AndroidHealthClinic

Studente (21) zoekt katjes 'om te doden voor de kunst'

Dan nog steeds is het ongewenst. Zieke humor.

Humor? Ala het een publiciteitsstunt is gaat t niet om de humor, maar puur om t aantal mensen dat naar zo'n expositie komt. Negatieve reclame is ook reclame.
Ik heb nog geen dood katje gezien tot nog toe.

Dat mensen het verschil niet snappen tussen:

- Dieren fokken voor het voedsel
- Sociale huisdieren gebruiken voor nutteloze kunst

Dat mensen überhaupt deze vergelijking durven te maken is verontrustend.

niet dat wij vlees eten om te overleven maar het is wel iets wat compleet vanaf t ontstaan van de mens tot nu toe is blijven hangen. en dan heeft t nog enigzins functionele waarde, of we er wel of niet zonder kunnen buiten beschouwing gelaten.

Functionele waarde kun je niet los zien van of we er el of niet zonder kunnen, dat is juist het functionele deel! Als we zonder kunnen is het niet functioneel, als we niet zonder kunnen is het wel functioneel. We kunnen zonder, dus het is niet functioneel. Zo simpel is het.

Het verschil is helder, maar de reacties hier zijn enorm hypocriet en buiten proportie. Mensen willen maar al te graag anderen afkraken op fouten, zonder enige zelfreflectie tentoon te spreiden of het grotere geheel te kunnen of willen zien. Dat vind ik erg, en dat wordt in deze discussie eens te meer pijnlijk duidelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt het zelf: je snapt het niet. We leven in democratie en zoiets, waar het grootste deel van de bevolking tegen is, is dan ook verboden.

Je mag nog steeds beide, kat en koe, niet thuis zelf gaan doden. Als jij een koe gaat kopen, dan ff thuis de keel oversnijden kom je gegarandeerd voor de rechtbank.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 14:46 ----------

Doden is geen kunst. Als iemand een mens gaat doden, is dat toch ook geen kunst. Waarom voor dieren dan wel? We zijn zelf ook dieren. Is niet omdat we meer herseninhoud hebben dat we iets anders zijn.

Als we alleen nog maar planten gaan eten komt er meer honger in de wereld, een groot deel van onze voeding komt uit het buitenland, als we geen vlees gaan eten moeten we nog meer eten uit het buitenland halen. Gevolg duurdere voeding en in die landen waar we onze voeding halen een tekort aan voeding voor zichzelf.

Interessant. Onderbouwing of meer uitleg over die stelling?

Als we alleen nog maar planten gaan eten komt er meer honger in de wereld, een groot deel van onze voeding komt uit het buitenland, als we geen vlees gaan eten moeten we nog meer eten uit het buitenland halen. Gevolg duurdere voeding en in die landen waar we onze voeding halen een tekort aan voeding voor zichzelf.

Onwaar. Vlees heeft ecologisch een veel grotere voetafdruk dan het eten van planten.

dat mensen het verschil niet snappen tussen:

- dieren fokken voor het voedsel
- sociale huisdieren gebruiken voor nutteloze kunst

dat mensen überhaupt deze vergelijking durven te maken is verontrustend.
+1

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 17:44 ----------

In een artikel stond dat ze er al gedood heeft... maar dat ze de kittens nu enkel niet meer gaat gebruiken

Wat mensen allemaal accepteren van de bio-industrie, levende wezens zien als product die zo efficiënt mogelijk gefokt en geslacht mogen worden waarbij ze een enorm k*tleven hebben, en dat alles onder het mom 'het is voor voedsel dus het is goed'. Terwijl we dierlijk voedsel totaal niet nodig hebben. DAT is verontrustend.

Wat mensen allemaal accepteren van de bio-industrie, levende wezens zien als product die zo efficiënt mogelijk gefokt en geslacht mogen worden waarbij ze een enorm k*tleven hebben, en dat alles onder het mom 'het is voor voedsel dus het is goed'. Terwijl we dierlijk voedsel totaal niet nodig hebben. DAT is verontrustend.
SRS, gaan we de vegetariër kant op :rolleyes: al genoeg aangetoond dat vegetariërs minder gezond zijn en tekort hebben aan bepaalde voedingsstoffen
Het is niet voor niets dat we van nature uit ook vlees eten

Huisdieren worden ook gefokt om te dienen als huisdier.
Alleen omdat in NL en BE katten (hier als voorbeeld) daarvoor gebruikt worden zou je ze niet mogen slachten en eten...?
Erg bekrompen gedachte.

