Fitness Seller

Stoppen met bodybuilding

Wacht heel even...volgens mij denken er mensen dat ik echt compleet wil stoppen. Ik heb het over bijhouden he, als dat kan door er een stuk minder voor te doen (vooral minder eten dus) hoor je mij niet klagen. Stoppen is het laatste wat ik zou doen ;)

Niks mis mee bro. Op 3x per week een uurtje en een beetje op je voeding letten kun je al heel veel behouden.

Ik heb eens een gat van 22 jaar laten vallen zonder te trainen en niet op mn eten te letten, en ik werd nog een stuk zwaarder ook! Toch zie ik er nu na ruim drie jaar weer aan het ijzer anders uit. Net of die peervorm op zn kop is gezet ;)

Niks mis mee bro. Op 3x per week een uurtje en een beetje op je voeding letten kun je al heel veel behouden.

Ik heb eens een gat van 22 jaar laten vallen zonder te trainen en niet op mn eten te letten, en ik werd nog een stuk zwaarder ook! Toch zie ik er nu na ruim drie jaar weer aan het ijzer anders uit. Net of die peervorm op zn kop is gezet ;)
Moet dan wel een gat tot china geweest zijn 22 jaar phieuw:D

100kg met 6% met beetje op laag pitje trainen+eten

zou er gelijk voor tekenen :D

motivatie komt vast vanzelf wel weer keer terug ;)

Ik heb ook ooit moeten kiezen, maar voel me toch prettiger als ik flink train. Misschien idd een beetje afbouwen en gewoon normaal eten maar wel een aantal keren nog trainen, dan hou je genoeg tijd over voor je social life.

Ik begrijp je heel goed kerel.

Zelf ga ik ook graag met vrienden/ vriendin om en hou gewoon van gezelligheid. Mn trainingen neem ik serieus en ik zorg gewoon dat ik voldoende eet maar ben niet echt heel erg strict.

Mn rust zou wat beter kunnen en ik vind bier drinken te rlxd om het niet te doen.

Je moet gewoon genieten van het leven, als jij denkt dat je er zelf op vooruit gaat als je ff wat rlxder aan doet, dan zou ik dat zeker doen.

Succes in ieder geval, met wat je ook gaat doen.

mischien ligt het aan deze winterse periode. Ik heb vanaf woensdag een dip, na me training van vanavond trekt ie een klein beetje bij en ga ik weer vol goede moed er tegen aan. Voelde me afgelopen dagen lusteloos had schijt aan eten of at gewoon effe niet. Mischien heeft GFG ook een dipje?

Je moet jezelf de vraag stellen wat levert deze levensstijl mij nu eigenlijk op?
De top is maar voor weinige weggelegd, en de Mr Olympia kun je praktisch helemaal wel vergeten de concurrentie is gigantisch.
Nederland kent heel veel goede wedstrijdatleten tot dusverre is het alleen Berry de Mey
gelukt om daar te staan, dat zegt al meer dan voldoende.
De voorbereidingen, tijd en geld die erin gaan zitten voor een wedstrijd op lokaal nivo wegen niet op tegen alle moeite en geld wat erin gaat zitten.
Mocht je al 1e worden dan levert het nog helemaal niets op.

Dan doen we het maar voor de vrouwen als anders argument.
De meeste vrouwen vinden een beetje gespierde vent wel leuk maar echt niet meer dan dat, het gros walgt van de hardcore bodybuilders en al helemaal van de egoïstische levensstijl die erbij komt kijken.
Een beetje vrouw van enig nivo kijkt langer dan de neus lang is.
Uitstraling, opleidingsniveau zijn belangrijker dan een freak wat zich alleen maar druk zit te maken of die wel voldoende zijn eiwitjes etc. binnenkrijgt.
Hoe oppervlakkig.

Nou wordt ik 40 dit jaar dus voor mij is er sowieso al niet veel meer eer aan te behalen, doch heb ik in het verleden mij die vraag zelf ook veel gesteld.
Je investeert je rot in je lichaam, krijgt 1 of meerdere blessures en ligt vervolgens maanden zoniet langer in de lappenmand, daar gaat je opgebouwde progressie.
Je ontzegt een hoop dingen omdat die nu eenmaal niet stroken met het leven van een bodybuilder.
Eet vaak en veel tegen je zin, en buiten de selecte groep medebodybuilders om kan niemand het wat schelen dat jij weer zwaarder en groter bent geworden, euh Who cares?:D

Ik train nu 3 keer in de week en vindt dat wel prima zo, vroeger was het een obsessieve dwangstoornis voor me, BB bepaalde me leven er was geen ruimte voor andere dingen in het leven.
Zelfs mijn baan moest bij mijn sport passen.....

En wat heeft het allemaal opgeleverd geen moer, wedstrijden draaien wilde ik nooit en toen ik niet trainde vanwege blessures had ik continu relaties met vrouwen etc.

Je doet het puur voor jezelf en als je tot de nuchtere conclusie komt van waarom doe ik het eigenlijk? en maakt het me wel gelukkig?
Moet je bij jezelf te rade gaan of minderen of stoppen.

Vandaag 120 op leg press, vorige week 100.
Dat is voor mij genoeg motivatie om lekker door te gaan!

Ik snap je situatie (denk ik). Bijhouden is op jou nivo (lees: met jou fysiek) echt een prima optie.

ach het ijzer blijft altijd roepen ......je bent verslaafd maar doe een tijdje wat relaxter....ga eens uit val dronken uit de kroeg ...of zoiets

Het geen stuctuur in mijn leven dus ik blijf ermee doorgaan, ook al heb ik geen zin.

Ja hoor denk er ook wel is aan, maar een middagtukkie doet altijd wonderen ;)

Sculpture heeft het prachtig verwoordt.
Maar het probleem is dat je altijd wel verbetering zoekt en daarom garandeer ik je ook dat je na een tijdje weer streng voor jezelf wordt.

Pas als ik 250kg squat, 150kg bench en 300kg deadlift denk ik er over na om te stoppen.

Onee :( Dan wil ik nog meer, meer!

gast ga je toch lekker op een laag pitje trainen en het bijhouden, misschien ietsjes terugvallen, boeiend!
Als je dat niet meer trekt ga je toch weer knallen, simpel as that.

Het probleem is dat progressief bodybuilden lastig te combineren is met een outgoing life. Je bent gewoon afhankelijk van elke 3 uur schone eiwit toevoer.

Daardoor heb je het gevoel dat je thuis groot zit te wezen en er out there van alles gaande is waar je niet bij bent.

Aan de andere kant, als je vaak wel wat bent wezen doen met maten of iets en je kijkt erop terug is het allemaal zo spectaculair niet. Dat gevoel van iets missen wat er gaande is manifisteerd zich vooraf als je het uit verhalen moet horen. Maar met je fysieke presentie erbij zijn is altijd alles zwaar minder als je erop terugkijkt.

Bovendien heb ik feesten, uitgaan jarenlang gedaan en ging in combi met BB, maar op een gegeven moment is elke keer hetzelfde en bewerkstelligd het enkel de verdwijning van het zin gevoel. Als ik kijk hoe hedendaags iedereen dronken z'n weekend doormaakt, wordt ik er weer aan herrinerd waar ik voor gekozen heb.

Terug
Naar boven