AndroidHealthClinic

Sterkste Limburger 2011

• Topic Starter Topic Starter
We hebben de hoofdsponsor gevonden!!! FLEX-in uitzendgroep zal tijdens de Sterkste Limburger 2011 de atleten en sponsoren verzorgen. Het wordt nu echt een professioneel geheel. FLEX-in bedankt namens de atleten van Strongest Man Team Limburg!!

Dat klinkt zeer goed! Thnx Flex-In

thnx flex-in

Super man! Yeaahaaaaaaaa!!!!

Update deelnemers! We hebben een Limburgse pudzianowsky erbij. Een al een tijdje in het Nederlandse klimmen wonende poolse beer. Zo'n 195cm de lucht in en drukt met zo schat ik 125kg op de grond. En Ruben, ben eens benieuwd wie er dikkere biceps heeft. Wel moet gezegd worden dat hij weinig strongman ervaring heeft. Maar goed, zijn body verklapt wel al wat...

Ik ga dus ECHT NIET naast hem staan in de line up he lex :P Dat is meer jouw kaliber ! Past wel mooi bij het plaatje idd !

max jij mag tussen alex, teun en die nieuwe pudzianowski in staan:)

hoe kun je in een line up tussen 3 man instaan? Ik dacht dat jij hbo deed :P

:roflol:
Als alex zo onder de indruk is zal het wel een serieuze beer zijn. ;)

Onder de indruk ben ik niet echt gauw. Zeker nadat ik met behoorlijk wat beren heb geworsteld in mijn judo tijd. En al helemaal na een paar keer SCL jongens te hebben ontmoet! Maar ik moet zeggen dat het een stevige knaap is. Het is volgens mij wel een geval van sterk bovenlichaam en modaal fundament. We gaan het zien...

Nog eventjes en het is zo ver. Ik ben zo goed als rond met sponsoren en gemeente. de puntje op de i zeg maar. Toch is er twee weken terug een venetuele aanpassing in events gekomen. De meeste betrokken personen weten er al van. Toch wil ik voor de duidelijkheid het volgende hier neerzetten:

De gemeente wilt niet dat in de laadrace met sledes over het plein wordt gesleurd. Zij gaan voor rubberen loopmatten zorgen om hier de sledes over te trekken. Ik heb hier mijn vraagtekens bij en zal het event van te voren testen. Aangezien de kans aannemelijk is dat dit niet werkt zal de slede (indien het dus niet gaat) vervangen worden door een duckwalk.

De definitieve volgorde van de events:
1)Loglift max
2)Carry&Drag
3)SMTL Medley
4)Squat
5)OHD
6)STones

Lex,

ik zie dat de volgorde al definitief is. Mocht er in het uitzonderlijke geval toch nog een wijziging mogelijk zijn, dan zou ik de volgende volgorde aanhouden:

1) Loglift
2) Medley
3) Squat
4) Carry & Drag
5) OHD
6) Stones

Zo heb je nog genoeg energie en kracht voor de squat (de medley is voor de beentjes wel te doen) en heb je geen last van de carry & drag. Want ik verwacht dat velen na een eventuele duckwalk erg moe in de beentjes zijn. Denk er eens over na zou ik zeggen.

My 2 cents.

;)

Ik denk niet dat het de wedstrijd ten goede komt om de twee statische (lees langzame en voor neutrale toeschouwer minder spectaculaire events) voor aan in de wedstrijd te doen. Bovendien zit er genoeg pauze tussen en een jonge goden als wij zijn, zijn tijdig hersteld. Dus dit is definitief ja

Een van de 2 posters voor de wedstrijd:
1233w5t.jpg

Ziet er strak uit Max!

Spanx... heb ik alvast kunnen oefenen voor dein internationale poster ;)

zeg "Strongman Team Limburg" doen jullie dit jaar weer een Haefland International in september? Zo ja, al enig idee van een richtdatum, wij houden naar alle waarschijnlijkheid ook een wedstrijd in september en ik zou er bij de keuze van een datum rekening mee willen houden.
grtz
David

zeg "Strongman Team Limburg" doen jullie dit jaar weer een Haefland International in september? Zo ja, al enig idee van een richtdatum, wij houden naar alle waarschijnlijkheid ook een wedstrijd in september en ik zou er bij de keuze van een datum rekening mee willen houden.
grtz
David

Hoi David, dit jaar zal weer een Haefland-Sport international strongman cup plaatsvinden. Over een datum heb ik nu nog geen idee. Dus als jij al een datum hebt staan zal ik wel rekening met jullie datum houden...
Grtzz Jules

