XXL Nutrition

Stimulatie leverfunctie en gezondheid

• Topic Starter Topic Starter
Aangezien 'mango' sterk de waarde van alcohol in het bloed laat afnemen (muizen welliswaar)

Toen de Koreanen een uur later het bloed van de proefdieren analyseerden, was in de muizen die het mangovruchtvleecoïtustract hadden gekregen de alcoholconcentratie meer dan de helft lager dan in de placebogroep.

Zou dit wellicht een goed middel zijn om alcoholcontroles in jouw voordeel te beinvloeden?

Dat zou inderdaad wel eens kunnen ja ;)

Heb je wel is gekeken naar gedroogde (en ontvette) levertabletten?

http://www.iherb.com/Solgar-Desiccated-Liver-250-Tablets/11320?at=0

1 serving (3 capsules) staat ongeveer gelijk aan 10g verse runderlever. Makkelijke bron van vitamines en mineralen (en een klein beetje eiwit). En mogelijk andere stoffen die je uit lever kan halen.

Heb je wel is gekeken naar gedroogde (en ontvette) levertabletten?

http://www.iherb.com/Solgar-Desiccated-Liver-250-Tablets/11320?at=0

1 serving (3 capsules) staat ongeveer gelijk aan 10g verse runderlever. Makkelijke bron van vitamines en mineralen (en een klein beetje eiwit). En mogelijk andere stoffen die je uit lever kan halen.

Ja is niets. Alleen ursodeoxycholzuur (uit gal van beren, maar nu synthetisch) werkt echt.

Verse runderlever is negatief gezien teveel vitamine A juist slecht voor de lever is. Voor vitamines en mineralen moet je het niet doen.

Ja is niets. Alleen ursodeoxycholzuur (uit gal van beren, maar nu synthetisch) werkt echt.

Verse runderlever is negatief gezien teveel vitamine A juist slecht voor de lever is. Voor vitamines en mineralen moet je het niet doen.
Pak ze alleen vanwege koper, en verder goeie bron van andere vitamines en mineralen. Niet als stimulatie van de leverfunctie oid, of waar dit topic ook voor bedoeld is :p

Deze zijn ontvet, dus zit nauwelijks nog vitamine A in.

Pak ze alleen vanwege koper, en verder goeie bron van andere vitamines en mineralen. Niet als stimulatie van de leverfunctie oid, of waar dit topic ook voor bedoeld is :p

Deze zijn ontvet, dus zit nauwelijks nog vitamine A in.

Ah zo, kan je beter vitamine supplement en koper nemen denk ik zo. Zitten nog andere stoffen in een lever.

Ah zo, kan je beter vitamine supplement en koper nemen denk ik zo. Zitten nog andere stoffen in een lever.
Lever is een van de voedingsrijkste producten ter wereld, met hoogwaardige vitamines/mineralen, heb ik toch heel wat liever dan een in een fabriek gemaakt vitamine supplement..

Beste bron voor koper, geweldige ijzer bron, heel rijk aan b-vitamines, compleet eiwitprofiel, plus inderdaad nog andere mooie bijkomstigheden zoals cytochrome p450, nucleinezuur en inositol..

Die tabletten zijn geweldig joh, goedkoop (12-15 euro voor 250 tabletten), en je hoeft geen lever zelf te eten.

Lever is een van de voedingsrijkste producten ter wereld, met hoogwaardige vitamines/mineralen, heb ik toch heel wat liever dan een in een fabriek gemaakt vitamine supplement..

Beste bron voor koper, geweldige ijzer bron, heel rijk aan b-vitamines, compleet eiwitprofiel, plus inderdaad nog andere mooie bijkomstigheden zoals cytochrome p450, nucleinezuur en inositol..

Die tabletten zijn geweldig joh, goedkoop (12-15 euro voor 250 tabletten), en je hoeft geen lever zelf te eten.

Welke vitaminen zitten dan in een lever (extract/concentraat) en in welke hoeveelheid?

Cytochroom p450 enzymen zijn niet opneembaar en verschillen met die van een mens. Inositol is niet zo gezond als je denkt, ontwikkeling schimmelinfectie komt veel voor.

