Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is er een wetenschappelijke bewijs dat kan aantonen dat de Islam bs is?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hele horden malloten die rond een steen lopen, nuff said.
Ik wil graag een serieuze antwoord, ik zit namelijk te twijvelen aanmijn geloof
Ik wil graag een serieuze antwoord, ik zit namelijk te twijvelen aanmijn geloof
nee, het is namelijk niet mogelijk om iets te bewijzen dat niet bestaat. Zie de Church of the Flying Spagettimonster.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hele horden malloten die rond een steen lopen, nuff said.
!!!
)
)Ik bedoelde bewijzen die de Koran tegenspreken.
ALS er nou een Paar wetenschappers waren die konden aantonen dat de koran gewoon verzonnen werd door de mens, Dan zijn wemeteen van een hoop gezijk af.
@Bs, ja min of meer..
Aanname in de wetenschap = hypothese. En een hypothese is niets anders dan een stelling die al dan niet kan evolueren naar een theorie. Het is niet omdat de hypothese bestaat, dat men gelooft dat die waar is (er is nog niets bewezen). Het is zeg maar een aanzet om via experimenten een theorie op te bouwen. Een gelovig persoon blijft zeg maar hangen in de hypothese, terwijl een wetenschappelijk persoon het als startpunt neemt.
Volgens bepaalde filosofen kunnen niet alle aannames hypothesen zijn, er moet sprake zijn van een mogelijkheid tot falsificeren. Voor mij is bijvoorbeeld het al dan niet bestaan van god geen mogelijke hypothese. Ik zie op dit moment namelijk geen mogelijkheid tot experimenteren op dit vlak. Geloof staat daarom los van de wetenschap, want geloof is het aanvaarden van de aanname die geen hypothese is.
An assumption is a proposition that is taken for granted, as if it were true based upon presupposition without preponderance of the facts.
Ik zie de hierarchie zo:A hypothesis (from Greek ὑπόθεσις [iˈpoθesis]; plural hypotheses) is a proposed explanation for an observable phenomenon.
Om aan hypothesevorming of theorievorming te doen, moet je beginnen met een bepaalde assumptie. (of een zelf-evidente beginsel (vb: wij mensen zien iets), maar dit is niet het geval bij 'other minds-probleem'. Bewustzijn is niet zelf evident dus)the term hypothesis is used for the antecedent of a proposition; thus in proposition "If P, then Q", P denotes the hypothesis (or antecedent); Q can be called a consequent. P is the assumption in a (possibly counterfactual) What If question.