MuscleMeat

Starting all over. Droogtrainen of Massa?

kefcool

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Na een pauze van een dikke 7 maanden heb ik besloten om terug te beginnen. Maar deze keer met een vast schema. Ik heb wat opzoekwerk verricht maar ik twijfel wat ik nu juist zo doen.
Zou ik voor massa gaan of droogtrainen? Ik ben 19 jaar, 1.78m groot, normale lichaamsbouw.
Ik had van iemand gehoord dat je best gaat droogtrainen eens je een paar jaar bezig bent. Als iemand hier meer van weet?

Vandaar heb ik dus gezocht naar een schema dat zich focust op massa. Dit heb ik gevonden:
Code:
[/URL][Link niet meer beschikbaar][URL="http://www.fitness-island.com/schema/schemakort_massa_4dagen.pdf"]

Is dit een goed schema? Ik ben van plan 4 dagen in de week te gaan. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
In het schema staat dat je 4 spieren per dag moet doen. Dit lijkt mij veel? Vroeger deed ik er altijd 2. Vandaar dat ik het hier even post voor ik wéér verkeerd ga beginnen.

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt :)

Volg je gevoel en alles komt goed die schema's zijn overated of je moet een specifiek doel hebben

1m78, 75kg, normale lichaamsbouw..
Massa trainen en kort voor de zomer droogtrainen

Droogtrainen bestaat niet dus dat sws niet doen.

Je schema blijft in principe altijd hetzelfde (af en toe verschillende oefeningen ter afwisseling natuurlijk) maar je voeding bepaalt wat het resultaat is. Eet je boven je onderhoud dan krijg je spier (en een beetje vet) massa erbij eet je onder je onderhoud dan krijg je geen spier erbij maar verlies je vet en kom je dus droger te staan (zichtbare abs, meer spierdefinitie). Ik zou mooi gaan bulken als ik jou was.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties :)
En hoe zit het met supersetten? Wordt dit aangeraden?

Terug
Naar boven