Voor aan voldoende eiwitten op een dag ga je een hele hoop moeten slikken.

Plus je kan een hoop ziektes oplopen met zulke extracten.

En dit topic gaat idd niet over leverextracten :P Maar middelen voor je eigen lever.

jongens op aanraden van Cools ben ik begonnen met 1 pot artisjok en fosfatidylcholine/phosphatidylcholine van biotics. Dit omdat ik bloedtest liet doen en me lever waarders boven 300 was mede door tren gebruik. Heb dagelijks 2 pillen van elk genomen (morgens en na avond eten).

Moet zeggen dat ik me er heel goed bij voelde en vermoeidheid zo goed als weg. Vermoeidheid is gerelateerd aan hoge lever waardes. Onlangs dus een bloedtest laten doen waar me alat en asat waardes weer in de normale zonde was, weenie precies hoeveel omdat ik nog geen uitdraai heb opgehaald ga ik volgend week doen.

Ga deze 2 producten weer nemen na me nakuur voor herstellen. Daarnaast neem ik ook nac en advances cycle support van Bodyfitshop.

Fosfatidylserine icm artisjok (merk cypar) is inderdaad het beste hiervoor ;)

In de nakuur zelf kan overgeschakeld worden naar mariadistel bv.

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me wel een goed all-in-one supp:
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamin...ods/liver-detoxifier/?sqr=liver&#ingredienten
Bevat mariadistel, NAC, phospatidylcholine en artisjok!

Ziet er vrij goed uit. Maar bij ernstige verhoging van leverwaardes kan je het beste 1 of 2 sterk gedoseerde stoffen nemen voor een optimaal effect. Er zitten ook veel onnodige stoffen in die tegendraads kunnen werken.

Artisjok van het merk Cypar is bv 30x geconcentreerd, fosfatidylcholine van biotics is ook een van de sterkste concentraties verkrijgbaar (en zuiver).

Laatst bewerkt:
Welke dosering cynarine is er nodig om een gunstig effect op de lever te krijgen?
Veel fabrikanten hebben 350mg extract wat neer komt op 8,75mg cynarine. (Gestandaardiseerde op 2,5%)

Welke dosering cynarine is er nodig om een gunstig effect op de lever te krijgen?
Veel fabrikanten hebben 350mg extract wat neer komt op 8,75mg cynarine. (Gestandaardiseerde op 2,5%)

Op die dosis heeft al een gunstig effect. In meeste gevallen is dit meer dan voldoende.

Cypar heeft het sterkste extract hiervan.

het gewicht van twee verse bladeren, ca. 14,4 gram, teruggebracht tot 320mg extract (Li 120) per capsule. Hierdoor is het extract 45 keer geconcentreerd.

Dit geeft een cynarine gehalte van 45% (gezien 1% van verse bladeren dit bevat).

Laatst bewerkt:
Ondanks het advies dat ik in december met prima resultaat op gevolgd had, toch even de vraag: welk ingrediënt heeft in onderzoeken een effectievere lever ondersteuning aangetoond: mariadistel of artisjok extract?

Ik heb in december artisjok met phosphatydylcholine genomen. Dat werkte prima voor mijn toen iets verhoogde lever waarden. Ik koos toen voor artisjok ivm de anti oestrogene werking. Maar los daar van, wat is aangetoond/onderzocht als effectiever middel? Ik lees namelijk zo ontzettend veel artikelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Ondanks het advies dat ik in december met prima resultaat op gevolgd had, toch even de vraag: welk ingrediënt heeft in onderzoeken een effectievere lever ondersteuning aangetoond: mariadistel of artisjok extract?

Ik heb in december artisjok met phosphatydylcholine genomen. Dat werkte prima voor mijn toen iets verhoogde lever waarden. Ik koos toen voor artisjok ivm de anti oestrogene werking. Maar los daar van, wat is aangetoond/onderzocht als effectiever middel? Ik lees namelijk zo ontzettend veel artikelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Naar mariadistel is meer onderzoek gedaan, maar dat wil niet zeggen natuurlijk. Beiden zijn gewoon goed. Beter dan deze zijn er niet.

Terug
Naar boven