MuscleMeat

Steven seagal maakt geen films meer

Het komt gewoon niet slim over als je over iemand als Bill Gates zegt dat hij geen kwaliteit heeft. Of ben jij ook al voor de rest van je leven binnen? Volgens mij niet en moet je elke dag nog gewoon werken ;)

Wie heeft er dan meer kwaliteit, Bill Gates of Big-T? :D

Big T natuurlijk de uitvinder van DBB!

maar --Dont **** with Bill:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jammer :( :treuren:

Geen films ?? mmmm... :rolleyes:

Machete (2010) (filming) .... Torrez
On the Run (2010) (post-production) .... Shane Daniels
The Keeper (2009) (completed) .... Rolland Sallinger
Driven to Kill (2009) .... Ruslan Drachev
... aka Ruslan (Australia: DVD title) (USA: working title)
Against the Dark (2009) (V) .... Tao

Zo te zien komt er nog genoeg moois aan!

Ik wordt altijd woest van het zinloos geweld in zijn films. Hij doet de Aikido die hij gebruikt in z'n films volgens mij dan ook onrecht aan.

klopt dat zinloos geweld....maar dat van Aikido ben ik niet met je eens.

Aikido is van oorsprong een "vreedzame" vechtsport...in die zin dat het primair defensief is en als doel heeft de tegenstander met zo min mogelijk schade aan hem en jou uit te schakelen.

De wijze waarop Aikido in oorsprong wordt onderwezen en de filosofie erachter is helemaal niet geschikt voor de westerse mentaliteit en is daarom meerdere malen aangepast zodat de "ongeduldige westerling" het beter kan aanleren.

Als je in Japan Aikido onderwezen krijgt dan leer je de eerste jaren vooral hoe je moet vallen. Daar zijn wij niet op ingesteld.

Aikido is een krijgskunst die zich steeds blijft ontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld naar Tissier in Frankrijk en de verschilllen van opvatting tussen de diverse leer/groot meesters.

Seagal heeft ontzettend veel gedaan voor de ontwikkeling van Aikido in het Westen. Zijn filosofie is dat de tegenstander zo snel mogelijk moet worden uitgeschakeld om elke vorm van schade aan jezelf en anderen te voorkomen ongeacht de schade aan de tegenstander. Hij heeft offensieve elementen aan Aikido toegevoegd, de krijgskunst toegepast en aangepast voor het gebruik van vuurwapens (ipv bo en zwaard)....inderdaad is het een zeer geweldadige vorm van Aikido en wordt door sommige meer traditionele leermeesters niet voor vol aangezien of zo maar geaccepteerd. Maar de vorm is wel effectief en beter toegerust voor een maatschappij die oorspronkelijk niet gericht is op eer en zich in ontwikkeling kenmerkt door extreme gewelddadigheid.

Terug
Naar boven