MuscleMeat

Stootkracht

1. triceps zwaar en explosief trainen.
2. oefenen tegen de muur met krantpapier.
3. uitblazen tijdens stoten.

Minder films ala Rocky en Bruce Lee kijken ;)

Triceps zijn niet de spieren die je gebruikt bij het stoten. Natuurlijk moet je je arm uitstrekken daar niet van, maar een stoot begint zoals al gezegd is vanuit de benen. Train gewoon de compounds en werk aan je techniek.

Minder films ala Rocky en Bruce Lee kijken ;)

Triceps zijn niet de spieren die je gebruikt bij het stoten. Natuurlijk moet je je arm uitstrekken daar niet van, maar een stoot begint zoals al gezegd is vanuit de benen. Train gewoon de compounds en werk aan je techniek.

ik boks al 6 jaar;)

en jij ? :o

Je moet echt een specifiek schema volgen om puur je stootkracht te verbeteren. Elke KG spier die je opbouwt zal ervoor zorgen dat je automatisch harder stoot, maar daar ben je vast niet naar op zoek.

Ik zou echt een boek lezen dat hierover gaat. Je zal hier slechts "internet warriors" en mensen die hier gewoon geen verstand over hebben vinden. Misschien is een vechtsportforum beter geschikt voor deze vraag...

Ga naar www.martialartsplanet.com das een vechtsportforum..

www.rossboxing.com vind je ook genoeg en die heeft ook een forum..

Ik heb 3 jaar gebokst.. en geloof me.. met dumbbells in de lucht stoten verdoet je ellebogen en je schouders.. en je bouwt er NIKS mee op!

Tegen krantenpapier op de muur aanslaan heb je ook drie keer niks..

Finaject, als jij 6 jaar bokst dan heb je niet veel opgestoken.. maar goed.. 99% van de boks trainers adviseert ook om juist GEEN krachttraining te doen omdat je daar log en sloom van wordt.. Die raden alleen circuitjes aan van pushups, buikspieroefeningen, touwtje springen en dumbbell in de lucht stoten! Das onzin! Kijk maar op rossboxing.com..

Als je de nieuwe rocky film kijkt.. dan zul je zien hoe hij traint.. kijk maar goed naar de oefeningen! Daar bouw je kracht en snelheid mee op.. niet met je knokkels kapotbeuken op een stapel kranten..

Explosieve krachtoefeningen
Heavy bag slaan
Speed ball
Odd object lifting

Zoek maar eens op die termen..

Ga naar www.martialartsplanet.com das een vechtsportforum..

www.rossboxing.com vind je ook genoeg en die heeft ook een forum..

Ik heb 3 jaar gebokst.. en geloof me.. met dumbbells in de lucht stoten verdoet je ellebogen en je schouders.. en je bouwt er NIKS mee op!

Tegen krantenpapier op de muur aanslaan heb je ook drie keer niks..

Finaject, als jij 6 jaar bokst dan heb je niet veel opgestoken.. maar goed.. 99% van de boks trainers adviseert ook om juist GEEN krachttraining te doen omdat je daar log en sloom van wordt.. Die raden alleen circuitjes aan van pushups, buikspieroefeningen, touwtje springen en dumbbell in de lucht stoten! Das onzin! Kijk maar op rossboxing.com..

Als je de nieuwe rocky film kijkt.. dan zul je zien hoe hij traint.. kijk maar goed naar de oefeningen! Daar bouw je kracht en snelheid mee op.. niet met je knokkels kapotbeuken op een stapel kranten..

Explosieve krachtoefeningen
Heavy bag slaan
Speed ball
Odd object lifting

Zoek maar eens op die termen..

Haha met dumbbells in de lucht stoten heeft wel degelijk effect. Ik boks nu 7 jaar en train zelf een uur lang met verzwaarde handschoenen rond de 8 kilo per handschoen. Daarna train ik 3 kwartier met gewone handschoenen en ik voel echt mijn snelheid/kracht is een stuk verbeterd.

Misschien is het niet de beste manier met dumbbells en kan het slecht zijn voor je ellebogen, maar dat is het ook als je op kracht ga trainen op een heavy bag zoals jij dat voorstelt:rolleyes:.

