AndroidHealthClinic

Sterkste Man van Emmen

TheMistery

Huge Freak
Waardering
356
Lengte
1m82
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
Emmen - zaterdag 2 oktober 2010

Op zaterdag 2 oktober wordt de Sterkste Man van Emmen georganiseerd. De wedstrijd wordt gehouden aan de Verlengde Spoorstraat 12A te Emmen, achter Sportschool 4 Every Body. De aanvang van de wedstrijd is om 13.00 uur. Deelnemers dienen om 12.00 uur aanwezig te zijn.
De wedstrijd bestaat uit de volgende onderdelen:

1) Vrachtwagentrekken harnas pull (11.000 kg over 25 meter)
2) Log lift (maximaal gewicht - vier beurten - startgewicht 80 kg)
3) Timberwalk (2 keer 100 kg)
4) Medley (onderdelen nog niet bekend)
5) Deadlift (herhalingen - 150 kg) Olympisch halter, geen suit en geen straps.
6) Wheelflip (300 kg - 8 flips)

Voor informatie en/of deelname aan de Sterkste Man van Emmen kun je contact opnemen met Stephan Karels, bereikbaar per e-mail 4everybody@scarlet.nl of telefonisch op 06-22098638.
Inschrijven kun je [Link niet meer beschikbaar]

Deze wedstrijd kwam ik net tegen gelijk ingeschreven, wie wil er nog meer meedoen het is een C-klasse wedstrijd.

1. TheMistery
2. Bodybull
3. Anoniem28318
4. Furiouspower
5. DE GRAAF

Herhalingen 150 deads lol

Heb net mn schoonbroer ingeschreven, zijn eerste wedstrijd!!

ik doe ook gewoon mee lekker extra ervaring op doen.
deadlift gaat wel grappig worden :D

hopelijk gaan de deads nog naar 200 of zo op reps :D dan word het nog spannender

Laatst bewerkt:
Emmen - zaterdag 2 oktober 2010

Op zaterdag 2 oktober wordt de Sterkste Man van Emmen georganiseerd. De wedstrijd wordt gehouden aan de Verlengde Spoorstraat 12A te Emmen, achter Sportschool 4 Every Body. De aanvang van de wedstrijd is om 13.00 uur. Deelnemers dienen om 12.00 uur aanwezig te zijn.
De wedstrijd bestaat uit de volgende onderdelen:

1) Vrachtwagentrekken harnas pull (11.000 kg over 25 meter)
2) Log lift (maximaal gewicht - vier beurten - startgewicht 80 kg)
3) Timberwalk (2 keer 100 kg)
4) Medley (onderdelen nog niet bekend)
5) Deadlift (herhalingen - 150 kg) Olympisch halter, geen suit en geen straps.
6) Wheelflip (300 kg - 8 flips)

Voor informatie en/of deelname aan de Sterkste Man van Emmen kun je contact opnemen met Stephan Karels, bereikbaar per e-mail 4everybody@scarlet.nl of telefonisch op 06-22098638.
Inschrijven kun je [Link niet meer beschikbaar]

Deze wedstrijd kwam ik net tegen gelijk ingeschreven, wie wil er nog meer meedoen het is een C-klasse wedstrijd.

Er bestaan helemaal geen officiële klasse's. Leuke wedstrijd wel. Alleen dat deadliften zal wel schrijffoutje zijn. 250kg waarschijnlijk.
Want deadliften met 150kg is niet sterkste-man waardig. Dat lift me zusje nog als ze een beetje boos is.

Verder had ik de medley eruit geknikkert en er stones van gemaakt. ;)

jammer dat het zo ver is,anders deed ik mee

250kg lijkt me ook wel erg overdreven als je naar de rest kijkt haha

• Topic Starter Topic Starter
Er bestaan helemaal geen officiële klasse's. Leuke wedstrijd wel. Alleen dat deadliften zal wel schrijffoutje zijn. 250kg waarschijnlijk.
Want deadliften met 150kg is niet sterkste-man waardig. Dat lift me zusje nog als ze een beetje boos is.

Verder had ik de medley eruit geknikkert en er stones van gemaakt. ;)

Nou er staat wel degelijk,
Zaterdag 2 oktober wordt in Emmen de sterkste man competitie gehouden
(C klasse). Dit evenement wordt gehouden aan de verlengde spoorstraat 12A (achter sportschool 4 everybody).

