AndroidHealthClinic

Stimulatie leverfunctie en gezondheid

Bezoekers in dit topic

Thanks :) Mariadistel heb ik trouwens zelf ook gehaald.
 
"This is a full-spectrum milk thistle product, meaning that it is not standardized to provide a set amount of any active compounds like silymarin. Silymarin naturally occurs in milk thistle, so it will be present, but the amount will vary from pill to pill."

Je moet minstens een extract hebben dat 70-80% silymarine bevat.

Anders zit er 2 tot 4% in en dat is goed voor iemand die niets neemt ter ondersteuning, maar in andere gevallen heb je dus een gestandaardiseerd extract nodig.

---------- Toegevoegd om 15:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Nooit daar wat halen ;)
Kijk gewoon naar die van AOV bij de online drogist. Relatief goedkoop en de juiste dosis.

Inderdaad, de kwaliteit is ook zeer goed. Een ander goed merk is Bonusan, maar die hebben geen goede mariadistel.
 
Wat adviseer je bij je Anavar kuur 4 weken op 30 mg/pd ? Is een leverondersteuning dan nodig of is het middel icm de lage dosis zo mild dat je lever maar beperkt belast word? Ik zit te kijken om de Fosfatidylcholine van de online drogist te halen, maar dat potje is 35,-.. Als ik door middel van voeding genoeg vit c binnen krijg, zou dit in principe ook mn lever voldoende moeten ondersteunen, toch?
 
Wat adviseer je bij je Anavar kuur 4 weken op 30 mg/pd ? Is een leverondersteuning dan nodig of is het middel icm de lage dosis zo mild dat je lever maar beperkt belast word? Ik zit te kijken om de Fosfatidylcholine van de online drogist te halen, maar dat potje is 35,-.. Als ik door middel van voeding genoeg vit c binnen krijg, zou dit in principe ook mn lever voldoende moeten ondersteunen, toch?

Fosfatidylcholine is een goede keuze, maar inderdaad wat duurder. Er zitten wel 100 caps in dus kom je even mee toe. Alhoewel ik deze meestal aanraad icm een galafdrijvend middel om ophoping in de lever te voorkomen. Fosfatidylserine is op zichzelf een betere keuze dan.

Vitamine C gaat deels ondersteunen door je galzuuraanmaak te verhogen. Maar deze kan al sterk verminderen door aas, dus een goede ondersteuning maar niet altijd voldoende. Bij een anavar kuurtje op 30mg misschien wel. Combi met fosfatidylserine kan goed werken.

---------- Toegevoegd om 02:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:57 ----------

Is er ook webshop waar je Red Maca kunt krijgen?

http://www.superfoodsonline.nl/rode-maca-poeder-kopen-biologisch-250-gram

Momenteel niet leverbaar wel.
 
Wat is volgens jou sterker/beter? En waardoor/waarom?

Een mix van Phosphatidylcholine/mariadistel/vitC ascorbaat of Tudca?
 
Wat is volgens jou sterker/beter? En waardoor/waarom?

Een mix van Phosphatidylcholine/mariadistel/vitC ascorbaat of Tudca?

Hangt er vanaf. Tudca kan goed op zichzelf, maar een combi met mariadistel is soms nodig om een teveel aan galzuren te vermijden (ophoping lever).

Phosphatidylcholine is een handige vervanger van tudca als je geen ernstige leverproblemen hebt (ter ondersteuning). Hierbij is vrijwel altijd een bitterstof bij nodig om ophopingen in de lever te voorkomen. Mariadistel of artisjok.

Calcium ascorbaat kan bij beiden en ook op zichzelf om de galzuuraanmaak zelf te stimuleren. Soluble beta glucan (wat in obesimed forte zit, nee val je niet van af :p) kan ook een goede toevoeging zijn gezien het de hele dag werkt (stimulatie galaanmaak). Handig bij een kuur of nakuur gezien deze de aanmaak van gal verminderen door cyp enzym invloed.

Als je Tudca of Udca gebruikt altijd vitamine D erbij om de aanmaak van bepaalde 'toxische' galzuren te verminderen.
 
Hallo Cools,

Allereerst complimenten voor je Posts.

Wat zou je kunnen adviseren voor een zeer sterk verhoogde leverfunctie?

Bedankt
 
Hallo Cools,

Allereerst complimenten voor je Posts.

Wat zou je kunnen adviseren voor een zeer sterk verhoogde leverfunctie?

Bedankt

Ursodeoxycholzuur icm mariadistel.
 
