XXL Nutrition

Stekende pijn bij Benchpress?

Bezoekers in dit topic

New Guy

Novice
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
7%
Hallo

Ik stel mezelf even kort voor;

Ik speel voetbal in 3de divisie.

17j
1m78
70 kg

Ik zou graag wat meer focussen op mijn borstspier, maar als ik een benchpress uitvoer heb ik een ondraaglijke steek net naast mijn rechterschouderblad (aan de binnenkant).

2 maand geleden had ik erg veel last van mijn schouders en ging naar de kiné en die merkte op dat mijn rechterschouder veel lager stond dan mijn linker (enkele cm). Die verwees me door naar de osteopaat en dan ben ik daar enkele malen naar toe gegaan.

Intussen is het al veel beter mijn schouder en heb ik geen pijn als ik die train, maar als ik nu een benchpress doe heb ik die steek.

Enkele maanden geleden kon ik met gemak een benchpress doen (10x40kg ofzo iets)
Terwijl ik nu al pijn heb als ik 5kg aan elke kant hang …

Dit is erg vervelend want de benchpress is echt een goeie oefening …

Heeft iemand dit ook al voorgehad of weet er iemand wat te doen?

Grtz
New Guy:cool:
 
Laatst bewerkt:
Waarvoor een excuus bedenken waarom jij op dit moment zoveel weegt?

Om je schouders te ontzien zou ik eerst eens proberen je armen onder een hoek van 45 graden t.o.v. lichaam te drukken (ellebogen naar binnen). Mocht dit pijn blijven doen gewoon alles met dumbbells gaan trainen.
 
Versta me niet verkeerd. Ik wil wel gewicht bijkomen want volgend jaar studeer ik een jaar in de USA en zal ik meedoen aan de try-outs voor het Football team.

Ik heb nooit zwaar gebulkt of dergelijke omdat ik in de week 4-5x voetbal training heb en dat gewoon niet mogelijk is met school enzo. Op de training moest ik vooral behoefte doen op carbs dus moest ik die meer inneme. 1x per week gingen we fitnessen met de ploeg.

Sorry als het verkeerd overkwam

* Ik voel een grote spanning in mijn rug als ik die oefening doe van je (DG80)
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog meer advies/tips.
Is de bench press de beste oefening voor je borst?
 
Heb je ook last met dumbbell pressen ?
 
Kan ook met machine
 
Heb je ook last met dumbbell pressen ?

Daar heb ik geen last van. Best geen bench presses meer doen? Ik deed de bench press met zo'n machine dat je beweging coördineert.
 
Daar heb ik geen last van. Best geen bench presses meer doen? Ik deed de bench press met zo'n machine dat je beweging coördineert.

Dat is geen benchpress. Probeer anders eens gewoon echt te benchen met de stang en dumbbells. In ieder geval waarmee je geen tot weinig last hebt.
 
Ga eens de techniek leren...

Stekende pijn achter op je schouderblad komt omdat je je schouders niet naar elkaar toe trekt...


Hoe komt het dan dat het voordien met veel meer gewicht geen pijn deed?
Ik heb inderdaad de techniek nooit echt goed geleerd, kzal me daar eens op focussen, bedankt.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 15:37 ----------

Dat is geen benchpress. Probeer anders eens gewoon echt te benchen met de stang en dumbbells. In ieder geval waarmee je geen tot weinig last hebt.

Ok dankje, 'k zal eens proberen. Hopelijk geen pijn.
 
Hoe komt het dan dat het voordien met veel meer gewicht geen pijn deed?
Ik heb inderdaad de techniek nooit echt goed geleerd, kzal me daar eens op focussen, bedankt.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 15:37 ----------



Ok dankje, 'k zal eens proberen. Hopelijk geen pijn.

Beetje bij beetje word de spier overbelast, op een gegeven moment was dat ene zware gewicht te veel, en sommige blessures blijven lang hangen als je er niets aan doet.
 
ik heb et ook een keer gehad, ik had de stang te breed vast.
maar kan ook zijn dat je de spier overbelast want met minder gewicht ging het wel dus moest opnieuw opbouwen waarschijnlijk
 
Warm altijd je schouders even op en doe een licht setje decline BP, daarna aan je BP beginnen;)
 
Hou het wel goed in de gaten. Ik heb zelf ook jaren doorgetraind met een zere schouder en ben bang dat ik er nu niet meer vanaf kom. Op het moment dat je met bankdrukken echt pijn gaat en blijft voelen, direct veranderen van oefeningen / routine. Pijn in je schouders is niet goed en kan een blijvende vervelende blessure veroorzaken
 
Hou het wel goed in de gaten. Ik heb zelf ook jaren doorgetraind met een zere schouder en ben bang dat ik er nu niet meer vanaf kom. Op het moment dat je met bankdrukken echt pijn gaat en blijft voelen, direct veranderen van oefeningen / routine. Pijn in je schouders is niet goed en kan een blijvende vervelende blessure veroorzaken

hetzelfde hier, ben te lang op te jonge leeftijd doorgegaan, nu duurt het jaren voordat ik weer fatsoenlijk mijn schouders kan trainen. Schouderblessure is erg vervelend.
 
Back
Naar boven