MuscleMeat

Sterkste Limburger 2011

• Topic Starter Topic Starter
Deelnemerslijst opgeschoond, indien uitvallers graag van te voren even melden. Zo kan ik rekening houden met diverse materieele zaken!

Ik ben er nog altijd niet aan uit of ik er al dan niet zal staan :o

Briefing Sterkste Limburger 2011
Regels algemeen:
· Puntentelling en startvolgorde:
o De nummer laatst krijgt 1 punt, de nummer één krijgt het aantal punten van het aantal deelnemers. Dit blijft zo de hele wedstrijd door, ook al zijn er uitvallers. Dit betekend dat de nummer laatst bij 1 uitvaller automatisch 2 punten krijgt etc.
o Bij een gelijke prestatie in gewicht worden de punten gedeeld. Dan maakt het niet uit in welke beurt je die prestatie neerzet.
o Bij het niet deelnemen aan een onderdeel krijg je geen punten, doe je meerdere onderdelen niet mee dan wordt je uit de uitslag geschrapt. Dit in het kader van oneerlijke concurrentie (je bent fitter wanneer je langer rust hebt/ minder arbeid verricht hebt) Tenzij je met een blessure uitvalt of er een andere reden van overmacht is.
o De startvolgorde per onderdeel:
§ Onderdeel 1: logliftà per ronde van licht naar zwaar. Bij een gelijk startgewicht verlopen de beurten volgens de loting (laag cijfer eerst/ hoog cijfer laatst).
§ Onderdeel 2 t/m 5: op basis van resultaat op het voorgaande onderdeel
§ Onderdeel 6: Stonesà op basis van de algemene ranking
o Mochten twee of meerdere personen bij een onderdeel gelijk geëindigd zijn dan is de startvolgorde van het volgende onderdeel afhankelijk van de algemene tussenstand. Sta je hoger geklasseerd dan begin je na de numeriek geklasseerde onder je.
· Harsgebruik alleen toegestaan op onderdeel stones. Gebruik je het op een ander onderdeel à0 punten.
o Let ook op dat er geen hars in de atleten zone achtergelaten wordt op stoeltjes, tafeltjes, trailer van sponsor en gemeente.
· Opwarmen: we willen dat er vaart in de wedstrijd zit zorg dus dat je tijdig opgewarmd bent. Er zullen barrs met gewichten aanwezig zijn om op te warmen. De scheidsrechter zal aan geven dat het onderdeel over bv. 10 minuten begint. Zorg dan dat je klaar staat. Wanneer er te lang op een atleet gewacht moet worden voor een onderdeel kan de scheidsrechter te beslissen door te gaan met de wedstrijd. Je beurt is dan verloren!

Per onderdeel:
o 1. Loglift: iedere atleet heeft 3 beurten. Poging goedgekeurd op fluitsignaal. Geen boom opzettelijk laten vallen. Beurt wordt afgekeurd (we willen materiaal en plein heel houden). We werken in drie ronden van licht aanvangsgewicht tot zwaar gewicht. Bij gelijk startgewicht bepaald loting.
o 2. Carry & Drag: 2postzakken van 75kg moeten op een verhoging van +/- 110cm geladen worden over een afstand van 10 meter. Daarna wordt een slee van nu nog niet te bepalen gewicht (afhankelijk ondergrond), teruggesleept over 20 meter. Tijd wordt afgeklokt wanneer slee helemaal over de streep is. Bij dit onderdeel atleten 1 tegen 1
§ In gesprek met de gemeente is aangegeven dat men niet wilt dat de slede over het marktplein getrokken wordt. Ze hebben zelf aangeboden er rubberen loopmatten neer te leggen. Mocht dit niet werken met de slee dan zal deze vervangen worden door de duckwalk 200kg.
o 3. Medley: Farmers 120kg, yoke 320kg moeten zo snel mogelijk verplaatst worden over 20 meter. Daarna zal een tractorband van 360kg 3 maal geflipt moeten worden. Tijd stopt op het moment dat de band de laatste keer geflipt is en de grond raakt met platte zijde. Snelste wint.
o 4.Squat: geen suit of kniebandages toegestaan. Ieder krijgt 3 beurten om een zo hoog mogelijk gewicht te buigen. Buig is diep genoeg wanneer bovenkant benen parallel is (en niet heupgewricht). Voor zekerheid vraag Leon Smeets bij het opwarmen naar de beurten te kijken. Zwaarst goed gekeurde beurt wint.
o 5.One Hand Dumbbell press: 75 seconde om het gewicht vanaf de schouder met 1 hand zo vaak mogelijk boven het hoofd te brengen. De elleboog moet gestrekt zijn. Op teken van scheidsrechter dumbbell naar beneden. Meeste hh wint
o 6. Stones: 105-120-140-150-165 op de verhoging van 170cm-130cm plaatsen in een zo snel mogelijke tijd. Snelste tijd met meeste stenen wint.