Ursodeoxycholzuur icm mariadistel.

bedankt voor je snelle reactie, ik lees hierover dat dit vooral voor galstenen is?
Dit is vrijwel alleen op recept te verkrijgen of andere opties wat je weet?
 
bedankt voor je snelle reactie, ik lees hierover dat dit vooral voor galstenen is?
Dit is vrijwel alleen op recept te verkrijgen of andere opties wat je weet?

Wordt inderdaad gebruikt voor galstenen, maar beste middel voor je lever.

Fosfatidylcholine is een goede vervanger voor ursodeoxycholzuur, ook icm mariadistel.
 
Hoeveel vitamine C en hoe vaak per dag? Eventueel nog op specifieke momenten innemen?
 
Cools, weet jij in welke mate krachttraining je leverwaarden kan verhogen? Zag hier al paar posts over.

Toevalligerwijs heb ik dit jaar 2x bloed laten prikken bij werkpreventie shizzle en in janurai had ik ca. 6 maanden niet getrained.

Enkel mijn ASAT gemeten en die was 20 op dat moment. Moet onder de 40 a 50 zijn geloof ik. Nu recentelijk (ben weer 3 maanden flink aan't beuken) lag het op 77, en kreeg ik vragen over mijn lever. Ze gaven wel aan dat krachtsport invloed kan hebben. Ding is, ik ben sinds ik weer train aanzienlijk gezonder gaan leven. zeer weinig alcohol. Enkel wel supplementeren van creatine en fat attack.

Ik ga mijn ALAT en gamma GT ook even checken, ik begrijp dat vooral deze laatste niet verhoogd zou moeten zijn bij intensief krachtsporten. Maar als je beetje hardcore aan de ijzers hangt zal je dus bijna altijd verhoogd ASAT en/of ALAT hebben? Hoe komt dit vrij door spierafbraak en zou dit ook kunnen wijzen op overtraining oid?

Thanks.
 
Cools, weet jij in welke mate krachttraining je leverwaarden kan verhogen? Zag hier al paar posts over.

Toevalligerwijs heb ik dit jaar 2x bloed laten prikken bij werkpreventie shizzle en in janurai had ik ca. 6 maanden niet getrained.

Enkel mijn ASAT gemeten en die was 20 op dat moment. Moet onder de 40 a 50 zijn geloof ik. Nu recentelijk (ben weer 3 maanden flink aan't beuken) lag het op 77, en kreeg ik vragen over mijn lever. Ze gaven wel aan dat krachtsport invloed kan hebben. Ding is, ik ben sinds ik weer train aanzienlijk gezonder gaan leven. zeer weinig alcohol. Enkel wel supplementeren van creatine en fat attack.

Ik ga mijn ALAT en gamma GT ook even checken, ik begrijp dat vooral deze laatste niet verhoogd zou moeten zijn bij intensief krachtsporten. Maar als je beetje hardcore aan de ijzers hangt zal je dus bijna altijd verhoogd ASAT en/of ALAT hebben? Hoe komt dit vrij door spierafbraak en zou dit ook kunnen wijzen op overtraining oid?

Thanks.

Meestal kan ASAT idd verhoogt zijn, maar nooit samen met ALAT en zeker niet icm gamma-gt. Indien dit zo wel is dan kan je van een probleem/belasting van de lever spreken afhankelijk welke waardes verhoogt zijn. De mate waarin wil niet altijd wat zeggen, het gaat vooral om de combinatie.

Verhoogde ASAT waarde kan dus van spierafbraak komen gezien dit enzym niet alleen in je lever zit maar op verschillende plaatsen zoals je spieren. Verhoogde ALAT is vrijwel altijd gebonden aan verhoogde afbraak van levercellen.

Als gamma-gt ook verhoogt is kan je altijd AF (alkalische fosfatase) laten testen. Indien dit verhoogt is kan je spreken van een leveraandoening.
 
Meestal kan ASAT idd verhoogt zijn, maar nooit samen met ALAT en zeker niet icm gamma-gt. Indien dit zo wel is dan kan je van een probleem/belasting van de lever spreken afhankelijk welke waardes verhoogt zijn. De mate waarin wil niet altijd wat zeggen, het gaat vooral om de combinatie.

Verhoogde ASAT waarde kan dus van spierafbraak komen gezien dit enzym niet alleen in je lever zit maar op verschillende plaatsen zoals je spieren. Verhoogde ALAT is vrijwel altijd gebonden aan verhoogde afbraak van levercellen.

Als gamma-gt ook verhoogt is kan je altijd AF (alkalische fosfatase) laten testen. Indien dit verhoogt is kan je spreken van een leveraandoening.

Thanx, ga ff op onderzoek uit
 
niks over N-ACETYL-L-CYSTEÏNE?
 
Back
Naar boven