MikeDiesel
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 76
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 16%
is zo tezien wedstrijd voor beginnende/minder sterke strongmannen.
dus er moet niet overdreven met de gewichten;wat nut heeft het om deadlift van 220kg ofzo,en dat de helft het niet kan tillen?150-200kg lijkt goed(ertussenin)
Ja ik snap dat ook wel. Al vind ik 150 echt een gewicht sterksteman onwaardig, welk nivo dan ook... maargoed dat even terzijde. Natuurlijk is het heel goed dat de sport in Nederland breder wordt. Dat doe je o.a. door het wat laagdrempeliger te maken (daarmee niet gaan overdrijven natuurlijk)
<O
</O
<O
</O
Maar als je vroeger naar de TV keek en je zag kerels van +125kg 300+ deadliften, vrachtwagen trekken en zware stones doen enzo. Dan dacht je dat dat onbereikbaar sterk was. Je hoorde ook maar één of twee keer per jaar over AVRO's sterksteman en dan zat je met de family aan de buis gekluistert. Dat bedoelde ik met een wereld van ongrijpbaarheden. Beetje mysterieus zelfs...<O
</O
<O
</O
Nu begint het een beetje te lijken op van "Ik zit niet op voetbal maar ik doe aan sterksteman..." <O
</O
Daar is toch niks bijzonders meer aan dan?<O
</O
Een beetje sterke fitnesser kan dan al meekomen op een wedstrijd. Dat vind ik niks meer met sterksteman te maken hebben.<O
</O
<O
</O
Nee, kun je een gewicht nog niet tillen, jammer, sterker worden dus! Maar niet op wedstrijden 150kg gaan deadliften!
Sorry maar dit is nu eenmaal mn mening.
<O
</O
Laatst bewerkt:

ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben