XXL Nutrition

stabiliteitsoefeningen voor schouder (Stabiliteitsprobleem schouder)

Flo FM

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
13%
Wie heeft er ervaring met een stabiliteitsprobleem in zijn schouder ?

Ik ben opzoek naar oefeningen die goed helpen om mijn stabiliteit in mijn schouder terug te krijgen.

Wie heeft goede oefeningen voor mij ?

Wat is precies het probleem? Bij welke beweging heb je last van je probleem? Hoe ziet je trainingsschema er uit (ruwweg)?

• Topic Starter Topic Starter
de meeste pijn ondervind ik bij bankdrukken en dan van namelijk van 100kg+.

huidige schema:
rug/biceps
borst/triceps
schouders/biceps
benen/triceps

Zitten daar rustdagen tussen?

rotator cuff oefeningen. Doe ik - preventief - zelf ook vaak en helpt mij goed.

In het blessure subsectie staan er goede artikelen. Kan ze nu niet linken

Rotator cuff oefeningen zijn altijd goed, maar vaak hebben schouferklachten een oorzaak en dat is waarschijnlijk een verkeerde techniek.
Dan kan je wel rotatorcuff oefeningen doen, maar dat lost het probleem niet op.

Linkje met wat oefeningen:

http://www.mc.uky.edu/athletic_training/docs/nzsmsc-2010/Eccentric_Training_Spring2011.pdf

Je weet niet wat het probleem van OP is. Als ie zn schouder uit de kom heeft gehad, dan helpen rotator cuff oefeningen wel degelijk. Los daarvan helpen die oefeningen preventief enorm goed. Dus vandaar die tip. Heb van jou anders geen alternatief gehoord los van een vage link.

Dat is waar, de oorzaak kan ook wat anders zijn.
Een verkeerde techniek is vaak de oorzaak, maar niet altijd.

Maar zoals ik al aangaf, kunnen rotator cuff oefeningen nooit kwaad.
Integendeel: zelf doe ik ze voor iedere training, ook voor squatten.
Waarom vind je het een vage link ?
Heb je het wel geopend/gelezen?

Waarom zijn rotator cuff oefeningen altijd goed? Wat is jullie gedachte daar achter? Ik zeg namelijk dat ze vaak juist niet goed zijn. Aangezien ik dit voor mijn werk doe is het voor mij wel duidelijk. Heb het idee dat mensen elkaar altijd zoveel napraten over dit onderwerp zonder nu daadwerkelijk te snappen waarom ze bepaalde rehab oefeningen wel of niet moeten doen?
Ik zie mensen met dit soort klachten bijvoorbeeld internal rotation oefeningen doen en het dan raar vinden dat het niet helpt.

(en ja ik wil mijn gedachtegang hier best over uitleggen, maar als ik de algemene gedachte van de "napraters" weet kan ik gerichter uitleggen ipv een heel verhaal te schrijven).

Waarom zijn rotator cuff oefeningen altijd goed? Wat is jullie gedachte daar achter?

Hoe ik het altijd begrepen heb is dat de rotator cuff alle aanhechtingen in de schouder "stabiliseert" weet niet of ik het goede woord gebruikt maar ik hoop dat je me begrijpt. Ik had vroeger veel last me schouders tijdens en na trainen. Maar toen ik rotator cuff oefeningen begon te gebruiken in me schema werden de klachten flink minder. Maar ik hoor graag jou gedachte hierover :D

Waarom zijn rotator cuff oefeningen altijd goed? Wat is jullie gedachte daar achter? Ik zeg namelijk dat ze vaak juist niet goed zijn. Aangezien ik dit voor mijn werk doe is het voor mij wel duidelijk. Heb het idee dat mensen elkaar altijd zoveel napraten over dit onderwerp zonder nu daadwerkelijk te snappen waarom ze bepaalde rehab oefeningen wel of niet moeten doen?
Ik zie mensen met dit soort klachten bijvoorbeeld internal rotation oefeningen doen en het dan raar vinden dat het niet helpt.

(en ja ik wil mijn gedachtegang hier best over uitleggen, maar als ik de algemene gedachte van de "napraters" weet kan ik gerichter uitleggen ipv een heel verhaal te schrijven).

Ik ben juist erg benieuwd naar het totaalplaatje.
Heb je geen bestaande artikelen zodat je niet het hele verhaal hoeft neer te zetten?

Ik ben juist erg benieuwd naar het totaalplaatje.
Heb je geen bestaande artikelen zodat je niet het hele verhaal hoeft neer te zetten?
De standaard schouderklachten bestaan niet. Er is geen protocol wat alles fixt, het is maatwerk. Het totaal plaatje hebben mensen als Ann Cools hele boeken over geschreven. ;)

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:12 ----------

Hoe ik het altijd begrepen heb is dat de rotator cuff alle aanhechtingen in de schouder "stabiliseert" weet niet of ik het goede woord gebruikt maar ik hoop dat je me begrijpt. Ik had vroeger veel last me schouders tijdens en na trainen. Maar toen ik rotator cuff oefeningen begon te gebruiken in me schema werden de klachten flink minder. Maar ik hoor graag jou gedachte hierover :D
Het is niet per definitie zo dat er bij een schouderprobleem een stoornis is in de gehele rotator cuff. Als je daar dan dus oefeningen voor gaat doen moet je wel weten wat je moet versterken.

Terug
Naar boven