AndroidHealthClinic

Steken in de lever ??

Ok tnx mensen...begin volgende week met een test e en deca kuurtje....nog een vraagje m.b.t. injecteren want kan dat op dit forum niet vinden.

Is het noodzaakelijk om altijd op dezelfde dag te injecteren bijv. woensdag om 3 uur ???
Maakt het dan uit als het een keer op dinsdag of donderdag gebeurd i.v.m. bloedwaardes ?

Zou je wel een kuurtje test + deca voor de zomer? en vooral met dat vet% niks tegen je stats maar je weet wat ik bedoel

Ga gewoon even naar de dokter en laat je nakijken.
Orals zijn nou eenmaal niet supergezond voor je organen.

De lever bevat intern inderdaad geen pijnreceptoren, pijn ter hoogte van de lever kan wel een gevolg zijn van een gezwollen lever die drukt tegen omliggende zenuwen of buitenkant van de lever, die wel receptoren bevat. Dit mag dus zeker niet genegeerd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Zou je wel een kuurtje test + deca voor de zomer? en vooral met dat vet% niks tegen je stats maar je weet wat ik bedoel

Ja i know...er zal natuurlijk wat vet bijkomen maar denk dat dit d.m.v. schone voeding best wel meevalt.
We gaan het zien doe er ook nog een kickstark dboll bij dus daar zal ik ook aardig wat vet en vocht van krijgen...maakt me niet heel veel uit.
Heb nog jaren zat om mn vet percentage terug te dringen maar snap wat je bedoelt kerel !

Ik heb er nu zelf ook last van.. 3 weken winny kuur gehad en ben nu ongeveer 5 weken gestopt omdat ik steken kreeg. Nog steeds heb ik die steken in mijn zij, ben naar de dokter geweest bloed geprikt en urine afgenomen. Alles was goed dus is waarschijnlijk niets met mijn lever. Zelfs een echo gehad voor nierstenen, konden ook niks vinden. Begint nu wel knap irritant te worden. Heb je een oplossing gevonden tegen de pijn?

steken in zij is toch meestal je milt..?

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:01 ----------

edit;

http://www.gezondheidsnet.nl/lopen-voor-je-gezondheid/steek-in-je-zij

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

en ja ga naar n dokter als het echt erg is..

steken aan de lever door 2 winny? leg mij dat is uit wat daar de reden van zou zijn. ik geloof er geen snars van. ik ben zelfs 10 jaar aan één stuk behandeld geweest voor een ontstoken lever maar heb nooit pijn gehad aan mijn lever. ik kan mij wel inbeelden dat mensen hun lever gezwollen kan zijn en dan tegen andere organen of ribben drukt en dat dit pijn geeft. maar dat is niet iets wat je krijgt van 2 onnozele potjes winny. ik ken een paar mensen die aan leverkanker gestorven zijn en iemand die een levertransplantatie laten doen heeft omdat hij een cirrose had door jaren te drinken. geen enkele van die personen heeft pijn aan de lever gehad. hun klachten waren van een gehele andere aard. dezelfde klachten die ik had toen ik een leverontsteking had. mensen die zeggen dat ze een pijnlijke lever hebben, zijn meestal mensen die een galblaasprobleem hebben en daar eigenlijk pijn hebben. ik heb ooit een pancreasontsteking gehad (ook toevallig na een kuur) en dat gaf ook een constante pijn in mijn rug ter hoogte van de lever.

Heel simpel. Ik kreeg steken en liet de bloedwaarden meten voor mijn lever. 1 waarden was 2x boven de bovengrens aan. Uit mijn hoofd de ALAT. De andere 2 waarden (Gamma-GT, ASAT) zaten nog net onder de bovengrens. Billirubine zat ook tegen de bovengrens aan.
Na het stoppen met de Winny zakte de pijn af en bleef deze weg. Dit verhaal is ook terug te lezen in het topic dat ik toen had geopend.
Even op google gekeken en daar staat bij een wiki pagina de lever een zenuw heeft. De plexus hepaticus.
Mensen die galstenen in de lever hebben (na verwijderen van de galblaas) voelen ook pijn.
Ook googlen levert op dat bij 30% van de mensen met leververvetting geen pijn optreed.
Tja.

Geen idee of dit iets oplevert, maar ik dacht (niet na kuur oid) ook dat ik steken had in mijn lever, maar het was mijn galblaas die de pijn gaf.

Van een potje winny
Moet niet gekker worden hier

Hoe heb je dat opgelost met je galblaas? Denk trouwens niet dat dat het is maar heb ook geen idee. @Cloudstife ik heb me bloedwaarden laten testen en dit was allemaal goed. Heb de steken nu al 5 weken en het is nog niet weg! Geen idee wat ik er tegen kan doen, heb mariadistel en andere middeltjes al geprobeerd..

Hoe heb je dat opgelost met je galblaas? Denk trouwens niet dat dat het is maar heb ook geen idee. @Cloudstife ik heb me bloedwaarden laten testen en dit was allemaal goed. Heb de steken nu al 5 weken en het is nog niet weg! Geen idee wat ik er tegen kan doen, heb mariadistel en andere middeltjes al geprobeerd..