Veel succes allemaal, dat het een mooie dag mag worden. Mochten er nog aanvullingen zijn, dat horen jullie vanzelf.

Groet Alex

Moet het niet juist zo zijn dat als je niet deelneemt aan een onderdeel je dan juist het hoogst aantal punten moet krijgen?

Omdat de uiteindelijke winnaar het minst aantal punten heeft.En met de huidige regel zou je juist minder punten krijgen omdat je een onderdeel niet meedoet.

Misschien zie ik het verkeerd!

Hoi jef,

juist niet! Wanneer diegene die een onderdeel niet mee doet geen punten krijgt zal het het meest nadelig zijn wanneer de winnaar diegene is met de meeste punten. Daarnaast is het meest gebruikelijk hantering, en aangezien de telling in handen van derden is voorkom ik op deze manier het meest waarschijnlijk misverstanden. Het is de bedoeling dat dit een mededeling is en geen discussie punt. Daar ga ik niet aan beginnen. We hebben het er in de gym wel over...

Hoi jef,

juist niet! Wanneer diegene die een onderdeel niet mee doet geen punten krijgt zal het het meest nadelig zijn wanneer de winnaar diegene is met de meeste punten. Daarnaast is het meest gebruikelijk hantering, en aangezien de telling in handen van derden is voorkom ik op deze manier het meest waarschijnlijk misverstanden. Het is de bedoeling dat dit een mededeling is en geen discussie punt. Daar ga ik niet aan beginnen. We hebben het er in de gym wel over...

Hey Lex

Dan heb ik het verkeerd begrepen.We hebben het er wel over.

Groet
Jef

kleine aanvulling bij squat en boom. Openingsgewichten en stappen met kg

Kleine aanpassing reglement: postzakken dragen niet slepen (iedere keer als ik het lees zie ik weer iets anders dat ik vergeten ben). Sanca respect, je gaat domi ownen zelfs met een kromme rug ;)

dat is niet aardig om over je broertje te zeggen:(

Lex, ik neem aan dat je met boom gewoon de gesp van de riem voor mag hebben en dat je ook beide elbow sleeves mag dragen?

Ja zoals afgesproken in de vergadering, had er idd ook nog bij gemoeten! Sleeves dus, geen robocop wraps sleeves etc

Aanvulling reglement: voor het beoordelen van de squat is het verplicht om een korte broek te dragen. Geen probleem want eenieder krijgt een korte broek van de organisatie ;)

zal ik dan speciaal voor jullie mijn speciale broekje aandoen?

Lex,

nog een vraagje voor zondag. Kunnen we ergens pissen en schijten?

Ik neem het emmertje van de stal mee !!

Nee zonder gekheid, er zijn wel een stuk of 7-8 kroegen/ eetgelegenheden langs de markt. Die hebben vast wel een toilet. Heb wel over nagedacht om wat bioboxxen te huren, maar van dat geld kunnen we bv twee maanden huur betalen of nieuw materiaal aanschaffen!

Heb net een interview met het LD gehad. Ze hebben zich uitgebreid de moeite genomen voor een rondleiding door onze stal. Hij heeft een a4 of 8 volgeschreven over de wedstrijd, de stichting en helaas ook over mij. Zondag komt ie ook naar de wedstrijd voor wat live interviews en wat kiekjes maken. Super dus!
(detail: hij stootte bijna onze emmer om, een klots mannensap zat op zijn broek :)

Daarvoor had L1 me al opgebeld. Ook zij zijn nu definitief van de partij! Ze komen om half één filmen. Het boomstam tillen en de medleys dus. Het wordt al voor de avonduitzending gemonteerd.

Wordt nog eens wat...

Klinkt goed lex !.

Damn, Die broek moet maar snel de was in.. :cool:

Terug
Naar boven