- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal eerlijk zijn, ik zat er tijdens de Europese verkiezingen over te denken om op PVV te stemmen puur uit vorm van protest, maar als ik dat had gedaan dan had ik mijn moslim-maten/kennissen (meer in vorm moslim dan daadwerkelijk geloven) nooit meer recht in de ogen kunnen kijken.
? Ik hoor Geert niet klagen over de moslims die zich aanpassen en gewoon werken en bijdragen aan een goede samenleving. Of zijn jouw vrienden niet van zulke moslims?.....Omdat de Israëlische politiek , 'De Joden', er vaak nogal (extreem)rechtse opvattingen op nahoud zou ik nog eerder voor de Islam gaan dan voor een bestaan in Israël. Dat joden vaak erg veel geld hebben en niet leven van een uitkering is natuurlijk weer een belachelijk stereotype.Onderbouw dit dan is? Omdat joden vaak erg veel geld hebben en niet leven van een uitkering?
Leg eens uit wat de Nederlandse cultuur inhoud? Het is wel duidelijk dat je in een klein dorpje woont. Laat me even geruststellen: Moslims hebben geen 13 kinderen en 3 vrouwen. Het average moslim gezin is niet groter dan een 'Nederlands' gezin en op een enkeling na heeft niemand in Nederland 'officieel' een relatie met meer dan 1 vrouw/man/eekhoorn/w/e. Dat heet namelijk bigamie en is illegaal in Nederland, België en genoeg andere landen. Daarnaast bestaat het 52%(mag nog niet stemmen en ik ben een liberaal in hart en nieren, VVD is dan ook mijn partij. Ik zou echter voor Gekke Geert gaan als ik nu mocht stemmen. Hij mag zich dan wel focussen op 1 ding maar dat is dan gelijk ook het meest kritieke punt van deze samenleving. Ik woon in een klein dorpje en heb du eigenlijk niet heel veel contact met buitenlanders, maar er lopen veromd veel rotte appels tussen hoor. Mensen die ervoor zorgen dat ik me niet meer veilig voel, die de Nederlandse cultuur bespotten maar vervolgens wel hier komen wonen met hun 13 kinderen en 3 vrouwen, die wel mijn vaders 52% belastingtarief opsleurpen met hun uitkeringen.
) belastingtarief van je pappie niet alleen uit uitkeringen voor 'moslims' maar genoeg andere collectieve zaken. Daarnaast hebben ook moslims ook gewoon recht op een uitkering. Aanpassen of oprotten? Pas je dit ook toe op de figuren in de Haagse volksbuurten en dergelijke? Naar mijn inziens houden die zich ook niet bepaald aan wat sociaal wenselijk is. Er zijn genoeg kerken in de Arabische wereld en ik snap niet wat jij tegen moskeeën hebt, misschien moet je eens langsgaan zodat je wat inzicht kan krijgen in de Islam. Als ik een andere taal wil spreken tegen een vriend, vriendin of een familielid doe ik dat gewoon of dat nu Pools, Engels of Marokkaans is zou niet moeten uitmaken. ´Dit is een vrij land´.allemaal hoor, er zijn zat goeie. Ik ben vaak zat in een asielzoekerscentrum geweest en er waren veel lieve mensen, daar heeft Geert dan ook helemaal geen problemen mee. Naar mijn mening is iedereen die zijn steentje bijdraagt gewoon welkom maar ik blijf voor het motto: Aanpassen of oprotten! Wij bouwen daar geen kerken en ik wil hier geen moskeeen, ik wil geen burka's zien op straat en ik wil gewoon overal Nederlands horen.
Je laat hier duidelijk zien niet zo´n r*tard te zijn als Arnoldfan of Cutler. Jammer dat de rest van je post zo onoverdacht is.slaat wat mij betreft steeds meer de plank mis op financieel gebied helaas. Zo is i.t.t. wat iedereen vaak beweert op veel punten gewoon links. Wat logisch is voor een populist aangezien die ook uit zoveel mogelijk vijvers moet meevissen.
