- Waardering
- 96
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 80kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk niet dat de meeste bands moeilijk gaan doen, misschien vergoeding voor onkosten ofzo maar het zou toch schandalig zijn als je hier nog over geld begint moeilijk te doen.
Tot gisteren was er nog sprake van een windhoos. Vandaag is officieel bevestigd dat het niet om een windhoos ging maar een downburst. In vescheidene kranten is vandaag te zien welke schade deze heeft aangericht in de omgeving van het festival. Er is een duidelijke strook van vernieling te zien. Buiten de strook is de ravage aanzienlijk minder.
op 2:00 zie je zo'n verlichtingspaal naar beneden vallen.... damn
Ik begrijp perfect wat en waarom ze iets gedaan hebben. En grote kans is dat ik als organisator hetzelfde zou doen. Ik zou ook geprobeerd hebben de boel nog aan het draaien te krijgen om de financiele domper te verminderen. Als als dat niet had gelukt, een statement gegeven dat het "uit respect voor de families" was om dan toch imago(wat ook een financiele waarde heeft) nog te proberen redden.
Alleen is het gewoon opportunisme en demagogie via leugens. Ik probeer de punten aan te halen die dat doorschijnen zodat je er niet intrapt, want dit soort zaken wordt in de politiek constant gedaan.
Beetje belachelijk dat je denkt dat dit totaal niet werd gedaan uit respect vr de slachtoffers.
Natuurlijk heeft men dit proberen te laten doorgaan..tuurlijk heeft het financiële effect een rol gespeeld..er zaten nog steeds duizenden mensen die ongedeerd waren.
Je zit met de eerste emoties na zo'n klap,je moet beslissen wat juist is..op financiëel en op moreel vlak..dit moet je dan ook nog eens benaderen vanuit het perspectief van de overige festivalgangers..die van de organisatie..en van de nabestaanden van de slachtoffers.
Je bent bezorgt vr de toekomst van het evenement en de mensen hieraan verbonden..
De gebeurtenissen ivm de storm,de slachtoffers hebben uiteindelijk zeker wel geprimeerd naarmate de omvang en de impact van deze gebeurtenis op iedereen duidelijk werden.
Je kan toch niet in de eerste momenten van chaos verwachten dat je 100% de juiste beslissing neemt wanneer er zoveel andere dingen verbonden zijn aan die beslissing.
Dat is je verantwoordelijkheid als organisator..je moet nu eenmaal rekening houden met zoveel zaken tegelijk en dat is niet fout en doet zeker niets af aan zijn verklaring dat dit uit respect vr de slachtoffers werd gedaan.
Ik heb al gezegd, ze hebben tot een paar uur na middernacht geprobeert de boel op te knappen, toen het duidelijk werd dat dat niet mogelijk was, hebben ze over de walkies afgeroepen "we krijgen dit niet meer in orde op tijd, we kappen ermee".
Even erna komen ze met de uitting dat ze het stopzetten om de slachtoffers. Als je dat gelooft, en nu nog het op "verwarring" gaat steken, ga je gang. Noem ik vrouwenlogica.
Ik heb al gezegd, ze hebben tot een paar uur na middernacht geprobeert de boel op te knappen, toen het duidelijk werd dat dat niet mogelijk was, hebben ze over de walkies afgeroepen "we krijgen dit niet meer in orde op tijd, we kappen ermee".
Even erna komen ze met de uitting dat ze het stopzetten om de slachtoffers. Als je dat gelooft, en nu nog het op "verwarring" gaat steken, ga je gang. Noem ik vrouwenlogica.
Calyptus logica-->ik lees wat ik wil lezen,dat maakt mijn gebrek aan begrijpend lezen goed?
Nooit gezegd dat dat geen rol speelde.
Maar jij doet alsof je bevestigd hebt gekregen dat de gebeurtenissen en de slachtoffers en dergelijke totaal niet hebben meegespeeld in de beslissing.
Was jij daar op de crisis vergadering of kon jij die ook meepikken "met je walkie talkies"?
De zaken zijn erg genoeg zonder dat je daar nog wat extra negativiteit aan moet verbinden met zulke cynische opmerkingen.
Uitgaan op één enkel zinnetje over de walkie noem ik niet eens logica eigenlijk. Ik wil het best geloven wat je zegt, je gaat niet liegen, maar doe nu niet alsof je de pukkelpop organisatie wel door hebt.
Wat crisis vergadering? Waar haal jij die vandaan?
---------- Post toegevoegd Sat 20 Aug 2011 om 19:07 ----------
Dat is de reden dat ik er zoveel van weet. Ik heb er zelf 2 jaar gestaan.
Het is niet 1 zinnetje op de walkie, het is constant proberen alles aan de praat te krijgen, horen dat er teveel schade is, enz. Tijdens de nacht zelf. Ik wist dat er mensen die ik kende stonden, heb er 2 gebeld voor meer info of er niemand van mijn vroegere ploeg dood/gewond was.
Je zou zwaar verschieten hoe hoog sommige toppers het in hun kop hebben.
Ongetwijfeld zal een vooral als dit rekening worden gehouden in het contract(annulatie ivm overmacht), maar internationale toppers willen gewoon hun geld hoor, het management zorgt daar wel voor. Emoties passen niet bij big business.
Kleinere lokale artiesten kunnen dat ms wel missen.
).Waarom wordt er altijd annulatie i.v.m. overmacht geroepen... Misschien dat de organisator zich voor dit soort situaties verplicht moet verzekeren. En die mensen die een kaartje voor alle dagen inclusief camping hadden en de bijbehorende drank- en etensbonnen, kleine 300 - 400 Euro kwijt omdat de organisatie roept, tja overmacht...
Niet uit disrespect t.a.v. de slachtoffers, maar dat is het risico wat de organisator heeft te dragen en niet de klanten.
De algemene wetgeving dicteert dat het economisch risico verschuift bij moment van contractsluiting, i.e. bij overmacht zal de organisatie bevrijdt worden van de prestatieplicht. Tenzij er een speciale wetgeving voor bestaat of anders gestipuleerd is in het contract, zal dit de regel zijn.
mijn bron is van wat er afgeroepen is op de walkiesDat de organisator een ander verhaaltje vertelt, is opportunisme. Het is een politieker voor iets
Wat klinkt het mooist, "we hebben nog geprobeerd maar de installaties gingen niet meer en we kregen het niet meer tijdig hersteld, dus lasten we het maar af. Spijtig voor ons geld." of "we lasten uit medeleven met de slachtoffers en hun families, omdat het onetisch zou zijn verder te gaan. Spijtig voor de menselijke verliezen"
)
(valt nog af te wachten natuurlijk)Exoneratie-clausule is niet 100% toepasbaar, zeker niet indien er sprake is van een sterke partij en een zwakke partij. Bovendien heeft de organisator de mogelijkheid om het festival op een ander tijdstip te laten plaatsvinden. Dat hij ervoor kiest om dit niet te doen is geen overmacht.
Tja, genus/speciezaak. Ontbinding en vervangende schadevergoeding, verzuim enzovoort.
Zowel de economische wereld als de juridische wereld is niet afhankelijk van gevoelens etc.
* Betaling is geen vereiste voor eigendomsoverdracht.