AndroidHealthClinic

Stoppen met fitness en MMA doen

Mauri

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
65kg
Beste,

Ik denk er over om te gaan stoppen met fitness. Ik heb aardig wat massa opgebouwd maar ik wil MMA gaan doen.

Omdat fitness en MMA samen te duur is moet ik dan fitness weglaten.

Is het zo dat als ik daar mee stop en alleen MMA ga doen, mijn spiermassa verlies? Zo ja, weinig?

Als iemand hier mij meer over kan vertellen hoor ik het graag!

:D

Ben er zeker van dat je wat massa gaat inleveren; hoeveel? Dat hangt van een aantal factoren of zoals je genen, je opgebouwde massa en de mma training etc..

• Topic Starter Topic Starter
Ben er zeker van dat je wat massa gaat inleveren; hoeveel? Dat hangt van een aantal factoren of zoals je genen, je opgebouwde massa en de mma training etc..

Ty voor de reactie.

Oke ik ben er iets wijzer van geworden. Ik heb wel aanleg voor massa. Bij MMA word ook zeker op kracht getraind maar dan is dat zo op de zak en met oefeningen waar je geen gewichten voor nodig hebt. Want volgens mij hebben ze die daar niet.

Spreekt voor zich dat wanneer je aanleg hebt voor massa ook meer zal behouden. Sommige krijgen beachboy vormen door te pompen anderen blijven gewoon mager en zie je geen verschil bij.

Of een gym zoeken waar MMA bij in zit?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt beide,

Op zich zou ik het niet erg vinden om massa te verliezen maar ik zou het wel echt zonde vinden.

Als ik dumbbells koop zou ik wel een groot deel kunnen onderhouden, dat klopt toch?

@Helaas is er maar 1 gym in mijn omgeving met MMA.

Goed blijven eten, bodyweight oefeningen gaan doen. En tijdens MMA word er ook veel met gewichten gewerkt hoor. Veel cleans e.d.

Waarom zou je MMA gaan doen? Van Fitness wordt je alleen maar beter en gezonder. MMA is in het begin leuk maar zodra je serieus gaat sparren dan ga je blijvende schade oplopen. Denk hierbij aan bloemkool oren en een platte neus. Deze misvormingen zijn zelfs met plastische chirugie niet helemaal weg te krijgen.

MMA is ook niet met werk te combineren omdat blauwe ogen vrij normaal zijn en je kan van alles scheuren/verreken als je tegen iemand spart die z'n chokes/locks net iets te hard doet.

Dit alles geldt alleen als je serieus MMA wil doen. Als je het voor de "lol" doet dan valt er weinig te verliezen maar dan zie ik ook geen reden waarom je het zou willen doen

Waarom zou je MMA gaan doen? Van Fitness wordt je alleen maar beter en gezonder. MMA is in het begin leuk maar zodra je serieus gaat sparren dan ga je blijvende schade oplopen. Denk hierbij aan bloemkool oren en een platte neus. Deze misvormingen zijn zelfs met plastische chirugie niet helemaal weg te krijgen.

MMA is ook niet met werk te combineren omdat blauwe ogen vrij normaal zijn en je kan van alles scheuren/verreken als je tegen iemand spart die z'n chokes/locks net iets te hard doet.

Dit alles geldt alleen als je serieus MMA wil doen. Als je het voor de "lol" doet dan valt er weinig te verliezen maar dan zie ik ook geen reden waarom je het zou willen doen
Je moet dan ook geen MMA gaan doen als je bang bent voor wat schrammetjes. Er zijn mensen bij die niet voldoende voldoening halen uit fitness alleen en gaan dan zo'n sport doen. Heb ik ook. @TS mss wat gewichten kopen voor thuis te trainen ? :)

Een keer als je zo'n vechtsport hebt gedaan haal je geen voldoening meer in enkel fitness. Dat merk ikzelf ook heel goed. :)

Wat kost de gym nou, 30 p/m? Dat kun je toch wel opbrengen?

Ik zag dit topic, en ik combineer MMA met krachttraining en ga wel gewoon naar de sportschool. Maar kun je het beide ook op 1 dag doen?

Dat ik smiddags ga krachttrainen en daarna een mma sessie doe?
Is dit wel goed in verband met herstel enzo? als je 2 bananen eet en wat andere goede voeding heb ik denk ik wel weer wat energie genoeg.

Terug
Naar boven