En nogmaals snelheid=kracht. Wat heeft kracht te maken met boksen? Uh niks! Het gaat om de snelheid die jij meekunt geven aan een stoot en dit uit zich in een klap. Hoe hoger de snelheid des te harder de klap aankomt.
Al die oefeningen van die Ross zijn gericht op de kracht van snelheid.

En die Rocky film stelt niks voor. Dat van die Ross dat vind ik nog niet eens zo heel hard trainen eigenlijk:D

kijk naar terminator 2 in plaats van rocky

arnold schwashneger

Haha met dumbbells in de lucht stoten heeft wel degelijk effect. Ik boks nu 7 jaar en train zelf een uur lang met verzwaarde handschoenen rond de 8 kilo per handschoen. Daarna train ik 3 kwartier met gewone handschoenen en ik voel echt mijn snelheid/kracht is een stuk verbeterd.

Misschien is het niet de beste manier met dumbbells en kan het slecht zijn voor je ellebogen, maar dat is het ook als je op kracht ga trainen op een heavy bag zoals jij dat voorstelt:rolleyes:.

En nogmaals snelheid=kracht. Wat heeft kracht te maken met boksen? Uh niks! Het gaat om de snelheid die jij meekunt geven aan een stoot en dit uit zich in een klap. Hoe hoger de snelheid des te harder de klap aankomt.

En die Rocky film stelt niks voor. Dat van die Ross dat vind ik nog niet eens zo heel hard trainen eigenlijk:D

Het is ook een k*tfilm, maar kijk maar 's naar de oefeningen. Dat zijn de oefeningen die je moet doen.

Dat met die verzwaarde handschoenen is je lichaam die je voor de gek houdt!

Als ik met 90kg heb gebankdrukt, en daarna ga ik 50kg drukken, dan lijkt het ook wel alsof het een bamboestokje is.. Maar dat zegt niks.. das alleen direct erna.. dag d'r op voeltie gewoon weer als 50kg aan!

Maarja.. als jij lekker slap en "snel" wilt blijven.. ga maar lekker met dumbbells stoten.

Snelheid=kracht??

E=MC2.. ken je vast nog wel op school.

Energie is massa keer snelheid..

Meer massa=meer kracht, meer snelheid=ook meer kracht..

Dus als jij explosieve kracht hebt, en een flinke massa er achter, dan zul jij echt killerpunches geven.

Als jij goed traint met krachttraining. En als je die filmpjes op rossboxing ook daadwerkelijk had gekeken, dan zie je vooral hele zware compound oefeningen, olympische lifts, Odd Object lifting, bodyweight oefeningen, heavy bag work, burpees, explosieve pushups, Zo ver mogelijk gooien met dumbbells, noem maar op..

Massa+snelheid=kracht. Meer massa, met een goede explosieve kracht er achter, oftewel snelheid.

Je kan het vergelijken met een zwaargewicht boxer en een superlichtgewicht boxer.. van wie denk je dat de klap harder aankomt?

Nee dat is dus niet zo.

Met zware dumbbells worden je vuisten naar beneden getrokken, naar de grond. Zo werkt zwaartekracht namelijk. De manier waar jij naar op zoek bent is er een met een kabel zodat de weerstand achter je zit, en niet onder je.

Je "voelt" dat je snelheid is verbeterd, dat betekent helemaal niet dat het zo is. Het enige gewicht dat je aan je vuisten moet hangen is dat van de handschoenen in je gewichtsklasse.

Kracht heeft alles te maken met boksen, als je een sterke core met sterke benen hebt kun je al die kracht omzetten in snelheid, en met explosieve oefeningen leer je dit.

Nee dat is dus niet zo.

Met zware dumbbells worden je vuisten naar beneden getrokken, naar de grond. Zo werkt zwaartekracht namelijk. De manier waar jij naar op zoek bent is er een met een kabel zodat de weerstand achter je zit, en niet onder je.

Je "voelt" dat je snelheid is verbeterd, dat betekent helemaal niet dat het zo is. Het enige gewicht dat je aan je vuisten moet hangen is dat van de handschoenen in je gewichtsklasse.

Kracht heeft alles te maken met boksen, als je een sterke core met sterke benen hebt kun je al die kracht omzetten in snelheid, en met explosieve oefeningen leer je dit.

