XXL Nutrition

Sterkste man van nl 2010

Was een leuke wedstrijd om te zien. Ik ben zelf tot 18:00 gebleven.
Ik heb me wel een breuk gezeten op die k*ttribune:eek:. En het werd ook redelijk warm op een gegeven moment, maar ik was blij dat ik me had ingesmeerd:D.

Jarno was echt de eindbaas in deze wedstrijd. Het speelse gemak waarmee hij de onderdelen doet is behoorlijk indrukwekkend. Lag er bij de DL nou niks op dat plateau? Of hadden ze toch nog een stukje rubber oid gevonden. Want dat zag er behoorlijk gevaarlijk uit zulk glad hout.

De organisatie liet nog wel iets te wensen over, en het materiaal is soms een beetje amateuristisch (Hercules hold...)
De matten waren volgens mij ronduit gevaarlijk...

De veiligheid en/of gezondheid van de atleten is de organisatie worst. Liever 1 of 2 zwaargewonden dan 1 of 2 gebroken stoeptegels.

Stel je eens voor ze worden daarvoor aansprakelijk gesteld:eek:;)

Lag er bij de DL nou niks op dat plateau? Of hadden ze toch nog een stukje rubber oid gevonden. Want dat zag er behoorlijk gevaarlijk uit zulk glad hout.
Volgens mij was de standaard set-up met een rubberen mat, maar die zag ik ze weghalen vlak voor de eerste deelnemer startte - ik vond het ook al een glad idee

De veiligheid laat soms idd te wensen over, terwijl dat nergens voor nodig is. Kwestie van iets meer zorgvuldigheid en aandacht voor de betreffende atleten.

Was een mooie wedstrijd. Concurrentie in de breedte is sterk gegroeid. Alleen Jarno blijft met kop en schouders boven de rest uit steken. Op wat individuele odd komen een aantal athleten aardig in de buurt van Jarno's nivo. Alex op de boom, jammer dat hij ziek is geweest voor de wedstrijd. Rick op de wheelflip, Gijs monster op de herculeshold en Richard in de medley's om maar es wat odd te noemen.

Jammer van Eric dat zijn voorbereiding niet helemaal optimaal was. Laatste plaats zeker geen schande tussen al dit geweld, al weet ik dat hij veel en veel meer in zijn mars heeft. Volgend jaar er zeker weer bij.

Om fouad heb ik enorm gelachen toen hij zijn ietwat zwaardere fysiek in een veel te klein deadliftpakkie probeerde te krijgen. Wat een gemartel was dat zeg, met dat warme weer. Hij was effies helemaal op en moest zijn eerste beurt nog doen... :)

Al met al een mooie dag, sterk deelnemersveld en Jarno terecht winnaar.
Ik denk dat ik volgend jaar er maar weer voor ga, want er moet toch iemand die bolle uut Vroomshoop het lastig maken op een wedstrijd.... ;)

Gvd, liep jij daar ook rond Mike..?
Nou ja, zorg er maar voor dat we je volgend jaar niet kunnen missen door gewoon mee te doen man. ;)

Was een mooie wedstrijd. Concurrentie in de breedte is sterk gegroeid. Alleen Jarno blijft met kop en schouders boven de rest uit steken. Op wat individuele odd komen een aantal athleten aardig in de buurt van Jarno's nivo. Alex op de boom, jammer dat hij ziek is geweest voor de wedstrijd. Rick op de wheelflip, Gijs monster op de herculeshold en Richard in de medley's om maar es wat odd te noemen.

Jammer van Eric dat zijn voorbereiding niet helemaal optimaal was. Laatste plaats zeker geen schande tussen al dit geweld, al weet ik dat hij veel en veel meer in zijn mars heeft. Volgend jaar er zeker weer bij.

Om fouad heb ik enorm gelachen toen hij zijn ietwat zwaardere fysiek in een veel te klein deadliftpakkie probeerde te krijgen. Wat een gemartel was dat zeg, met dat warme weer. Hij was effies helemaal op en moest zijn eerste beurt nog doen... :)

Ik denk dat ik volgend jaar er maar weer voor ga, want er moet toch iemand die bolle uut Vroomshoop het lastig maken op een wedstrijd.... ;)

Niet denken mike gewoon doen :)

Kom dan even langs zeg ik je als je er bent..............

Gvd, liep jij daar ook rond Mike..?
Nou ja, zorg er maar voor dat we je volgend jaar niet kunnen missen door gewoon mee te doen man. ;)

Haha, zekers. Dat mis ik natuurlijk niet. 130 afgetrainde kilootjes. Je zou me bijna niet herkennen... ;)

Niet denken mike gewoon doen :)

Ik denk dat ik blij mag zijn om in dit geweld me al te plaatsen. Maar dat is al weer een mooi doel op zich.

Kom dan even langs zeg ik je als je er bent..............

Ik mag wat aan de magere kant zijn, maar dat is zeker niet ten nadele van m'n beweegbaarheid en loopconditie.... :p
Trouwens mooie wedstrijd gedraaid Gijs. Leuk die revanche op je Loglift. :cool:
Je oogt trouwens wat zwaarder dan vorig jaar. Nog steeds onder de 105kg, of nu toch wat zwaarder?

103 kg Mike. Iets zwaarder maar niet veel.