Het huidige politieke klimaatis het ''moslim-probleem''(het beestje moet toch een naam hebben) voor mij van dusdanig belang dat ik voorlopig mijn steun in hem uitspreek. Een kabinet met PVV-VVD-CDA lijkt mij nog niet eens zo gek, waarin VVD en CDA geert misschien iets kunnen laten nuanceren.
Ook zou ik op hem stemmen als signaal dat ik het niet eens ben met het huidige politieke klimaat. Met het laffe linkse kabinet dat geen beslissingen neemt en de linkse boe-roepers die niet met oplossingen komen. Zo ook de SP die de kans had om te regeren maar geen enkele moeite deed om het ook maar echt te doen.....De echte verantwoordelijkheid ineens wel erg dichtbij he Jan! Ach maak je geen zorgen, nu met Agnes aan het roer zullen jullie niet snel weer in die lastige situatie komen.
. Een van de stoere praatjes van de heer Fortuyn die nu een eigen leven is gaan leiden en misbruikt word om tegen de zittende regering aan te trappen. Ik zie niet in wat jij zo links vind aan dit kabinet? De PvdA is de enige ´linkse´ partij die op dit moment regeert en heeft al op verschillende standpunten moet inleveren en trekt naar mijn idee ook steeds meer richting het politieke midden. En de zogenaamde linkse boe roepers, mag ik je er aan herinneren dat de partijen die het meest naar de microfoon zijn gerend in de maanden voor het reces van de Tweede Kamer om te jammeren over het beleid de pragmatische D66 is en de PVV. Er zijn altijd ´boe roepers´ in de politiek. Dat heet de Oppositie. Wat ´Geert´ tegen moslims heeft? Ten eerste is hij fel gekant tegen de Islam daarnaast komt hij met belachelijke voorwaarden waarop hij ´moslims´ zou ´accepteren´ in de samenleving zoals, als ik me het goed herinner, het afscheuren van pagina´s uit de Koran. Ik zou me persoonlijk wel geriefd voelen als Moslim als er een of andere imbeciel mijn geloof systematisch de grond intrapt en er schijnbaar een hoop mensen zijn die het met hem eens zijn.Waarom niet dan? Wat heeft Geert tegen moslims? Ik hoor Geert niet klagen over de moslims die zich aanpassen en gewoon werken en bijdragen aan een goede samenleving. Of zijn jouw vrienden niet van zulke moslims?.....
Waarom vragen linkse mensen altijd "Leg eens uit wat de Nederlandse cultuur inhoud?" ?
Wat willen ze daar eigenlijk mee bereiken?
Ik denk dat buitenlandse invloeden nooit ongezond zijn voor een heersende cultuur.
Veel mensen hebben het vaak over de ´Nederlandse´ cultuur. Even vooraf ,naar mijn mening, de meest gebruikte definitie van het begrip cultuur:Waarom vragen linkse mensen altijd "Leg eens uit wat de Nederlandse cultuur inhoud?" ?
Wat willen ze daar eigenlijk mee bereiken?
Hangt er vanaf over welke ontwikkeling je het hebt. Amerikaanse invloeden zijn bijvoorbeeld niet altijd erg positief te noemen, bijvoorbeeld wat voeding betreft, of de manier waarop banken omgaan met het geld van hun klanten...Onze ontwikkeling is voor een groot gedeelte te danken aan de invloeden van vreemde culturen.
Omdat de Israëlische politiek , 'De Joden', er vaak nogal (extreem)rechtse opvattingen op nahoud zou ik nog eerder voor de Islam gaan dan voor een bestaan in Israël. Dat joden vaak erg veel geld hebben en niet leven van een uitkering is natuurlijk weer een belachelijk stereotype.
Naar mijn mening gebruik jij net zoveel stereotypes als ik in mijn reactie, alleen ik ben daarin positief over de joden terwijl jij er negatief over bent. Ik hou allereerst helemaal niet van godsdiensten, geen enkele godsdienst. Ouderwetse niet kloppende ideeen, ingehaald door de tijd en intelligentie van een groot deel van het volk als je het mij vraagt.
