XXL Nutrition

STOP met die dure shakes en dextrose

voor de mensen met trage stofwisseling of voor de mensen die het gewoon willen weten:P

je hebt chocomel Light, voedingswaarde per 100 ml: 53kcal, 3.5E, 5K, 2V
het KAN dus reuze meevallen.

Ik ga erg goed op chocomel echt het beste wat er is, maar kan het niet gebruiken, omdat ik er puisten van krijg.

En ............ vetten!
dure shakes? ik durf wedden dat mijn shake goedkoper is dan een fles chocomel.

lol, ik heb genoeg gezegd denk ik over chocolademelk in de afgelopen jaren

Komt idd tekort in snelheid zoals al aangehaald. Daarnaast bevat het ook nog vetten, die wil je niet vlak rondom je training..

Het is lang niet slecht. Maar optimaal helaas niet.

Het komt eigenlijk gewoon neer op een normale maaltijd. Maw dan kan je net zo goed (of beter) kip met rijst en curry eten.

Rond de training is het juist zaak om snel te voorzien in energie en bouwstoffen.

chocomel-light ?

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Pak choco is net over 1 euro 1,10 hooguit.

ECHTE chocomel, of namaak troep ?

Chocomel - Van het merk Chocomel - Kost mij 1,09 Precies bij zowel c1000 als AH. Huismerken zelfs nog goedkoper. Ik vind het altijd wel makkelijk 1 pak na de training weg te drinken en nog easy kcals ook :p

hoezo is chocomelk eigenlijk goedkoper?
1 liter pak kost 1.5,- voor 30 gram eiwitten.
Whey kost 15 euro per kg en daar doe je 33x mee als je telkens 30gram eruit vist.

30x1.5=45 euro voor chocomelk

Pak chocomel kost 89 cent bij de jumbo.

30*89 = 26,70.-

Maar voor 15 euro heb je alleen de whey, niet de dextrose (of de lekkere smaak ;) )

Ja, en ook goed vlak voor de training. Wie is er niet groot mee geworden :D

Geheel mee eens, let wel op al die verschillende soorten chocomelk.

De Nutricia, naar mijn mening inderdaad de enige echte, is van
89 cent voor 1 liter naar in 1 keer 1,08 gegaan hier, viel me wel op van de week.

Kaluro, echt bizar, albert heijn is echt een aflegger, bij A.H. is ie 1 euro 08 hier !

Leuk als je 22 bent misschien met een nog snelle stofwisseling, ik zou er moddervet van worden.

Aan de andere, kcal in is kcal uit...dus als je het incalculeert zou het best kunnen.
Maare, ik ben er geen voorstander van en wat kost whey en dextrose nou....geen drol.

Denk niet dat je met chocomel cheaper uit bent.
Wat een onzin om dit te zeggen op je 33e, zeg. Door de jaren heen daalt je metabolisme, onafhankelijk van spiermassaverlies, met iets van 5-10%. Maar als je beetje 'bodybuilder' bent en je 10kg VVM zwaarder bent dan toen je jong was heft dat elkaar prima op.

Wat een onzin om dit te zeggen op je 33e, zeg. Door de jaren heen daalt je metabolisme, onafhankelijk van spiermassaverlies, met iets van 5-10%. Maar als je beetje 'bodybuilder' bent en je 10kg VVM zwaarder bent dan toen je jong was heft dat elkaar prima op.

Kijk daar heb je het al, ik ben geen bodybuilder.
En "moddervet" is natuurlijk spreekwoordelijk pik.

Maar buiten dat ik weet ik wel zeker dat ook jouw bf er niet beter van zal worden.

ALs ik in de cut zit, pak ik lekker 40g whey met water. Kan ook 2 pakken chocomel naar binnen kiepen, maar dat lijkt me minder :D. In de bulk kan het wel, maar dan nog zou ik liever een gewone maaltijd hebben ipv die zoete rommel.

stop met je pl mentaliteit en ga eens wat meer inlezen in voeding ja drink chocomelk daar krijg je goeie abs van je wordt een papz*k thats it! Accept it ik ken weinig bb'rs die echt chocomelk drinken ik denk zelfs geen 1!

Waarom niet gewoon heerlijke chocolademelk na de training?
Boordevol snelle koolhydraten en eiwitten!

Graag jouw mening:)
zit bordevol suiker wat je insuline laat steigen, maar helaas ook bordevol met vet..
en dat is nou net wat je op een insuline-piek momentje niet wilt hebben ;) (tenminste niet als je vetter wilt worden)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

84 cent per literpak, bij de super de boer.

Vind het raar dat anderen er hier meer voor betalen, die prijzen staan toch gewoon vast dacht ik???

De prijzen zijn vorige week verhoogd. Bij de Jumbo betaalde ik 0.82 per liter, nu 0.99!

AH 0.89 ofzo in prijs verlaagd! :D
c1000 ergens rond de 1 euro.
plus 1.20 ofzo

De voedingsstoffen waarden van Chocomel kun je echt niet vergelijken met die van Whey.
Onvergelijkbaar qua vetten, carbs en eiwitgehalten en dan heb ik het nog niet gehad over de biologische waarden en opneembaarheid van de eiwitten.

Verder niks mis met Chocomel, maar dit is zo appels met peren vergelijken dat iedere vergelijking verder scheef gaat.
Valt in de categorie, waarom biefstuk eten als je ook een hamburger kunt eten, waarom zilvervliesrijst eten als je ook een pak noodles kunt opentrekken etc.;);)

Terug
Naar boven