AndroidHealthClinic

Stoppen met eiwitshakes

sss1

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik gebruik nou al een jaar eiwitshakes, maar wil ermee gaan stoppen.
Ik denk dat ik het ook moet kunnen zonder shakes.
Heb alleen een vraag, ik ga altijd of om 4uur trainen, waarna ik meteen mijn avondmaaltijd eet. Of ik ga om 6uur trainen, waar ik dus daarvoor mijn avondmaaltijd eet. Als ik om 4uur ga trainen neem ik altijd van te voren een shake. Ga ik om 6uur trainen dan neem ik daarna een shake. Als ik hiermee wil gaan stoppen, mis ik dus wel de eiwitten rondom de training. Welke alternatieven zijn hiervoor? Ik eet al kwark en tonijn, kipfilet op mijn brood.

Iemand ideeen?

Meer kwark, tonijn of kipfilet. Of eieren, ander vlees/vis, melk, ...

Wat denk je van eiwitten eten rond om je training?
kwart tonijn enzo

Er zijn hier genoeg topics te vinden over eiwitbronnen mocht je er eentje die je nu gebruikt zat zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kwark en tonijn eet ik al, en zijn vooral trage eiwitten.
ik moet juist snelle eiwitten hebben. kipfilet eet ik al de heledag door op mijn brood.
ik wil ongeveer 25 gr. snelle eiwitten rondom de training erbij hebben. melk zou opzich kunnen gewoon 500ml magere melk, maar ik las hier dat melk weer slecht is om je vetpercentage te verlagen? zit op 10-11 % maar wil graag rond de 8-9 komen ..

Kwark en tonijn eet ik al, en zijn vooral trage eiwitten.
ik moet juist snelle eiwitten hebben. kipfilet eet ik al de heledag door op mijn brood.
ik wil ongeveer 25 gr. snelle eiwitten rondom de training erbij hebben. melk zou opzich kunnen gewoon 500ml magere melk, maar ik las hier dat melk weer slecht is om je vetpercentage te verlagen? zit op 10-11 % maar wil graag rond de 8-9 komen ..

Eet je eiwitten en loop een rondje rond tafel, dan heb je snelle eiwitten :p
Je eet blijkbaar al goed verspreid de dag door, ik zie echt geen probleem ...

Jaa ik eet eigenlijk ook goed. mijn voedingsschemazit ook niet echt verbetering meer in .. alleen doordat ik de shake weg laat heb ik niks voor rondom de training. maar zal toch maar iets moeten verzinnen.. kipfiletje ofso bakken dan maar denk ik

of je probeert je training gedaan te hebben juist voor het eten? en die kcal die je mist gewoon bij je andere maaltijden erbij eten?

vraag ik mij ook af... Waarom geen shakes meer bro??? slechte verhalen over nieren enzo gehoord misschien ;-) haha

Ik gebruik het al langer als een jaar, en dacht een paar maanden er mee te stoppen om daarna weer te beginnen. gewoon om mijn lichaam even rust te geven met die shakes

Ik gebruik het al langer als een jaar, en dacht een paar maanden er mee te stoppen om daarna weer te beginnen. gewoon om mijn lichaam even rust te geven met die shakes

hahaha

wat een bro science...

Jij hebt er duidelijk geen verstand van wat shakes nu zijn?

als je wilt stoppen om je lichaam rust te geven wat betreft eiwitten, zou je dus ook moeten stoppen met eieren, tonijn, kwark e.d

shakes zijn gewoon eiwitten en wat toegevoegde bcaa's meer niet.

idd! :roflol:

Oh boy :(, wat een onwetendheid weer.

Misschien moet je dan een tijdje helemaal niets meer eten, kom je helemaal goed tot 'rust'. :)

Eiwitshakes zijn gewoon voedingsmiddelen, geen hokus-pokus nutrienten.
Je hebt ze niet persé nodig en je hoeft er zeker niet van bij te komen cq. af te kicken ;).
Het is vaak een makkelijke manier om naast je reguliere voedingsmiddelen aan voldoende eiwit-inname te komen. Dat is alles, niet meer en niet minder.

P.S. 'snelle' eiwitten, (vergelijkbaar met bijvoorbeelde de snelheid waarmee dextrose wordt opgenomen) bestaan eigenlijk helemaal niet.
Snel is in dit geval nog steeds 2 a 3 uur.

wat is er mis aan dat hij ze shakes even tijdelijk wilt vervangen door normaal voedsel?
ikzie het probleem niet hoor vind het wel een goed iniatief zelfs

wat is er mis aan dat hij ze shakes even tijdelijk wilt vervangen door normaal voedsel?
ikzie het probleem niet hoor vind het wel een goed iniatief zelfs

Daar is ook niets mis mee en daar gaat het ook niet om.

Het is die zinsnede
gewoon om mijn lichaam even rust te geven met die shakes
waaruit blijkt dat hij geen verstand van zaken heeft.

Alsof het een of andere anabole 'kuur' betreft, waar je lichaam een opdonder van krijgt.
Hierdoor krijg je van die indianenverhalen zoals 'hij zit aan de shakes' of 'pas op straks raak je nog whey verslaafd".

ja dat kan ik dan wel weer begrijpen.
maar als we dan even dat ene zinnetje weglaten, vind ik het wel een goed iniatief.

Sow dus je bent al een jaar "on"...
Nee dan kan je wel een rustperiode gebruiken. Wel goed nakuren met kipfilet dan hé

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

ja dat kan ik dan wel weer begrijpen.
maar als we dan even dat ene zinnetje weglaten, vind ik het wel een goed iniatief.

dan nog is het twijfelachtig, want hij DENKT dat het ook zonder shakes zou moeten kunnen.

iemand die qua voeding zijn huiswerk doet, die WEET gewoon dat het zonder shakes kan als je je voeding op orde maakt.

nu heb je iemand die shakes wil stoppen en dus nu eindelijk eens zijn voeding op orde wil/moet maken.

beetje omgekeerde wereld :)

Terug
Naar boven