay was en heb ik het weggehaald.

Paar squatsessies zonder dat ding en ik was er al aan gewend.

Ik wil een zo'n direct contact met de stang en het gewicht als mogelijk is, dus squat altijd zonder kussen. Op deze manier squat ik veel stabieler.
Op den duur bouw je wat eelt op op het stukje huid waar de stang ligt (huid wordt hard).;)

Deed het vroeger ook met maar nu al tijden zonder. Zoals reeds vermeld heb je een feel betere 'feeling' met de BB. Ligt eigenlijk ook stabieler en doet niet zoveel pijn als je hem op de juiste plek legt. Na het squaten kan het wel een beetje open liggen.

deed vroeger ook met maar nu zonder,omdat je daar van die lekkere hardcore squatstriemen van krijgt:cool:

omdat ik hem niet in mn nek leg maar net onder mn trapezius. zeg maar aan het begin van je tricep

is gewoon voor pussies dat kussentje. PERIOD

Terug
Naar boven