Mijn vrouw stapt ook nog regelmatig in die valkuil.Dit. Ik heb een goede vriend die cijfert zichzelf ook weg en dit komt zijn gezondheid niet bepaalt ten goede.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn vrouw stapt ook nog regelmatig in die valkuil.Dit. Ik heb een goede vriend die cijfert zichzelf ook weg en dit komt zijn gezondheid niet bepaalt ten goede.
Supermooie kans, en ja dan moet je keuzes maken, begrijpelijk.Nou, eigenlijk best heel fucking hectisch de laatste tijd. Het doel de afgelopen maanden was om flink te beuken op werk, geld te harken, en dan vanaf juni nog slechts 3 max 4 dagen per week te gaan werken (en dan weer m'n sport op te pakken). Dat ging goed en dat doel heb ik uiteindelijk ook behaald. Kwas wel redelijk op. Zie m'n post hieronder:
Ik had 2 opdrachtgevers. Een druk restaurant hier om de hoek en een hotel in het noorden.
Dat restaurant werkte ik 4 dagen in de week. Intensief werk. Dat hotel 1 a 2. Relatief rustiger.
Dat restaurant sloopte me fysiek en mentaal, dus ben ik daar teruggegaan naar 2 dagen, en 3 a 4 dagen bij dat hotel. Tijdens m'n vakantie in Portugal werd ik gebeld door de eigenaar van het restaurant, dat ze een nieuwe kracht in loondienst hebben aangenomen en ik dus niet meer nodig ben. Hij wilde me niet meteen opzij schuiven, dus nog 2 weken het huidige rooster gevolgd. Netjes! Daarna slechts nog 1 dag in de week voor een maand plus alle invaldagen die ik heb geruild voor het team. Dat is inmiddels klaar (slechts nog 1 half dagje eind juli).
Top! Kwilde er al weg, dus dit was mijn out. En nu hoef ik zelf niet op te zeggen dus beter voor mij.
Dus... Dat hotel bleef over. De oude chef kreeg een burnout paar maanden geleden. Sous chef bleef over maar die wilde geen extra taken doen. Ik zou sous chef 2 worden, maar management werkte tegen. Geen budget, ik ben te duur.
Desondanks heb ik alsnog veel extra taken op mij genomen (tot een bepaalde hoogte, ik ben geen filantropische instelling). Hart voor de zaak, extra ervaring en kennis, en het biedt kansen, dus een investering voor later. Ookal kreeg ik betaald als zelfstandig werkend kok. Dit was begin mei.
Maandje verder, begin juni. Nieuwe chef is aangenomen, oude sous chef per direct ontslagen, 3 man neemt per direct ontslag. Dit alles in een week tijd. Oude sous had de chef uitgescholden en de general manager (GM) de "slechtste GM ooit" genoemd. Heeft zelfs nog geprobeerd alle sheetz en recepten te verwijderen van de computer in het kantoor. Chef in de stress. Ik kijk, alles stond nog in de prullenbak, was ie vergeten te legen.
De nieuwe chef ligt mij, we hebben dezelfde visie en liggen op zeer goede voet met elkaar.
2 nieuwe mensen worden aangenomen. 1 chef de parti en 1 jongen die sous chef zou worden vanaf 1 juli.
In de zomer draaien wij 'Voetbal'. Voetbalclubs uit het buitenland verblijven in ons hotel voor ong een week (per club) voor een trainingskamp waarbij ze de faciliteiten van AZ gebruiken. Ze verblijven bij ons ongeveer 8 dagen, met ong 60 man (per club), en wij faciliteren naast overnachten dus hun eten. En die gasten kunnen eten. Ontbijt, lunch, snacks, diner, snacks, lunchboxjes, etc. Diëtist levert ons een draaiboek met de makro's per persoon en daarop moeten wij bestellen, voorbereiden, bereiden en meegeven, stipt op tijd, terwijl we nog open zijn voor andere hotelgasten.
Terwijl wij onderbezet zijn doordat 1 man is onstlagen, 3 ontslag hebben genomen (en niet meer komen opdagen), en we een nieuwe chef hebben.
Dus, het leek erop dat alles fout ging. De nieuwe potentiele sous chef deed geen f**k, alleen klagen. Dus ik heb mijn verantwoordelijkheid gepakt en de eerste voetbalgroep (AEK Athene) volledig op mij genomen (nadat mij collega's dag 1 compleet hebben opgefokt).
![]()
![]()
En het lijkt simpel, maar die gasten eten veel per dag en je moet alles per eetmoment uitrekenen (100 g vlees, 100 g vis, 100g dit, 100 g, etc) per maaltijd, per persoon, extra dieetwensen voor spelers, uitzonderingen op speeldagen, etc.