En 250kg deadlift voor hh, jij bent gek :P

Laatst bewerkt:
Ja Stones er in zou mooi zijn. Maar is waarschijnlijk niet de bedoeling van de mensen die het regelen.
Deadlift weet ik niet hoeveel tijd er voor komt. Maar als je lijkt dat er met 100kg farmers gelopen moet worden kan de deadlift echt wel 180-200 op reps zijn.

Ja Stones er in zou mooi zijn. Maar is waarschijnlijk niet de bedoeling van de mensen die het regelen.
Deadlift weet ik niet hoeveel tijd er voor komt. Maar als je lijkt dat er met 100kg farmers gelopen moet worden kan de deadlift echt wel 180-200 op reps zijn.

Zou kunnen, maar je hebt er dan wel een heel groot gedeelte van de wedstrijd opzitten.

Officieel bestaan er geen Sterkste Man klasse's. Alleen -105kg en +105kg
Het is een benaming van Jan Haaring. Maar maakt wel duidelijk wat voor soort wedstrijd het is...
Ik vind persoonlijk dat de deadlift wel iets zwaarder mag 190-200kg.
Het is wel Sterkste Man en het moet niet zoiets van een herhalings race worden..
En dat je 30hh of zoiets doet...

Nou er staat wel degelijk,
Zaterdag 2 oktober wordt in Emmen de sterkste man competitie gehouden
(C klasse). Dit evenement wordt gehouden aan de verlengde spoorstraat 12A (achter sportschool 4 everybody).

En 250kg deadlift voor hh, jij bent gek :P

Mogen ze erbij schrijven, maar er bestaan geen klasse's.

Ik vind dat sterksteman wel sterksteman moet blijven en geen fitnessgewichten gebruikt moeten gaan worden. Vooral als we het over halterwerk hebben.
Deadlift op reps boven de 200. 220kg ligt dan misschien wat meer in lijn met de wedstrijd. Geeft toch niet als er jongens zijn die dat 1 of 2x trekken?
Kun je dat niet, dan is dat jammer, effe doortrainen dan zou ik zeggen. Maargoed dat is puur mijn mening.
Kom de laatste tijd net effe teveel jongens van -80kg tegen die claimen aan echte sterksteman wedstrijden mee te doen.

Wat ik bedoel te zeggen is,
Het element van ongrijpbaarheid en de bijzonderheid van Sterksteman begint te verdwijnen. Dat vind ik wel een beetje jammer.

Dan zal je het moeten aankaarten bij wie erover gaat.

Laatst bewerkt:
Officieel bestaan er geen Sterkste Man klasse's. Alleen -105kg en +105kg
Het is een benaming van Jan Haaring. Maar maakt wel duidelijk wat voor soort wedstrijd het is...
Ik vind persoonlijk dat de deadlift wel iets zwaarder mag 190-200kg.
Het is wel Sterkste Man en het moet niet zoiets van een herhalings race worden..
En dat je 30hh of zoiets doet...

Amen! Je was me net iets voor... ;)

De rest van de wedstrijd past toch mooi thuis in het syerkste man rijtje op de dl na?
Ik vind van wel. En verder is deadlift op max sowieso leuker.

Mogen ze erbij schrijven, maar er bestaan geen klasse's.

Ik vind dat sterksteman wel sterksteman moet blijven en geen fitnessgewichten gebruikt moeten gaan worden. Vooral als we het over halterwerk hebben.
Deadlift op reps boven de 200. 220kg ligt dan misschien wat meer in lijn met de wedstrijd. Geeft toch niet als er jongens zijn die dat 1 of 2x trekken?
Kun je dat niet, dan is dat jammer, effe doortrainen dan zou ik zeggen. Maargoed dat is puur mijn mening.
Kom de laatste tijd net effe teveel jongens van -80kg tegen die claimen aan echte sterksteman wedstrijden mee te doen.

Wat ik bedoel te zeggen is,
Het element van ongrijpbaarheid en de bijzonderheid van Sterksteman begint te verdwijnen. Dat vind ik wel een beetje jammer.
is zo tezien wedstrijd voor beginnende/minder sterke strongmannen.
dus er moet niet overdreven met de gewichten;wat nut heeft het om deadlift van 220kg ofzo,en dat de helft het niet kan tillen?150-200kg lijkt goed(ertussenin)

jaaah 150 op reps kan gwn echt niet. is gewoon beschamend...mn broertje pompt er dan 15 reps uit ofzo..is vermoeiend en niet indrukwekkend om te zien..200-220 begint er al op te lijken..

zou trouwens wel geniaal zijn, 150 op reps en daar dan in suit gaan staan

Terug
Naar boven