XXL Nutrition

Squaten zonder 'kussentje'

K*t.. ik ben er net 8ter gekomen dat ik gay ben.. gebruik nog steeds dat kussending.. Waarom verteld niemand mij ooit iets?:(

• Topic Starter Topic Starter
Sinds ik squat zonder kussentje maak ik de gains van mn leven.

Moest er even uit. :o

ik heb er altijd het minst last van als ik de bar zeg maar op mn schouderbladen leg.
dan 'dempen' je traps de bar een beetje zeg maar..

Iedere DBBer moet voortaan de p*ssy pad verstoppen in zn gym

Ik gebruikte vroeger ook altijd een kussen want we hadden geen zonder in onze gym en je kon ze er ook niet afhalen. Ben naar een andere gym gegaan en besloot om het zonder te doen ook al hadden ze er. De eerste 2 keer deed het wat pijn, maar daarna voelde het juist beter aan.

Een tip: barbell moet op je rear delts/traps liggen, niet in je nek. Dan doet het al zeker minder pijn en is gewoon veel beter voor je nek. Gebruik een close grip voor betere rugspanning. Als ik een weide grip gebruik merk ik sowieso minder spanning en dan vind ik me zwakker.

het is een feit dat je moet shruggen om opitmaal te kunne squatten, dit omdat je dikke traps moet hebben waar je die barbell kan neerpleuren , ga maar eerst shrugs doen want die kussen slaat nergens op

pain is weakness leaving the body , dus zonder

wat maakt t uit. doe wat je goed voelt

Het is even wennen zonder, daarna wen je eraan. merk je er niks meer van.

QFT

Ik begon met 20kg squat. 1,5jaar geleden denk.

Vanaf begin zonder kussen, gewoon normale stang en voel die stang niet eens onder de 80-90 kg.

Ben nu pas weer verder gegaan met front squat maar heb er nu ook nog wel last van. Is gewoon even doorzetten en dan komt het wel goed.

Terug
Naar boven