Zie onze MEP (Mise en Place) lijst voor 1 dag voor die voetbalgroep
![]()
Dus, een zeer grote uitdaging. Iedereen in de stress, maar ik vind dit geweldig. Hier ga ik goed op. Het organiseren van dit.
Dus ik pakte het op en vanaf die dag ging alles helemaal top. Keuken blij, bediening blij, AEK blij, management blij.
Tot de een na laatste dag. Die nieuwe potentiële sous chef verloor zijn shit, flipte, begon te schreeuwen en met borden naar bediening te gooien. Om niks eigenlijk. T werd em teveel. 5 dagen voor einde proeftijd.
Chef belt em, je hoeft niet meer terug te komen.
Dus opeens zit het hotel in de shit. Nieuwe voetbalclubs komen, nieuwe sous is ontslagen.. wat nu?
Maar ZZP Strudel heeft afgelopen maanden laten zien dat hij het allemaal kan. M'n investering...
Dus ik word gebeld afgelopen vrijdag. Door de chef. Op mijn vrije dag.
-Hey, alles goed? Update Q is per direct ontslagen, wij tolereren dit gedrag niet. En hij heeft geen f**k gedaan om te laten zien dat ie sous chef kan zijn.
-eh.. ok. Heftig. En nu? We hebben een sous nodig. Volgende voetbal teams komen over anderhalve week..
-Kheb met management overlegd. Ik heb goedkeuring voor een ZZP sous chef en chef de parti. En gezien jouw geschiedenis hier.. we liggen op 1 lijn, je kent de keuken, deelt mijn visie, ligt met zowel keuken als bediening op goede voet, wil ik je niet passeren. Kwil jou als sous.
- Top! Maar mijn tarief verandert dan wel.
- Geen probleem. Kwil jou als sous zodat jij hier zaken op orde kan brengen
- Top.
Dus, nieuwe functie met veel meer verantwoordelijkheden. Ik neem een groot deel van het takenpakket van de chef over (roosters maken, uren personeel accrediteren, bestellen, menu enginering, begroting en kostprijzen berekenen) en alle voetbalclubs aankomende maanden voor mijn rekening. Per club krijg ik van hun diëtist een draaiboek en aan de hand daarvan moet ik dus een menu samenstellen. Zoveel gram proteïne per persoon per maaltijd, weinig vet, etc etc. Geniaal dus icm mijn krachttraining achtergrond en kennis van dit forum.
En daardoor dus ook een hoger uurtarief:
![]()
![]()
Waardoor ik nu 2k+ per week (ex-btw) en dus ong 10k per maand binnenhark momenteel.
Dat is serieus geld.
En daarom heb ik dus besloten om deze zomer alsnog te knallen op werk en trainen op een lager pitje te zetten. Deze kans is een toevallige samenloop van omstandigheden (die ik enigssinds heb gestuurd). En nu ben ik opeens sous chef die gedurende 2 maanden verantwoordelijk is voor meerdere 1e divisie professionele voetbalclubs.
Als ik deze shit vlam, en dat ga ik doen, dan heb ik echt een geweldige referentie (en praktijkervaring) voor mijn toekomstige loopbaan. En kan ik daardoor veel hogere tarieven gaan vragen in de toekomst. En biedt het mij een hogere baan(opdracht)zekerheid.
Die 45 per uur is via een detacheerder. Als ik mijzelf nu bewijs (nadat ik eindelijk de kans en erkenning heb gekregen), dan kan ik voor directe opdrachten zonder bemiddelaar nog een stuk meer vragen.
Al bij al. Ik ben inactief in mijn log, maar heb verre van stilgestaan. Er is meer in het leven dan sport. Ookal zou ik het liefst 4 á 5x per week gaan trainen, en dat was ook het initiële doel, moet je kansen die plotseling op je pad komen met beide handen grijpen.
Wow, heftig man dat je je er zo door voelt.,Mja.. (super bedankt trouwens!![]()
)
Bij deze wil ik wat opheldering geven over mijn mindset en situatie. Het was niet mijn werk dat mij teveel werd @Mindcontrol. Het was niet mijn werk dat de hele dag door mijn hoofd spookte en bleef malen. Ik snap dat jullie zeggen dat ik een stap terug moest doen, op mijzelf moest letten, voordat ik mijzelf voorbij loop. Logisch, en super lief trouwens, maar ik heb nooit gezegd wat de daadwerkelijke reden was waardoor ik mij zo kut voelde de afgelopen maanden.
Werk was mijn afleiding.
M'n zoontje is mogelijk/waarschijnlijk autistisch. Hij wordt over een maand 3 jaar oud, maar praat nog geen woord. Vertoond afwijkend sociaal gedrag. Heeft bepaalde ticks. Is geweldig in cijfers, snapt wel alle woorden en zinnen die je zegt, voert die ook uit, doet puzzels van 5 jarigen, is echt bizar goed in cijfertjes, maar is hypergevoelig voor hoog frequentie geluiden (bijv. stofzuigers), druktes, andere kinderen. Hij wijkt af. Zegt geen woord. Wijst wel alles aan.
