MuscleMeat

Sterkste Man van Midden-Delfland

Gefeliciteerd Simon.

Moest nog ambulance bijkomen ook. Een kerel uit het publiek was zo slim om te proberen de tire te flippen en wilde hem opvangen. Dat vond z'n knie niet zo prettig.

mong*len heb je ook he...

Gefeliciteerd mannen!

Aangepast ;)

het was leuk om de beesten van het forum eens te spreken :) Gijs.. wat een ****ing berg energie heb jij zeg...

Verslag van de wedstrijd.

Onderdeel 1 Truckpull 10 ton, harness.
Truck was klote kwam moeilijk van z'n plek en toen hadden m'n schoenen nul grip, glip glip en 10e op dit onderdeel. Toch maar klimschoentjes halen voor NK want dit was ruk in het kwadraat. Het is niet mijn beste onderdeel als lichtgewicht maar zo was het dramatisch, gaf wel alles.

Onderdeel 2 Axle 90 kg 5cm doorsnee
Lekker bezig de eerste 11 easy powerclean en de 12 een continental gedaan om het risico op fail te verminderen. 12 reps, press was makkelijk.

Onderdeel 3 Timbers 100 per stuk
Was 1 met krom handvat, Simon had het rechte paar, ik liet hem. Kelvin verdiend 1e want had ook het kromme paar, dus daar viel niks op af te dingen. 2e hierop achter Kelvin met 64 meter. (grasveld was nu geen pluspunt)

Onderdeel 4 Carcircle 250 kg
810 graden, Ted riep: stop stop!! ik zou de grond hebben aangeraakt ondertussen stond ik al voorbij de nr 1. Jan kwam later naar me toe dat in zijn opinie het een foute beslissing was. Omdat ik erg competatief ben ingesteld moest ik even 2x slikken. Maar ja je moet door. 3e plek hierop.

Onderdeel 5 Tireflips zware band ik gok hem zo 380, zoiezo zwaarder als de 350 van Jarno. Een of andere gast met beetje spierballen wilde zijn maten effe laten zien dat het allemaal wel meeviel en kwam onder de band, resultaat knie ernaast. Best vies gezicht, maar ook gewoon stomme actie. In de heat tegen Matthieu en dat stookte mijn vuurtje hard aan. 34 seconden en ruim 1e plaats.

Onderdeel 6 stones. 105-110-120-142-156 alles op 130cm
Alles erop in 30.72 ze vlogen eigenlijk. 1e hierop.

Jammer van de truckpull in zo'n wedstrijd kun je gewoon niet 1 onderdeel laten liggen dat zie je maar. Verder lekker getraind en over 2 weken weer Kampen.
Einduitslag:
1 Simon
2 Gijs
3 Kelvin

super gedaan Gijs!

Ondanks wat tegenvallers toch nog een 2de plek! Mn complimenten!

30/05/09 Sterkste man van Midden-Delfland 2009

truckpull 10 ton
Weet afstand niet, was 20m denkek. Kwam goed weg en ging vrij hard, 3rde plaats na Richard Leeuwenburg en Kelvin De Ruiter ( 0,3s trager :rolleyes: )

axle clean & press
90kg axle maar met knurling, wat is dat een pak handiger dan een gladde bar! Ik ging na Gijs die er 12 uitpompte :eek:. Ik deed er 6 vrij makkelijk en dan kwam de sluitring los aan de linkerkant en werd de tijd gestopt, halve minuut ofzo later mocht ik verder doen en deed ik er nog 4. 10 dus maar vanwege de rust die ik gekregen had door het defect hebben ze er 1te afgetrokken. 9 reps dus gedeelde 2de plek met Barry ( Chunky )

farmer's walk
100kg farmers, lompe gasflessen over gras, ik doe al niet graag farmers op afstand maar dit suckte gewoon haha, ik kon niet goed doorlopen door het oneven parcours en kwam dan na 55m ofzo. 4de plek

conan's wheel
250kg, een van men betere onderdelen, kwam 840° ver, 1ste plek. Gijs kwam iets verder maar Ted Van Der Parre had blijkbaar gezien dat hij em over de grond ( zachte ondergrond :rolleyes: ) zou gesleept hebben en daardoor kwam ie nog achter mij en Kelvin uit. Beetje bullshit maar kom.