Ik ben echter veel minder 'bang' van de Joodse godsdienst dan van die Islamitische godsdienst, puur omdat ik net als vele anderen de Islam als een totalitaire levensbeschouwing ziet. Die mensen hebben niet hun geloof en daarnaast hun normale leven, nee alles moet volgens hun geloof. Dat strookt niet met de waarden, normen en gewoonten in de maatschappij die ik ken.
Leg eens uit wat de Nederlandse cultuur inhoud? Het is wel duidelijk dat je in een klein dorpje woont. Laat me even geruststellen: Moslims hebben geen 13 kinderen en 3 vrouwen. Het average moslim gezin is niet groter dan een 'Nederlands' gezin en op een enkeling na heeft niemand in Nederland 'officieel' een relatie met meer dan 1 vrouw/man/eekhoorn/w/e. Dat heet namelijk bigamie en is illegaal in Nederland, België en genoeg andere landen. Daarnaast bestaat het 52%() belastingtarief van je pappie niet alleen uit uitkeringen voor 'moslims' maar genoeg andere collectieve zaken. Daarnaast hebben ook moslims ook gewoon recht op een uitkering.
Dit is dus het punt waar jij mijn opmerking te serieus nam, maar misschien had ik het dus iets nauwkeuriger op moeten schrijven. Overigens vind ik ook dat mensen recht hebben op een uitkering, alleen pleit ik er wel voor dat immigranten die hier komen eerst een aantal jaar moeten hebben gewerkt voor zij hier hun hand komen ophouden. Wij zijn geen liefdadigheidsinstelling. Zo vind ik ook dat de toegestane bijstandsleeftijd omhoog moet, voor zowel allochtoon als autochtoon. Ik kan erg slecht tegen mensen die geen goede wil tonen, zich zo gauw mogelijk af laten keuren en vervolgens hun hand ophouden.
En wat betreft de Nederlandse cultuur, die is naar mijn mening goed naar buiten gebracht door Lange Frans en die andere rappert, totaal geen fan van die muziek maar ze omschrijven in grote lijnen de Nederlandse cultuur. Ook moet je mij niet vertellen dat je kan merken dat ik in een klein dorpje woon, ik kom namelijk dagelijks in de stad. Ik weet hoe het er daar aan toegaat en ben dan weer erg blij als ik in mijn 1000-2000 mensen dorpje kom.
Aanpassen of oprotten? Pas je dit ook toe op de figuren in de Haagse volksbuurten en dergelijke? Naar mijn inziens houden die zich ook niet bepaald aan wat sociaal wenselijk is. Er zijn genoeg kerken in de Arabische wereld en ik snap niet wat jij tegen moskeeën hebt, misschien moet je eens langsgaan zodat je wat inzicht kan krijgen in de Islam. Als ik een andere taal wil spreken tegen een vriend, vriendin of een familielid doe ik dat gewoon of dat nu Pools, Engels of Marokkaans is zou niet moeten uitmaken. ´Dit is een vrij land´.
Hoe kan ik dit toepassen op Haagse volksbuurten? Er zit zonder twijfel een hoop tuig in deze buurten, alleen die kunnen we moeilijk wegsturen he, want ik wil de troep van een ander land ook niet hebben dus zadel ik ook geen andere landen op met onze ''probleemgevallen''. Daarnaast blijf ik van mening dat wanneer iemand naar dit land komt hij zich zal moeten gedragen. Als jij bij iemand gaat logeren en je steelt geld van die mensen, ben je dan verbaasd als je het huis uit wordt gegooid. Diefstal/Moord/Verkrachting/Geweldpleging/ etc. Direct weg hier!
Je laat hier duidelijk zien niet zo´n r*tard te zijn als Arnoldfan of Cutler. Jammer dat de rest van je post zo onoverdacht is.
