het concept 'survival of the fittest' aanhalen en dan dieren gaan groeperen per diersoort. Volgens mij heb je het concept dan niet goed begrepen, want binnen een bepaalde diersoort is er ook sprake van survival of the fittest (op een bepaalde manier zelfs nog MEER).
Dus als het compleet normaal is om een ander dier te doden met als argument dat er "survival of the fittest" geldt, is het volgens die logica ook compleet normaal van mij om een ander mens te vermoorden als die in de weg staat van de maximale reproductie van mijn genen.
De verwijzing naar 'survival of the fittest' had betrekking op dat wij, als mens, het voor het kiezen hebben, als de meest 'sterke' (lees intelligente) ras waardoor wij ons zelf kunnen onderscheiden van de dieren die hier worden genoemd.
Dat er strijdt binnen een ras is, staat hier buiten. Dus ik snap niet waarom je het nodig vindt om mij een lesje Darwin te geven.
-------------------------------------------------------
Dit argument is volledig geldig... ALS je in het bos zit zonder voedsel, een hert ziet, en zal sterven van de honger als je dat beest niet afmaakt.
Wij hebben geen vlees (en alleszins niet ZOVEEL vlees als we nu consumeren) nodig om te overleven. Het is gewoon een luxeproduct om een beetje de plezierreceptoren in ons brein te activeren.
Net hetzelfde zoals die gekke kittenuitroeiende h**r een warm gevoel vanbinnen krijgt van alle aandacht die gepaard gaat bij een paar kittens vermoorden
Wat een onzin.
Ik ga mijn punt niet voor de 4e keer herformuleren.
--------------------------------------------------
Juist, het is dat... OF je hebt gewoon wat meer van de wereld gezien dan het merendeel van de bekrompen idioten die hier in onze maatschappij rondlopen en beseft dat in andere culturen, dieren die wij gewoon afmaken als heilig beschouwd worden, en dieren die wij leuk en schattig vinden als voedsel beschouwd worden
Jezus hé, wat lul je nou. Heb je überhaupt wel gelezen wat er stond?
Ik verwees duidelijk naar de huidige sociale maatschappij die hier plaats vindt... Het is immers DBB, niet China BB?
Ik verdedigde de mensen die dit soort gedrag zielig vinden, en dat je dat niet kwalijk kunt nemen omdat in deze samenleving honden en katten een andere positie gekregen hebben. En als je dit niet kunt begrijpen, ben je inderdaad sociaal gestoord.
--------------------------------------
Juist, dat is inderdaad een supergeweldige analogie die 100% klopt!
En laten we tegelijkertijd nog wat koeien, kippen en varkens in krappe ruimtes steken, een schijtleven laten lijden en vervolgens (soms ook nog halal) afmaken voor het genot van een hoop gulzige veelvraten met zwaar overgewicht, die ironisch genoeg baat zouden hebben bij een paar jaar op een vegetarisch dieet gaan.
Oké...
Dus volgens jou redenatie, ben ik even goed/slecht, als ik:
- een stuk kip bij de AH koop
- een mes pak en mijn hond dood neer steek
Je visie op dit onderwerp is wel heel beperkt als je daadwerkelijk denkt dat het er zo aan toe gaat en dat dit onveranderbaar is.