Tire flip
8 flips met 350kg band zogezegd, toen we aan het opwarmen waren voelde ie iig een pak zwaarder, zal wel 380kg geweest zijn. Ik zag er niet naar uit omdat het toch een uitputtend onderdeel is en een van men mindere. Na wat lappen van Jeffrey Phlips die me paar onderdelen coachte ( waarvoor dank ! ) was het tijd om te gaan flippen! Ik mocht tegen Kelvin De Ruiter waarvan iedereen zei dat ie héél goed kon tireflippen, ik zenuwachtig maar haalde hem op het einde in en haalde 2de tijd na Gijsianowski

Atlas stones
105, 110, 120, 142, 156kg op 1m30. Ik mocht als laatste en maar een paar jonges kregen de 156kg erop, Gijs ging voor me en zette en heel snelle tijd maar ik wist dat ik genoeg had aan alle 5 erop, ff met de stenen gegooid en spijtig genoeg het platform gemold maar wel alles erop in 34s, 2de tijd.

Overall 1ste geworden voor Gijs en daarna Kelvin, het was heel nipt tussen mij en Gijs, met betere schoenen op de truckpull had ie vast gewonnen .. maarja :D;) Was een heel toffe dag, veel mensen gezien van DBB enzo, echt leuke sfeer. Top wedstrijd, enkel jammer van die flippo uit het publiek die ff de wedstrijd ging lam leggen door te stuntelen met de band. Vond het erg voor die kerel maar het was echt dom.

Proficiat!

Nog gefeliciteerd, Simon! Klasse hoe je die pallets molde met de stones! :D

De wedstrijd was mooi georganiseerd vond ik, enkel dat grasveld was dodelijk op de timbers en conans wheel haha. De tireflip vond ik dan aangenamer op gras dan op beton, kan je tenminste met je handen onder die band duiken zonder het vel van je vingers te schrapen :D

gewaldig

Congrats Simon! :cool:

Knappe prestaties allen

Tja

Moest nog ambulance bijkomen ook. Een kerel uit het publiek was zo slim om te proberen de tire te flippen en wilde hem opvangen. Dat vond z'n knie niet zo prettig.

Ik heb hier gemengde gevoelens over;
Richard (zo heet die kerel) kwam ff helpen om de tire (band) weer terug te brengen. In zijn enthousiasme deed hij dit niet in de "Jarno Hams Cup a Soup-style" (rollen dus) maar flipte de band 1x; klasse! Bij zijn 2e poging om te flippen ving hij hem op op zijn bovenbeen; gelijk mis!
Richard is een v.d. Torre fan en wilde eigelijk bewijzen dat hij niet onderdeed voor zijn helden. De kans om ff te laten zien dat hij het ook kan liet hij niet lopen. (MIJN inschatting!)
Wie is/was er nu fout? Volgens MIJ niemand! Maar dit is wel weer een wijze les!

Ow nog een puntje van feedback wat betreft de presentatie: Mijn vriendin zat in het publiek en ze hoorde van heel veel mensen om der heen dat ze niet echt wisten wat er gebeurde op het veld omdat ze nul voorkennis hadden m.b.t. SM onderdelen.

Ik denk dat het misschien wel goed is om van te voren het programma kort door te nemen (ik weet niet of dit al was gedaan?) voor het publiek. En dan vooraf een onderdeel even kort uitleggen wat de bedoeling is en waar/waarom het zwaar is (bijv. conan's wheel heb je moeite met ademen, met timbers is vooral de draai moeilijk etc.)

Terug
Naar boven