Helemaal gelijk in! dat bedoelde ik!

Hahahahahaha, wat the **** heeft E=MC^2 nou weer hier mee te maken. Het wordt steeds belachelijker. :roflol:

Bedoel je misschien de kinetische energie die je vuist heeft tijdens het treffen? (F = 0.5MxV^2

Nee dat is dus niet zo.

Ik zeg toch snelheid=kracht. Ik heb het over stoten, niet over de kracht in je benen. Dumbbells blijven ideaal voor het verbeteren van je uppercuts bijvoorbeeld.

Ik zeg toch snelheid=kracht. Ik heb het over stoten, niet over de kracht in je benen. Dumbbells blijven ideaal voor het verbeteren van je uppercuts bijvoorbeeld.

Na 7 jaar boksen weet je nog steeds niet dat je kracht vanuit je gehele lichaam, en vooral je benen/heupen komt?

Ben je nou echt zo'n mongooltje die denkt dat je met je triceps slaat?

Hahahahahaha, wat the **** heeft E=MC^2 nou weer hier mee te maken. Het wordt steeds belachelijker. :roflol:

Bedoel je misschien de kinetische energie die je vuist heeft tijdens het treffen? (F = 0.5MxV^2

ja dat bedoelde ik ja!:D

maar als ik het goed begrijp komt jouw formule toch op het zelfde neer..???

force=mass x velocity2

ja dat bedoelde ik ja!:D

maar als ik het goed begrijp komt jouw formule toch op het zelfde neer..???

force=mass x velocity2
Er is een heeeeel groot verschil tussen beide formules en dan eigenlijk vooral het toepassen. En 'mijn' formule zegt 0.5 x massa x velocity x velocity.

Na 7 jaar boksen weet je nog steeds niet dat je kracht vanuit je heupen/benen komt?

Ben je nou echt zo'n mongooltje die denkt dat je met je triceps slaat?

Beter leer je eerst lezen voordat je wat zegt. Heb ik ooit gezegd dat het niet uit je heupen/benen komt? Nee! Ik heb het over iets heel anders. Dat de kracht van je stoten neerkomt op de snelheid die je erin gooit.

En dat je met je triceps slaat heb ik OOK nooit gezegd. Dat zei iemand anders, ik niet.

En zonder je heup erin te draaien kun je nog wel hard slaan. Deels komt ook vanuit je rug en schouders en onderarmen.

Beter leer je eerst lezen voordat je wat zegt. Heb ik ooit gezegd dat het niet uit je heupen/benen komt? Nee! Ik heb het over iets heel anders. Dat de kracht van je stoten neerkomt op de snelheid die je erin gooit.

En dat je met je triceps slaat heb ik OOK nooit gezegd. Dat zei iemand anders, ik niet.

En zonder je heup erin te draaien kun je nog wel hard slaan. Deels komt ook vanuit je rug en schouders en onderarmen.

Uhm:
Ik heb het over stoten, niet over de kracht in je benen

Jouw uitspraak!

Enne onderarmen? Bovenarmen bedoel je?

Goed, om het ff filosofischer te maken:

jij zegt:

Nou das toch hetzelfde als: kracht=snelheid

Je hebt wel gelijk dat het van snelheid afhangt, maar ik blijf bij m'n punt dat je met dumbbells uitstoten niet veel opschiet..

Voor Uppercuts zou het wel werken ja.. je krabbelt mooi terug ja;)

Maar zoals weekendwarrior al uitlegde:

Nee dat is dus niet zo.

Bij uppercuts met gewichten in je handen volg je de juiste beweging, want het gewicht trekt het naar beneden, en jij stoot het omhoog..

Das prima!

Maar goed..

Zoals je ongetwijfeld zult weten, komt 'n uppercut bijna volledig vanuit je benen.. die geef je over het algemeen niet vanuit je schouderspieren/biceps, als je 'm goed doet.. zak je eerst iets door, en je zet explosief kracht vanuit je benen, voila.. vuistje op z'n kin..

Goed..

maar wat is je punt nou eigenlijk raffaelo?

Hoe moet iemand dan zijn stootkracht verbeteren?

Terug
Naar boven