Het viel mij al langere tijd op.
Hij loopt inmiddels bij verschillende instanties en logopedisten.
Het vreet aan mij. Heel erg. Ik wens dat ie een makkelijke leuke jeugd tegemoet gaat waarin ie meegaat met de menigte. Mijn grote kleine ventje.
Maar dat zit er mogelijk niet in. En die gedachte, vreet mij compleet op. Elke fucking dag opnieuw. De hele fucking dag door. Ik voel me al een jaar flink ongelukkig hierdoor.
Maar ondertussen is het wel t meest vrolijke kindje dat zowel ik, als mijn vriendin (die al 20 jaar in de kinderopvang werkt), en de leidsters van de peuter speelzaal, kennen.
En daarom werk ik mij de t*fus in. Zodat ik hem in ieder geval financieel kan ontlasten. Hell, ik kreeg niks toen ik 18 werd. Hij heeft al 20k voor zijn 3e verjaardag.
Maar het liefst ben ik elke dag de hele dag met hem, nog los van de extra behoeftes die hij heeft wat betreft het ontwikkelen van taal en spraak.
Maarja, gezien de huidige situatie in dit land, de situatie van mijn zoon, en met oog op de toekomst, is het hebben van flinke financiële reserves voor ouders een noodzaak geworden om hun nageslacht financieel veilig te stellen.
Dus ben ik genoodzaakt mijn verantwoordelijkheid te nemen, en te blijven zwoegen. En dat is wat ik de laatste maanden doe.
Terwijl ik het liefst veel vaker thuis ben.
De realiteit is (helaas) wel zo dat als je afwijkt van de norm je vaak niet volledig kunt opgaan in of geaccepteerd worden door de menigte. En over het algemeen wordt men daar niet gelukkiger van.Begrijp me niet verkeerd hoor aub, ik ben echt oprecht met je en vind het echt kut dat je je er zo ongelukkig door voelt en dat het aan je vreet. Maar denk je dat als hij niet "met de menigte" mee gaat dat ie dan ongelukkig is? Gaat het dan nu dan om jouw geluk of om zijn geluk?
Liefhebbende ouders die voldoende aandacht geven kunnen dit redelijk compenseren.De realiteit is (helaas) wel zo dat als je afwijkt van de norm je vaak niet volledig kunt opgaan in of geaccepteerd worden door de menigte. En over het algemeen wordt men daar niet gelukkiger van.
Noem het hoe je het wilt, maar autisme is wel een neurologische ontwikkelingsstoornis.
Ja, maar makkelijk is dat niet.Liefhebbende ouders die voldoende aandacht geven kunnen dit redelijk compenseren.
Klopt, maar dat ze ongelukkig worden komt doordat ze dus niet geaccepteerd worden door de "norm" .De realiteit is (helaas) wel zo dat als je afwijkt van de norm je vaak niet volledig kunt opgaan in of geaccepteerd worden door de menigte. En over het algemeen wordt men daar niet gelukkiger van.
Het wordt door de medische wereld misschien een "stoornis" genoemd.Noem het hoe je het wilt, maar autisme is wel een neurologische ontwikkelingsstoornis.
Het wordt door de medische wereld misschien een "stoornis" genoemd.
Ik lees ook dat er gesproken wordt over een "neurobiologische variatie", klinkt al heel anders dan "stoornis"
Het is namelijk geen ziekte, ik neem aan dat hij al zijn ledematen heeft en normaal kan bewegen.
Is dit trouwens niet deels een coping mechanisme of vluchtgedrag? Hier hoef je geen antwoord op te geven, maar denk er voor jezelf eens overna.
Jullie zijn er vroeg bij, dat kan al enorm schelen.M'n zoontje is mogelijk/waarschijnlijk autistisch. Hij wordt over een maand 3 jaar oud, maar praat nog geen woord. Vertoond afwijkend sociaal gedrag. Heeft bepaalde ticks. Is geweldig in cijfers, snapt wel alle woorden en zinnen die je zegt, voert die ook uit, doet puzzels van 5 jarigen, is echt bizar goed in cijfertjes, maar is hypergevoelig voor hoog frequentie geluiden (bijv. stofzuigers), druktes, andere kinderen. Hij wijkt af. Zegt geen woord. Wijst wel alles aan.
Het viel mij al langere tijd op.
Hij loopt inmiddels bij verschillende instanties en logopedisten.
Hij had een super goed aanbod gekregen op werk en zit met z'n zoontje in z'n hoofd. Dat is wat ik heb begrepen.