XXL Nutrition

steroidencorticosteroiden

ronaldo

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Is er een wiselwerking tussen corticosteroiden(medrol).
En androgel(of tegenwerking).
Ik heb deze namelijk allebei nodig voor men gezondheid.
Zelfs wat de dokters erover zeggen is vaag en tegenstrijdig.
Maaar heb ze wel allebei nodig/

Groteb Ronaldo

Tja ik gebruik zelf regelmatig prednison kuren.
Tis wel zo dat cortico catabool werkt,en as anticatabool,dus tja.

Heb medrol ook nog gebruikt.
Tegen chronische sinusitis.
Is inderdaad katabool,dus eigenlijk is een anabool middel aangewezen bij langdurig gebruik.
Je moet er dan natuurlijk weer de bijwerkingen bijnemen.
Negatiefste bijwerking androgel: onderdrukking lichaamseigen test.
Misschien valt de onderdrukking mee bij de test-gelversie ?

DHEA is al genoeg om het catabole van cortisonen te neutraliseren. weet ik van Dr Hertoghe. AS en cortisone mogen samen genomen worden. in een HRT kuur krijg je ze allebei. ik spreek dan wel van kleine hoeveelheden.

ik mag nu ook aan de lijve ondervinden dat corticosteroiden of "cortisone" catbool is! Heb nu al 3 inspuitingen in mijn rug moeten krijgen en sindsdien is mijn rugpijn wel verminderd maar ook mijn spiermassa!!
Heb zelfs bijwerkingen zoals huiduitslag op mijn borst en schouders!! :mad:

Weet iemand hoelang de werking aanhoudt van dit middel, vooral het catabole effect dan... en wat kan ik er tegen doen???

want ondanks de vreetbuien die ik krijg door de cortisone lijkt het wel of ik vermager qua spiermassa...

ik mag nu ook aan de lijve ondervinden dat corticosteroiden of "cortisone" catbool is! Heb nu al 3 inspuitingen in mijn rug moeten krijgen en sindsdien is mijn rugpijn wel verminderd maar ook mijn spiermassa!!
Heb zelfs bijwerkingen zoals huiduitslag op mijn borst en schouders!! :mad:

Weet iemand hoelang de werking aanhoudt van dit middel, vooral het catabole effect dan... en wat kan ik er tegen doen???

want ondanks de vreetbuien die ik krijg door de cortisone lijkt het wel of ik vermager qua spiermassa...

https://secure.dokteronline.com/apotheek/dhea/161/1/

Heb zelf ooit ook al een paar keer een spuit cortisone (solu-cortef 250mg) toegediend gekregen, en moet zeggen dat ik de negatieve effecten op de training ervan, heel duidelijk kon ervaren gedurend 5-6 weken die erop volgden... Veel minder kracht, het gevoel hebben dat je spiermassa verliest, ...

Heb zelf ooit ook al een paar keer een spuit cortisone (solu-cortef 250mg) toegediend gekregen, en moet zeggen dat ik de negatieve effecten op de training ervan, heel duidelijk kon ervaren gedurend 5-6 weken die erop volgden... Veel minder kracht, het gevoel hebben dat je spiermassa verliest, ...

dat ervaar ik nu ook!
hopelijk gaat het snel over...

chemisch verbranden longblaasjes en haartjes,dus ontstekings gevoelig
Wooow bizar

Dank voor je reply m8......lijkt mij idd ontstekings gevoelig.....

DHEA is al genoeg om het catabole van cortisonen te neutraliseren. weet ik van Dr Hertoghe. AS en cortisone mogen samen genomen worden. in een HRT kuur krijg je ze allebei. ik spreek dan wel van kleine hoeveelheden.

Ok da wist ik nie......brute info :)

For sure......je botstructuur neemt ook af osteoporose noemen ze dat, moet je wel lang gebruiken (denk aan jaren)

Als je lang genoeg doorgaat met gebruik treed er uiteindelijk spiermoeheid op......

Ik heb zelf hooikoorts en moet hiervoor 1 a 2 keer per dag een medicijn nemen die ook corticosteroïden bevat. Is de hoeveelheid hiervan een stuk lager dan bij zwaardere medicijnen? of werkt het net zo catabool.

Terug
Naar boven