Wetenschappers hebben in ieder geval heel wat meer bijgedragen aan de mensheid dan filosofen
Democratie of de Verlichting om maar wat te noemen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wetenschappers hebben in ieder geval heel wat meer bijgedragen aan de mensheid dan filosofen
Wetenschappers hebben in ieder geval heel wat meer bijgedragen aan de mensheid dan filosofen en gelovigen. (imo; voordat 2/3 eerder genoemen groepen er weer tegen in gaan en de filosofen hun favoriete bezigheden kunnen beoefenen: discuseren zonder dat het iets nuttigs opleverd)

Omdat we niet weten wat we niet weten weten we eigenlijk niets.
Democratie of de Verlichting om maar wat te noemen?
Volgens mij kan je de werkelijkheid alleen maar in perspectieven zien, en dus nooit volledig ervaren.

True. Wat wij levende wezens als kennis beschouwen is niet per definitie ware kennis.Omdat we niet weten wat we niet weten weten we eigenlijk niets.
"As we acquire more knowledge, things do not become more comprehensible, but more mysterious."
We weten misschien niet wat we niet weten, maar wel dat we sommige dingen niet weten, misschien valt er wel helemaal niets te weten, maar dan valt er in ieder geval niets te verwijten of we iets weten of niet weten, wat denk je daarvan EricR?
"True knowledge exists in knowing that you know nothing, and in knowing that you know nothing, that makes you the smartest of all."
Niet neerbuigend bedoeld maar verfrissend dat er eens een vrouw meedoet aan dit soort discussies.

Elke religie vertrekt voor zover ik weet vanuit een bepaald boek, regels, verhaal. Dus je komt toch altijd bij dat dogmatische... Nu zijn er ondertussen gelovigen die de evolutietheorie toch lijken te accepteren, maar voor het overgrote deel blijven ze wel vasthouden aan iets wat onveranderlijk is.Ik neem aan dat je religie definieert als de standaard 3 grote monotheisten.
Imo vind ik dat maar een brakke definitie. Ik snap niet waarom religie persé dogmatiek moet impliceren. Ik kan me perfect een religie voorstellen die dat niet heeft.
Ik neem aan dat je religie definieert als de standaard 3 grote monotheisten.
Imo vind ik dat maar een brakke definitie. Ik snap niet waarom religie persé dogmatiek moet impliceren. Ik kan me perfect een religie voorstellen die dat niet heeft.
Niet eens.
Wetenschap is aangetoont, geloof moet je ingeloven voor het word aangetoont.

Wetenschap beschrijft de werkelijkheid op een willekeurig moment in tijd en zelfs als de absolute waarheid nooit gevonden wordt (zeer waarschijnlijk) dan nog is het geen kwestie van geloven maar het beschrijven van de realiteit op basis van de dan beschikbare middelen.