Briefing Sterkste Limburger 2011
Regels algemeen:
· Puntentelling en startvolgorde:
o De nummer laatst krijgt 1 punt, de nummer één krijgt het aantal punten van het aantal deelnemers. Dit blijft zo de hele wedstrijd door, ook al zijn er uitvallers. Dit betekend dat de nummer laatst bij 1 uitvaller automatisch 2 punten krijgt etc.
o Bij een gelijke prestatie in gewicht worden de punten gedeeld. Dan maakt het niet uit in welke beurt je die prestatie neerzet.
o Bij het niet deelnemen aan een onderdeel krijg je geen punten, doe je meerdere onderdelen niet mee dan wordt je uit de uitslag geschrapt. Dit in het kader van oneerlijke concurrentie (je bent fitter wanneer je langer rust hebt/ minder arbeid verricht hebt) Tenzij je met een blessure uitvalt of er een andere reden van overmacht is.
o De startvolgorde per onderdeel:
§ Onderdeel 1: logliftà per ronde van licht naar zwaar. Bij een gelijk startgewicht verlopen de beurten volgens de loting (laag cijfer eerst/ hoog cijfer laatst).
§ Onderdeel 2 t/m 5: op basis van resultaat op het voorgaande onderdeel
§ Onderdeel 6: Stonesà op basis van de algemene ranking
o Mochten twee of meerdere personen bij een onderdeel gelijk geëindigd zijn dan is de startvolgorde van het volgende onderdeel afhankelijk van de algemene tussenstand. Sta je hoger geklasseerd dan begin je na de numeriek geklasseerde onder je.
· Harsgebruik alleen toegestaan op onderdeel stones. Gebruik je het op een ander onderdeel à0 punten.
o Let ook op dat er geen hars in de atleten zone achtergelaten wordt op stoeltjes, tafeltjes, trailer van sponsor en gemeente.
· Opwarmen: we willen dat er vaart in de wedstrijd zit zorg dus dat je tijdig opgewarmd bent. Er zullen barrs met gewichten aanwezig zijn om op te warmen. De scheidsrechter zal aan geven dat het onderdeel over bv. 10 minuten begint. Zorg dan dat je klaar staat. Wanneer er te lang op een atleet gewacht moet worden voor een onderdeel kan de scheidsrechter te beslissen door te gaan met de wedstrijd. Je beurt is dan verloren!

Per onderdeel:
o 1. Loglift: iedere atleet heeft 3 beurten. Poging goedgekeurd op fluitsignaal. Geen boom opzettelijk laten vallen. Beurt wordt afgekeurd (we willen materiaal en plein heel houden). We werken in drie ronden van licht aanvangsgewicht tot zwaar gewicht. Bij gelijk startgewicht bepaald loting. Startgewicht 80kg, opbouwen met 10kg per beurt. Vanaf 120kg mogen sprongen van 5kg. Sleeves toegestaan.
o 2. Carry & Drag: 2postzakken van 75kg moeten op een verhoging van +/- 110cm geladen worden over een afstand van 10 meter. Daarna wordt een slee van nu nog niet te bepalen gewicht (afhankelijk ondergrond), teruggesleept over 20 meter. Tijd wordt afgeklokt wanneer slee helemaal over de streep is. Bij dit onderdeel atleten 1 tegen 1. De postzakken moeten gedragen worden, niet slepen ivm slijtage materiaal.
§ In gesprek met de gemeente is aangegeven dat men niet wilt dat de slede over het marktplein getrokken wordt. Ze hebben zelf aangeboden er rubberen loopmatten neer te leggen. Mocht dit niet werken met de slee dan zal deze vervangen worden door de duckwalk 200kg.
o 3. Medley: Farmers 120kg, yoke 320kg moeten zo snel mogelijk verplaatst worden over 20 meter. Daarna zal een tractorband van 360kg 3 maal geflipt moeten worden. Tijd stopt op het moment dat de band de laatste keer geflipt is en de grond raakt met platte zijde. Snelste wint.
o 4.Squat: geen suit of kniebandages toegestaan. Ieder krijgt 3 beurten om een zo hoog mogelijk gewicht te buigen. Buig is diep genoeg wanneer bovenkant benen parallel is (en niet heupgewricht). Voor zekerheid vraag Leon Smeets bij het opwarmen naar de beurten te kijken. Zwaarst goed gekeurde beurt wint. Openinsgewicht 160kg, stappen van 10kg tot aan 200, daarna stappen van 5kg mogelijk. Voor de beoordeling van het kniebuigen is het dragen van een korte broek verplicht.
o 5.One Hand Dumbbell press: 75 seconde om het gewicht vanaf de schouder met 1 hand zo vaak mogelijk boven het hoofd te brengen. De elleboog moet gestrekt zijn. Op teken van scheidsrechter dumbbell naar beneden. Meeste hh wint. Sleeves toegestaan
o 6. Stones: 105-120-140-150-165 op de verhoging van 170cm-130cm plaatsen in een zo snel mogelijke tijd. Snelste tijd met meeste stenen wint.

Veel succes allemaal, dat het een mooie dag mag worden. Mochten er nog aanvullingen zijn, dat horen jullie vanzelf.

Groet Alex

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven