MuscleMeat

Sterkste Man van Emmen

is zo tezien wedstrijd voor beginnende/minder sterke strongmannen.
dus er moet niet overdreven met de gewichten;wat nut heeft het om deadlift van 220kg ofzo,en dat de helft het niet kan tillen?150-200kg lijkt goed(ertussenin)

Ja ik snap dat ook wel. Al vind ik 150 echt een gewicht sterksteman onwaardig, welk nivo dan ook... maargoed dat even terzijde. Natuurlijk is het heel goed dat de sport in Nederland breder wordt. Dat doe je o.a. door het wat laagdrempeliger te maken (daarmee niet gaan overdrijven natuurlijk) :o<O:p</O:p
<O:p</O:p

Maar als je vroeger naar de TV keek en je zag kerels van +125kg 300+ deadliften, vrachtwagen trekken en zware stones doen enzo. Dan dacht je dat dat onbereikbaar sterk was. Je hoorde ook maar één of twee keer per jaar over AVRO's sterksteman en dan zat je met de family aan de buis gekluistert. Dat bedoelde ik met een wereld van ongrijpbaarheden. Beetje mysterieus zelfs...<O:p</O:p
Nu begint het een beetje te lijken op van "Ik zit niet op voetbal maar ik doe aan sterksteman..." <O:p</O:p
Daar is toch niks bijzonders meer aan dan?<O:p</O:p
Een beetje sterke fitnesser kan dan al meekomen op een wedstrijd. Dat vind ik niks meer met sterksteman te maken hebben.<O:p</O:p

Nee, kun je een gewicht nog niet tillen, jammer, sterker worden dus! Maar niet op wedstrijden 150kg gaan deadliften!

Sorry maar dit is nu eenmaal mn mening. :cool:<O:p</O:p

Laatst bewerkt:
is idd wel wat weinig,ik zou 180kg doen,met tijds lemiet ofzo,of stones in de plaats

Ja ik snap dat ook wel. Al vind ik 150 echt een gewicht sterksteman onwaardig, welk nivo dan ook... maargoed dat even terzijde. Natuurlijk is het heel goed dat de sport in Nederland breder wordt. Dat doe je o.a. door het wat laagdrempeliger te maken (daarmee niet gaan overdrijven natuurlijk) :o<O:p</O:p

Maar als je vroeger naar de TV keek en je zag kerels van +125kg 300+ deadliften, vrachtwagen trekken en zware stones doen enzo. Dan dacht je dat dat onbereikbaar sterk was. Je hoorde ook maar één of twee keer per jaar over AVRO's sterksteman en dan zat je met de family aan de buis gekluistert. Dat bedoelde ik met een wereld van ongrijpbaarheden. Beetje mysterieus zelfs...<O:p</O:p
Nu begint het een beetje te lijken op van "Ik zit niet op voetbal maar ik doe aan sterksteman..." <O:p</O:p
Daar is toch niks bijzonders meer aan dan?<O:p</O:p
Een beetje sterke fitnesser kan dan al meekomen op een wedstrijd. Dat vind ik niks meer met sterksteman te maken hebben.<O:p</O:p

Nee, kun je een gewicht nog niet tillen, jammer, sterker worden dus! Maar niet op wedstrijden 150kg gaan deadliften!

Sorry maar dit is nu eenmaal mn mening. :cool:<O:p</O:p

Inderdaad, het is allang geen STM meer van vroegah. Ik ben van mening dat de gewichten (bijv.) van kwalificatie's eigelijk op iedere wedstrijd gebruikt zouden moeten worden, wil je ertussen staan ? Ga keihard trainen of zoek een andere sport. Stm begint zo een beetje het goude randje van vroeger te verliezen.

Inderdaad, het is allang geen STM meer van vroegah. Ik ben van mening dat de gewichten (bijv.) van kwalificatie's eigelijk op iedere wedstrijd gebruikt zouden moeten worden, wil je ertussen staan ? Ga keihard trainen of zoek een andere sport. Stm begint zo een beetje het goude randje van vroeger te verliezen.

Jullie hebben een goed punt maar hebben het ook weer helemaal mis. want de echte old school is met stukken staal buigen en noem maar op wat voor maffe onderdelen die je tegenwoordig echt niet zult tegenko.en in een wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

En de gewichten moeten in wedstrijden zo zijn dat bijna niemand de events kan voltooien. Dan is een winnaar ook echt een winnaar en niet als iemand een snellere tijd heeft.

Als we het over de strongman van vroeger hebben, hebben we het dan over de wedstrijden die op tv kwamen?
Volgens mij zie ik nooit lichte wedstrijden op tv dus daarin is niets veranderd. Het niveau is eerder hoger geworden dan lager.

De strongman sport is erg populair en dan gaan mensen klagen over deze lichte wedstrijden. Zolang deze wedstrijden goed georganiseerd worden kan het in mijn ogen geen kwaad. Je moet toch ergens beginnen. Triest gaat het worden wanneer je na 2 jaar strongmannen nog steeds op dit niveau zit.

