Fitness Seller

Stronglifts 5x5, hoe verder?

Qwuinte

Novice
Waardering
5
Lengte
1m67
Massa
63kg
Vetpercentage
21%
Beste allemaal,

Sinds een paar weken ben ik bezig met stronglifts, wat me erg goed bevalt!
Mn huidige stats:
BP: 35 KG
BR (vervangen door landmine): 42,5 KG
OP: 32,5 KG
SQ: 57,5 KG
DL: 65 KG

Ik merk dat, nu het zwaarder wordt, ik langer last heb van m'n benen (doh)
Als ik de workout SQ+OP+DL heb gedaan, voel ik twee dagen daarna nog de vermoeidheid in de benen. Stronglifts geeft als richtlijn 1 dag rust aan. Maar is het verstandig voor mij om misschien 2 rustdagen in te plannen naarmate het zwaarder wordt? Of is dan het hele effect weg?

Alvast bedankt voor commentaar:)

Stretchen na een training kan al een hoop schelen.

Maak je nog progressie? Vermoeidheid is normaal, je traint tenslotte met zwaar gewicht. Gewoon het programma volgen tot je geen progressie meer maakt.

Je raakt vanzelf gewent aan het programma en daarna wordt het minder merkte ik zelf.

Heb je die bent over row vervangen door de landmine vanwege vermoeiheid in de benen zeker? Wat voor oefening doe je er mee?

Ik ben zelf ook net begonnen met de 5x5 SL, morgen de 5de workout. Merk vooral dat die OHP niet mijn sterkste kant is.

Als je nog nooit getraind hebt is spierpijn normaal, zou gewoon 1 dag rust aanhouden.

Toen ik vroeger benen trainde (splitschema) op maandag, had ik daar woensdag en donderdag last van.
Ben toen lange tijd gestopt en nu terug bezig met stronglifts, zit aan 5x5 squat 100 kg en heb eigenlijk nog geen spierpijn gehad

Nog vergeten: doe je warmup? want in de app is dat stukje locked, ff checken op de website.
2x5 met lege baar, daarna setjes van 3 reps, wij verhogen met 20 kg tot we aan onze "werkset" zijn
Dus 2x5 leeg, 2x3 40 kg, 2x3 60 kg, 2x3 80 kg
Denk dat die zegt dat je minstens 4 warmup sets moet hebben

• Topic Starter Topic Starter
@midderficker: Ik maak gelukkig nog progress, maar denk dat ik mezelf spoedig tegen ga komen! Met name de deadlift (5KG per keer...) en de OH + BP. Als vrouw hele nadelige oefeningen haha

@PoisonedTongues: Ik gebruik de landmine zo:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bij de reguliere BR heb ik t gevoel dat ik niet stevig sta, zeker naarmate het zwaarder wordt. Bij OHP moet ik er vooral op letten dat ik mn polsen recht houd.
Hoe bevalt 5x5 je tot nu toe? :)

@DiSTuRBeD: Uiteraard doe ik een warmingup! Heb idd de optie voorbij zien komen op de app, maar niet unlocked. Is het de moeite waard?

Weet iemand trouwens, en dit is een beetje een random vraag, wanneer je een vrouw "sterk" kan noemen"? Ik heb eens iets gelezen over 1,5x lichaamsgewicht deadliften en 0,5x lichaamsgewicht OP. Maar weet niet meer waar en waarop dat uberhaupt gebasseerd was :rolleyes:

Die oefening heet: t-bar row.

Als je vast loopt miscgien kleinere schijven doen. Bv 1,25kg per keer, maar weet niet of die er zijn in je sportschool (anders zelf mss kopen)

Vind je sq en op nice voor een vrouw. Er zijn wel ecto's in mn sportschool die minder ssterk zijn dan jou. DL en bp zijn in verhouding lager. Maar hoelang ben je al bezig? Verwacht niet meteen na een paar maanden heel sterk te zijn en in de nederlandse top mee te draaien. Gewoon door gaan met bouwen en sterker worden

Nee, ik sponsor Mehdi niet. Vind zijn marketing een beetje té opdringerig.
Je vind de warmup info ook gratis op zijn website.

Ik heb zelfs 0.5 kg schijven en voor OH Press is die 1 kg meer soms al teveel.

Sterk... zoals Elliot Hulse het zegt: become the strongest version of you. Maakt niet uit wat de rest lift (tenzij je wedstrijden wilt doen).

@PoisonedTongues: Ik gebruik de landmine zo:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Bij de reguliere BR heb ik t gevoel dat ik niet stevig sta, zeker naarmate het zwaarder wordt. Bij OHP moet ik er vooral op letten dat ik mn polsen recht houd.
Hoe bevalt 5x5 je tot nu toe? :)

Alright, die oefening spreekt exact de zelfde spieren aan.
Die landmine heeft echt superveel mogelijkheden, ben er zelf nooit echt mee bezig geweest op die t-bar row na.
Vandaag heb ik workout 1 van week 3 (SQ 45kg, BP 37,5kg, BR 47,5). Mede door een schouderblessure en tbv een goede techniek ben ik met slechts een klein beetje extra gewicht begonnen. 5x5 bevalt mij best goed eigenlijk, ik ben heel benieuwd wanneer ik voor het eerst moet gaan deloaden.
Nu heb ik nog veel energie over na de oefeningen, afwisselend doe ik chinups, dips, cardio er achteraan.

Je vind de warmup info ook gratis op zijn website.

Ik heb zelfs 0.5 kg schijven en voor OH Press is die 1 kg meer soms al teveel.

Sterk... zoals Elliot Hulse het zegt: become the strongest version of you. Maakt niet uit wat de rest lift (tenzij je wedstrijden wilt doen).

idd, luister niet naar Mehdi. Gebruik alleen het programma wat hij heeft opgesteld. De rest wat hij verkondigd is echt lul koek. (je ziet ook aan zn eigen lifts dat ie helemaal niet sterk is).

Weet iemand trouwens, en dit is een beetje een random vraag, wanneer je een vrouw "sterk" kan noemen"? Ik heb eens iets gelezen over 1,5x lichaamsgewicht deadliften en 0,5x lichaamsgewicht OP. Maar weet niet meer waar en waarop dat uberhaupt gebasseerd was

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

Blij te lezen dat ik niet de enige ben, die daar zo over denk. Ik ben tijd terug één maand lid geweest van zijn forum. Wel hele leuke meiden daar. Werd ook echt wel (door de dames) serieus aangemoedigd. Maar toen ik een stuk schreef over zijn bullshit mail, werd dat bericht massaal genegeerd. Ik ben een beetje allergisch voor dat soort marketing strategieën. Doet me een beetje denken aan die Amerikaanse tv-predikanten: "Als je van Jesus houdt, geef je mij nu heel veel geld!" :D

Terug
Naar boven