MuscleMeat

Persoonlijk advies

Bezoekers in dit topic

pietervanflip

Novice
Lid geworden
8 apr 2018
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
74kg
Hoi ik zou graag wat in spieren aan willen komen
 
Laatst bewerkt:
Je staat hier duidelijk naar voren gebukt... rechtop staan voor een foto geeft al een beter beeld.
Maar aangezien je slechts 62 kg weegt bij 1,80 meter ben je eigenlijk gewoon skinny fat. Waarschijnlijk heb je ook nog geen of nauwelijks spiermassa.

Train je wel al? Of wil je nu beginnen met trainen en voeding?

In het laaste geval kan je het beste zelf beginnen met je voeding aan te pakken. Een goed voedinsgschema en training sschema kunnen je zeker al verder helpen en dat hoeft niet iemand voor je te maken maar kan je met wat hulp ook best zelf.

Als je gaat trainen ga dan niet voor de beach boy training en alleen een sixpack en wat borst en armen. Pak dan wel een volledig schema waarbij je al je spiergroepen traint.

Even wat info vooraf.
Qua voeding lees deze sticky even door
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Er staat ook een excel bij en genoeg tips om zelf een schema te maken. Als je na het lezen en een opzet maken vragen hebt stel ze dan. Je gaat er veel meer aan hebben om zelf je voeding op orde te stellen en vragen te stellen. Daar heb je voor het vervolg ook veel aan. En denk niet dat er domme vragen zijn. Er zijn vragen. klaar.. somigen zullen zeggen domme vraag.. Maar beter vragen nadat je de stickuy gelezen hebt.

Qua training lees je best deze sticky even door
Sticky - Trainingsprogramma's voor beginners
Pak een full body schema en train echt al je spiergroepen. Daar ga je later het meeste aan hebben. Benen niet trainen is een echte no go.. is zo goed als je grootste spiergroep. Dus ook belangrijk.
Staar je niet blind op buikspieroefeningen Met ed compounds pak je die ook mee. Dus de eindeloze setjes met crunches en buikspieroefeningen zijn niet nodig. Wel kan een buikspieroefening een bijdrage geven aan een sterke core maar een echte sixpack blijft een kwestie van voeding.

Aangezien je nu skinny fat bent en erg wienig spiermassa zou hebben zou ik niet gaan cutten (afvallen) Maar eerder licht boven je onderhoud eten (onderhoud berekening staat in de eerste sticky in de spreadsheet) en een goed trainingsschema volgen. Je kan in ieder geval nog gebruik maken van beginner gainz. Als je net begint kan je vet verbranden en ook spiermassa opbouwen tegelijk. Dit kan je in ieder geval een flinke tijd uitmelken tot je geen gainz meer maakt. Als je daar bent kan je verder kijken.

Dus
1. kijk naarje voeding. Wat eet je nu... bereken je onderhoud en stel een schema op. Stel je vragen als je die hebt.
2. kies een schema wat je denkt dat je zal bevallen. Ik zou wel insteken op een fullbody 3 x per week.
3. Maak realistische doelen. Dus niet zeggen ik wil van de zomer een sixpack hebben... als je nu namelijk af gaat vallen wordt je broodmager en ziet een sixpack er ook niet uit.
4. Hou je schema's vol. Dus qua voeding en training consistent blijven. Vooral doorzetten.

Nog een tip voor voeding.. je hoeft niet alleen maar kip en rijst te eten. Brood enzo past er ook prima in. Het gaat om de kcallen. Dat staat ook in de sticky. Maar maak een voedingsschema waarin je dingen verwerkt die je lust. Ga niet met tegenzin dingen eten. dan hou je het niet vol.
En als beginner.. doe niet in 1 x té veel.. wil ook niet té veel in 1 x. Een goed fysiek opbouwen kost nu eenmaal tijd... en moeite.

Dus ook een goede training is je geduld en doorzettingsvermogen te trainen. Want daar haken toch wel veel mensen op af.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Succes en bij vragen... schroom niet ;)
 
Back
Naar boven