Hoe ik dat heb opgelost? Er bleken wat steentjes in te zitten die de last gaven (sloten geen galwegen af, maar gaven wel de pijn). Deze hebben ze operatief verwijdert (de galblaas zelf volledig).

Spijtig genoeg voel je het wel aan je lever. Maar is geen pijngevoel zoals normaal gezien er geen zenuwen in zitten. Alhoewel er een kortbij zit.

Het is vooral de buitenste laag van de lever en/of galblaas(wegen) die je voelt. Vergroting van de lever speelt hier ook een rol in.

Bij gebruik van aas is er een sterke remming van galzuren. Hierdoor is er meer kans op schade aan cellen en enzymen (cyp). Tot uiteindelijk er voldoende schade is waardoor de lever nog minder gal aanmaakt.

Gevoeligheid van de lever verhoogt en door samentrekking van de galblaas(overmatig) ga je dit voelen als steken.

Ook het overmatig gebruik van drugs zorgt al voor een verminderde werking van cytochroom p450 enzymen. Hierdoor wordt je gevoeliger aan het gebruik van aas.

Geloof me dit is een waarschuwing om te stoppen. Ik heb dit niet gedaan in het verleden met als gevolg leververvetting, dan stase van de lever.

Heb ik al gepost zo te zien :P

Laatst bewerkt:
Heel simpel. Ik kreeg steken en liet de bloedwaarden meten voor mijn lever. 1 waarden was 2x boven de bovengrens aan. Uit mijn hoofd de ALAT. De andere 2 waarden (Gamma-GT, ASAT) zaten nog net onder de bovengrens. Billirubine zat ook tegen de bovengrens aan.
Na het stoppen met de Winny zakte de pijn af en bleef deze weg. Dit verhaal is ook terug te lezen in het topic dat ik toen had geopend.
Even op google gekeken en daar staat bij een wiki pagina de lever een zenuw heeft. De plexus hepaticus.
Mensen die galstenen in de lever hebben (na verwijderen van de galblaas) voelen ook pijn.
Ook googlen levert op dat bij 30% van de mensen met leververvetting geen pijn optreed.
Tja.
Een ALAT waarde van tweemaal de bovengrens is niks dramatisch, en je GGT, ASAT en bilirubine zaten zelfs nog binnen referentiewaarde. Pijn aan je lever ga je NIET voelen van AAS. Orale AAS leiden met name tot intrahepatische cholestase (vernauwing van de galgangen in de lever) met resulterend mogelijk icterus (geelzucht). Wat je vooral gaat voelen dan is jeuk (pruritus) en gaat zien is een vergeling die het duidelijkst is bij het oogwit. Met jouw waarden stond je hier nog mijlenver vanaf. Wat zeer zeldzaam is maar ook mogelijk voorkomt is peliosis hepatis (bloedgevulde cysten in de lever); deze kunnen mogelijk wel pijn veroorzaken meen ik. Daarbij komt nog dat pijn in de regio van de lever doorgaans maar moeizaam terug te leiden valt tot een daadwerkelijk lever probleem. Wat nog vaker het geval is, ook bij leverproblemen, is pijn aan je darmen door de verslechterde stoelgang (minder galzuren aanwezig).

Edit: en het kapsel van Glisson (hetgeen de lever omringt) is wel degelijk geinnerveerd en kan leiden tot pijn bij infectie hiervan of bij een flinke toename van het volume van de lever zoals bij leververvetting. Daarnaast bevatten de poortader en hier en daar de sinusoiden (meen ik) ook gewoon pijnreceptoren. De intrahepatische galgangen echter niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb het al gehad toen ik een dag of 5 speed had gesnoven en elke dag 2 flessen whiskey had gedronken...
Geen steken maar wel een dof , gezwollen gevoel ter hoogte van de lever.
Van kuren heb ik het nog nooit gehad...
Rommel die drugs bah

2 flessen whisky per dag? Pff you must have been in such a dark place man :o

Ik heb zelf ook het idee dat het aan een vergrote lever ligt. Hoop dat de steken snel weg gaan, ben nu al 5 weken gestopt met de winny tabs. Vind het ook raar dat de dokter verder niks bijzonders kan vinden, volgende week nog maar een x langs. Als iemand nog tips heeft tegen de steken hoor ik het graag!

Ik heb het al gehad toen ik een dag of 5 speed had gesnoven en elke dag 2 flessen whiskey had gedronken...
Geen steken maar wel een dof , gezwollen gevoel ter hoogte van de lever.
Van kuren heb ik het nog nooit gehad...
Rommel die drugs bah

Klinkt alsof je een topweekje had gehad (not)

De lever bevat intern inderdaad geen pijnreceptoren, pijn ter hoogte van de lever kan wel een gevolg zijn van een gezwollen lever die drukt tegen omliggende zenuwen of buitenkant van de lever, die wel receptoren bevat. Dit mag dus zeker niet genegeerd worden.

Precies dit! als je pijn hebt in de omgeving van je lever, is meestal eeen vergroting van je lever (als je veel drinkt, orals etc) dan gaan je omliggende zenuwen pijn doen. ik zou zeggen: DOKTER, echo of whatever ze gebruiken ervoor en zeker bloed prikken.

Zal alvast beginnen met veel water drinken
en je dokter bellen

Terug
Naar boven