markhispania3
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 582
starting strength na 3 jaar split?
Beste dbb'ers,
Ik waarschuw jullie alvast even voor de lap tekst die gaat volgen, toch verzoek ik jullie het even door te lezen voor je antwoord.
Ik ben nu ongeveer 3 jaar aan het trainen en heb aardige gains gemaakt. Ik ben van 57 kilo naar 86 gegaan bij dezelfde lengte (1.85). Op zich is dit natuurlijk prima, maar ik train pas sinds een paar maanden op een goede manier, ipv superdudestyle. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik mijn benen en voeding compleet verwaarloosd heb de eerste 2.5 jaar. Bij mijn sportschool (a.k.a. healthcenter) hebben ze geen barbells, alleen een smith machine en een curl bar, en dus heb ik nooit fatsoenlijk kunnen squaten of deadliften.
Het resultaat is nu dus dat mijn benchpress gelijk loopt met mijn squat, ja ik weet het
. Omdat ik het helemaal gehad heb met die smith ben ik nu begonnen met mijn homegym. Ik kan dus binnenkort fatsoenlijk squatten, deadliften en benchen, en dus ben ik van plan om het rippetoe starting strength schema te gaan volgen. Ik wil eerst de juiste feeling voor de oefeningen krijgen, want los is natuurlijk heel anders dan in de smith. Ook wil ik mijn compounds gewoon flink omhoog hebben, starting strength lijkt me daar erg geschikt voor.
Wat denken jullie, moet ik beginnen met starting strength? of is de texas method misschien geschikter?
Nog even mijn stats:
18 jaar
1,85 m
86 kilo
+/- 13 procent vet
bench: 5x70 (smith) (db press = 8x35)
squat = 5 x 70
deadlift= 5 x 110
Beste dbb'ers,
Ik waarschuw jullie alvast even voor de lap tekst die gaat volgen, toch verzoek ik jullie het even door te lezen voor je antwoord.
Ik ben nu ongeveer 3 jaar aan het trainen en heb aardige gains gemaakt. Ik ben van 57 kilo naar 86 gegaan bij dezelfde lengte (1.85). Op zich is dit natuurlijk prima, maar ik train pas sinds een paar maanden op een goede manier, ipv superdudestyle. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik mijn benen en voeding compleet verwaarloosd heb de eerste 2.5 jaar. Bij mijn sportschool (a.k.a. healthcenter) hebben ze geen barbells, alleen een smith machine en een curl bar, en dus heb ik nooit fatsoenlijk kunnen squaten of deadliften.
Het resultaat is nu dus dat mijn benchpress gelijk loopt met mijn squat, ja ik weet het
. Omdat ik het helemaal gehad heb met die smith ben ik nu begonnen met mijn homegym. Ik kan dus binnenkort fatsoenlijk squatten, deadliften en benchen, en dus ben ik van plan om het rippetoe starting strength schema te gaan volgen. Ik wil eerst de juiste feeling voor de oefeningen krijgen, want los is natuurlijk heel anders dan in de smith. Ook wil ik mijn compounds gewoon flink omhoog hebben, starting strength lijkt me daar erg geschikt voor. Wat denken jullie, moet ik beginnen met starting strength? of is de texas method misschien geschikter?
Nog even mijn stats:
18 jaar
1,85 m
86 kilo
+/- 13 procent vet
bench: 5x70 (smith) (db press = 8x35)
squat = 5 x 70
deadlift= 5 x 110
Laatst bewerkt:

.