Beginnende atleten kunnen zo kennis maken met deze sport. Als ze gemotiveerd zijn en goed trainen zullen ze al snel aan zwaardere wedstrijden deelnemen.

als we het over de strongman van vroeger hebben, hebben we het dan over de wedstrijden die op tv kwamen?
Volgens mij zie ik nooit lichte wedstrijden op tv dus daarin is niets veranderd. Het niveau is eerder hoger geworden dan lager.

De strongman sport is erg populair en dan gaan mensen klagen over deze lichte wedstrijden. Zolang deze wedstrijden goed georganiseerd worden kan het in mijn ogen geen kwaad. Je moet toch ergens beginnen. Triest gaat het worden wanneer je na 2 jaar strongmannen nog steeds op dit niveau zit.

Beginnende atleten kunnen zo kennis maken met deze sport. Als ze gemotiveerd zijn en goed trainen zullen ze al snel aan zwaardere wedstrijden deelnemen.

+1

Tuurlijk is de deadlift de aan lichte kant en zou zwaarder mogen.
Maar voor de rest lijkt de wedstrijd goed in elkaar te zitten, ik ben er dan ook gewoon bij ;)

Als we het over de strongman van vroeger hebben, hebben we het dan over de wedstrijden die op tv kwamen?

Ja, ok. Ben het op zich ook wel weer met je eens. Ik bedoelde natuurlijk niet te zeggen dat vroeger de StMvN mooier, beter en zwaarder was. Nee het is juist het omgekeerde. Maar ik ben wel van mening dat er een wildgroei aan wedstrijden is die in mijn ogen met de titel "Sterkste Man van...." niet echt de lading dekken.

Het moet toch een element van onwerkelijkheid hebben. Bij een wheelflip moet het publiek trillen van de demping van zo'n zware band.

Nu zie ik toch echt teveel "lichte" wedstrijden. Sorry kan er niks aan doen, maar vind dat nu eenmaal niks.

leuke wedstrijd , doe helaas al mee aan Sterkste Man van de Oostelijke Mijnstreek de zelfde dag

ik wil van alles hierover zeggen...maar alles wat ik zou zeggen zou dan een herhaling zijn van wat mikediesel zegt...

Misschien is het daarom juist mooi als er wel officiële klasses komen qua A, B en C niveau! Zodat je jezelf mooi kan opwerken tot de zwaardere wedstrijden! Ik ben ook van mening dat lichte wedstrijden op zich niks met sterkste man te maken hebben maar toch moet er ook een soort kweekvijver zijn vind ik! Beetje dubbel allemaal dus :D ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben :D

• Topic Starter Topic Starter
Zo is het wel weer genoeg ieder heeft zijn mening er wel over,

laten we ontopic blijven

Zo is het wel weer genoeg ieder heeft zijn mening er wel over,

laten we ontopic blijven

Mag ik nog 1 ding zeggen?
Ik doe het toch:

Ik denk dat de strekking van het verhaal (van o.a. Mike) is;
Het moet niet zo zijn dat op een Sterkste Man wedstrijd iemand uit het publiek hetzelfde kan presteren als de atleten zelf. Het moet duidelijk zijn dat de deelnemers er voor hebben moeten trainen om tot de prestatie te komen.
Als Jan en Alleman de onderdelen kan doen is het Sterkste Man onwaardig.

De discussie over A-, B-, of C-wedstrijd heeft te maken met welke gewichten op welk onderdeel maar staat los van bovenstaande.

Hopelijk doen ze idd die deadlift wat omhoog, 150 kg is best belachelijk. Verder vind ik niks mis met de wedstrijd.

Officieel bestaan er geen Sterkste Man klasse's. Alleen -105kg en +105kg
Het is een benaming van Jan Haaring. Maar maakt wel duidelijk wat voor soort wedstrijd het is...

Hmmmm........dacht niet dat ik die benamingen zelf had verzonnen hoor! Die benamingen werden al gebruikt nog voordat ik ooit met dze sport in aanraking kwam. Ik gebruik die benamingen inderdaad zelf ook wel eens, dat klopt, maar dat doet iedereen. Vind het ook geen probleem dat die benamingen worden gebruikt als men maar in het achterhoofd houd dat het geen vastgestelde klassen zijn.

Nou ja. Jij bent het gaan vermelden op je site en daardoor is het wel een soort standaard geworden.
Maar wanneer is het een A-B-C wedstrijd? Welke gewichten mag je dan min-max gebruiken? Of wordt een wedstrijd ook een niveau hoger/lager als een bepaald aantal A-B-C mannen meedoen?
Hoe vaak mag je aan een B-C wedstrijd meedoen voor je een categorie hoger moet?
Of moet je dan in bv 2 jaar een aantal top 3-5-7 plaatseringen hebben?
Dat is niet bij te houden?
Laten we het daarom gewoon vrij houden en het aan organisatoren over laten hoe zo'n wedstrijd ze organiseren willen.
Degenen die zich opgeven kunnen dan altijd met goede suggesties komen..

Niet elk topic over relatief lichte wedstrijden laten verzanden in deze discussie.

Ik vraag me af wat Jarno / Mike s mening is over iets als de NCC bijvoorbeeld

Terug
Naar boven