Bij deze wil ik iedereen die in positieve zin voor mij gejuigd heeft bedanken. :D

Het was weer een heerlijke zondagmiddag in juli.
Al voelde ik in de eerste 2m vd truckpull wel iets bovenin m'n rechterkuit schieten.
Heb daar de hele wedstrijd wel last van gehouden. De pijn is nu ook nog niet weg. Zal een kleine verrekking zijn. Heb daarna m'n ding kunnen doen en hoefde gelukiig niet alles uit de kast te halen.. Heb zelf geen last van gehad met balans tijdens het boomstam tillen. Maar had zelf ook liever gezien dat het bv alleen op de zwarte rubberen matten was gedaan. (Maar op een grasveld is het vaak nog onstabieler)
Stones had ik in de week ervoor helemaal schoon gemaakt met een stoomcleaner. Hierdoor bleef de hars beter zitten en is de grip beter.
Ging ook wel lekker en al het zo doorgaat kan volgend jaar de 180kg stone er ook bij :D
Deadlift was zelfs nog bijna 1cm onder normale deadlift hoogte en ik vond het er bruut uitzien. En als je met 300kg in je klauwen staat glijd je niet snel van dat platvorm.
En dan komen we bij mijn favoriete onderdeel. De Hercules Hold. Voor aanvang vd wedsstrijd is er nieuw tape om de handvaten gedaan. De eerste atleten hadden dus een goede grip. Daarna is het tape wat gescheurd maar zijn er enkele atleten toch mee gaan staan. Wat ze zelf moeten weten. Maar je hebt het recht om het tape te laten vervangen. Daar heb ik gebruik van gemaakt. Als er dan wat mensen op de tribune zitten met een drankje teveel op en een lichte zonnesteek en dom boe gaan te roepen. Omdat ze niet begrijpen wat er gebeurt. Dan zegt dat meer over hen als over mij dacht ik zo....
Daarna de medley Met een echte sterkste mannen band dit keer. Was een mooie race tussen mij en Richard.
Bij deze wil ik ook de andere atleten feliciteren met hun prestatie. De één zal meer tevreden zijn dan de ander maar dat geeft weer motivatie om volgend jaar er nog sterker en fitter te staan.

Oh even over Eric, hij ging bij het tijdens het opwarmen voor het Boomstam tillen door z'n onderrug en deze liep telkens snel vol, waardoor er niet uitkwam wat er in zit.
Hij had in de training De deadlift 320kg, Stones 160kg en medley stukken beter gedaan.
Helaas was het zeker niet zijn dag maar hij heeft nog tijd en gaat zich nog wel bewijzen.

Laatst bewerkt:
Ga je nog internationale wedstrijden doen de komende tijd Jarno? Vond vooral de deadlift van je erg sterk, volgens mij zat er nog veel meer in gezien het gemakt waarmee de 350 kg ging.

wel jammer dat je op de log lift en deadlift niet had laten zien wat er echt maximaal in zat Jarno. Is dat tactisch spel, benaderde je je maxen al of was dat toch vanwege voorzichtigheid i.v.m. kuit en oude blessure?

ik denk dat veel mensen in het publiek het toch wel leuk hadden gevonden als je nog even een 3e all out beurt op de log en deadlift had gemaakt ;)

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met het prolongeren van je titel Jarno! Voor de zesde keer de sterkste man van NL! :D

ik denk dat veel mensen in het publiek het toch wel leuk hadden gevonden als je nog even een 3e all out beurt op de log en deadlift had gemaakt ;)

Mee eens.. had graag een poging tot een NR boom of een extreem dikke deadlift gezien. Dat zou mooie showmanship geweest zijn! Maar aan de andere kant begrijpelijk dat je op safe speelde om de titel binnen te koppen.

@jarno: wat weeg je op het moment, miste een stuk buik bij je:)

Ga je nog internationale wedstrijden doen de komende tijd Jarno? Vond vooral de deadlift van je erg sterk, volgens mij zat er nog veel meer in gezien het gemakt waarmee de 350 kg ging.

wel jammer dat je op de log lift en deadlift niet had laten zien wat er echt maximaal in zat Jarno. Is dat tactisch spel, benaderde je je maxen al of was dat toch vanwege voorzichtigheid i.v.m. kuit en oude blessure?

Mee eens.. had graag een poging tot een NR boom of een extreem dikke deadlift gezien. Dat zou mooie showmanship geweest zijn! Maar aan de andere kant begrijpelijk dat je op safe speelde om de titel binnen te koppen.

Had een kleine maand geleden al een redelijk gemakkelijke 360kg getrokken en in de herhalingen 2x een setje met 330kg gedaan. en op de boom een easy 3tje met 160kg. Helaas kreeg ik door het zomerse weer en het dragen van verkeerd schoeisel (slippers) last van m'n rug. Gelukkig kwam ik hier op tijd achter maar zat er hierdoor volgens mij geen nieuw NL record in op de deadlift.
Ook omdat ik tijdens de truckpull last van m'n kuit kreeg ben ik op nummer zeker gegaan. Kwam voor de titel en hoe ik hem zou winnen was niet belangrijk maar dat ik hem zou winnen wel. Natuurlijk wel op een faire manier.

Dat wil ik hierbij nog wel ff vermelden dat de atleten dit jaar ook weer erg goed met elkaar omgingen. Er was hier en daar een geintje. Over ondergoed e.d. Maar de stemming onderling was leuk en onstpannen.

---------- Toegevoegd om 12:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

@jarno: wat weeg je op het moment, miste een stuk buik bij je:)

Hahaha, dat las ik vanmorgen ook al een keer een paar pagina's terug.

Ik woog net geen 145kg.
Ben tijdens NK's wel een zwaarder geweest. Maar heb na de Strongman CL wat meer gefietst en lekker getraind. Was gewoon lekker fit.

Laatst bewerkt:
Zat al om 12.30 uur op de tribune. Heb van het begin tot het eind genoten.

Goed gedaan Jarno! :thumb:

Waar kan je de herhalingen zien? Of moet het uberhaupt nog op tv komen?

Terug
Naar boven