Het huidige politieke klimaat. Een van de stoere praatjes van de heer Fortuyn die nu een eigen leven is gaan leiden en misbruikt word om tegen de zittende regering aan te trappen. Ik zie niet in wat jij zo links vind aan dit kabinet? De PvdA is de enige ´linkse´ partij die op dit moment regeert en heeft al op verschillende standpunten moet inleveren en trekt naar mijn idee ook steeds meer richting het politieke midden. En de zogenaamde linkse boe roepers, mag ik je er aan herinneren dat de partijen die het meest naar de microfoon zijn gerend in de maanden voor het reces van de Tweede Kamer om te jammeren over het beleid de pragmatische D66 is en de PVV. Er zijn altijd ´boe roepers´ in de politiek. Dat heet de Oppositie.
De heer Fortuyn heeft anders wel gelijk gehad, en de demonisering van zijn persoon was een zeer kwalijke zaak. Pim was de perfecte versie van Wilders. Wilders zal nooit aan Pim kunnen tippen, hij is echter degene die het dichste bijkomt. Daarnaast mag je best boe-roepe als je met oplossingen komt. Dat heb ik de SP nog nooit zien doen, maar ze zijn wel altijd de meest verontwaardigde partij.
Wat ´Geert´ tegen moslims heeft? Ten eerste is hij fel gekant tegen de Islam daarnaast komt hij met belachelijke voorwaarden waarop hij ´moslims´ zou ´accepteren´ in de samenleving zoals, als ik me het goed herinner, het afscheuren van pagina´s uit de Koran. Ik zou me persoonlijk wel geriefd voelen als Moslim als er een of andere imbeciel mijn geloof systematisch de grond intrapt en er schijnbaar een hoop mensen zijn die het met hem eens zijn.
Als de Moslims zich niet zo streng aan dat boek zouden houden zouden die bladzijdes best kunnen blijven zitten. Er staan echter hele kwalijke dingen op sommige bladzijdes, dus ik kan het principe wel begrijpen. Waarom mogen mensen Mein Kampf niet lezen en dit wel? En als mensen er niet tegen kunnen dat hun geloof door iemand de grond in wordt getrapt en mensen het nog met hem eens zijn ook, wat doen ze dan in dit nare land?
Spellingsfouten voorbehouden. Ik vind het trouwens super dat er nu blijkbaar iets van een spellingscontrole op DBB zit. Mooi gedaan T.
Zit er spellingscontrole op?
Copy paste dat eens in een normale text met quotes en dergelijke. Nu is het zo'n onleesbaar rommeltje.Zo bedankt voor je uitgebreide reactie, ik hou wel van een flinke discussie op zijn tijd.
Ik krijg het idee dat je best slim bent, gedraag je dan ook zo. Als ik uitvergrotingen gebruik is dat puur om mijn punt extra te verduidelijken voor diegenen die niet weten waar ik nou echt op doel. Beetje kinderachtig om er dan zo op in te gaan terwijl we allebei weten wat ik bedoel. Is ook niet nodig, want volgens mij kunnen wij best een leuke discussie voeren zonder dat soort flauwe reacties.
Nu over op de inhoud van je argumenten:
Nederland kende zijn Gouden Eeuw toen de culturele beinvloeding ook op zijn hoogtepunt was en zakte daarna terug naar grauwheid toen we onze zeemacht langzaam maar zeker verloren.
, een ordinaire rovers mentaliteit en spiegeltjes verkopen voor kilometers landgoed. Ben daar niet trots op als Nederlander en tevens Germaan.Gouden Eeuw, een ordinaire rovers mentaliteit en spiegeltjes verkopen voor kilometers landgoed. Ben daar niet trots op als Nederlander en tevens Germaan.
IMO hetzelfde als een Duister die de Duitse explosief stijgende economie uit de jaren 40 een waar genoegen noemt.
Dit is toch wel een beetje een versimpelde weergave van de historische werkelijkheid. Die Gouden Eeuw met o.a. de VOC was wel iets meer dan ordinair roven. De VOC was een innovatie die zijn weerga niet kende en was in de kern de originele blueprint van de mondiale handel.