Waar is de braadpan?!

Functionele waarde kun je niet los zien van of we er el of niet zonder kunnen, dat is juist het functionele deel! Als we zonder kunnen is het niet functioneel, als we niet zonder kunnen is het wel functioneel. We kunnen zonder, dus het is niet functioneel. Zo simpel is het.

tja waar kunnen we zonder..., dan is er nog een hele waslijst naast vlees. overigens ken ik mensen die een allergie hebben voor de alternatieven van vlees, secundair punt maar toch.

ook is er WEL een heel groot verschil tussen functionele waarde en iets wat geen enkel doel dient behalve een rel veroorzaken waar verder niemand wat zinvols mee gaat doen. daarnaast spelen hier ook nog sociale, morele waarden en ethiek een rol. dat jij dit niet wilt zien is prima, maar dat is jouw "probleem".

maar het blijkt loos alarm uit bovengaande posts, dus het zit me verder wel gebakken.

tja waar kunnen we zonder..., dan is er nog een hele waslijst naast vlees. overigens ken ik mensen die een allergie hebben voor de alternatieven van vlees, secundair punt maar toch.

ook is er WEL een heel groot verschil tussen functionele waarde en iets wat geen enkel doel dient behalve een rel veroorzaken waar verder niemand wat zinvols mee gaat doen. daarnaast spelen hier ook nog sociale, morele waarden en ethiek een rol. dat jij dit niet wilt zien is prima, maar dat is jouw "probleem".

maar het blijkt loos alarm uit bovengaande posts, dus het zit me verder wel gebakken.

De waarde van haar aankondiging zit hem alleen al in de publiciteit, mensen die nadenken over dit soort zaken, meningen uitwisselen. In mijn ogen belangrijker dan dat ik vanavond mijn kipfiletje binnen krijg. Als jij niet ziet dat de mensheid vooruit komt en zoveel mogelijk in balans blijft door dit soort discussies dan is dat jouw gemis.

SRS, gaan we de vegetariër kant op :rolleyes: al genoeg aangetoond dat vegetariërs minder gezond zijn en tekort hebben aan bepaalde voedingsstoffen
Het is niet voor niets dat we van nature uit ook vlees eten

Er is ook nog een verschil met 1 keertje in de week vlees eten om eventueel missende eiwitten aan te vullen of je elke dag volstoppen met kip om 100% zeker te weten dat je geen grammetje spiergroei mist hé. Bovendien kan je ook best vlees kopen van dieren die een stuk beter zijn behandeld dan de goedkope kippetjes uit de supermarkt die rechtstreeks uit de bio-industrie komen. Ja dat is duurder. Nee ik doe dat ook niet. Maar die verontwaardiging van sommige mensen dat er een diertje wordt doodgemaakt dat er toevallig wél knuffelig uit ziet is echt zwaar hypocriet.

En natuurlijk is zinloos slachten erger dan slachten met voedsel als reden. Maar als er al maar 1 iemand hierdoor is gaan nadenken over hoe nuttig en nodig al dat dierlijke voedsel nou eigenlijk is dan is 't al lang niet meer zinloos en zoals Kareltje al aangeeft dient 't dan een beter doel dan 't kipfiletje van vanavond.

De waarde van haar aankondiging zit hem alleen al in de publiciteit, mensen die nadenken over dit soort zaken, meningen uitwisselen. In mijn ogen belangrijker dan dat ik vanavond mijn kipfiletje binnen krijg. Als jij niet ziet dat de mensheid vooruit komt en zoveel mogelijk in balans blijft door dit soort discussies dan is dat jouw gemis.

vooruitkomt hoe in dit opzicht? er zijn zat discussies geweest omtrent dergelijke onderwerpen met een verwaarloosbaar resultaat wat jouw vooruitgang betreft. helemaal wat een rel als dit betreft. ook is de context nogal verschillend waardoor een directe vergelijking gewoon nutteloos is. kritisch denken is natuurlijk absoluut een pro maar het gekozen medium, laat staan hoe de boodschap gebracht wordt is zeer slecht gedaan. in beschouwing genomen dat het prikkelen tot nadenken hierover haar doel was. wat me zeer sterk lijkt voor een tokkie als haar.

maar t zal me verder worst wezen allemaal; het is zoals ik al zei loos alarm en dan is, again, daar de kous mee af voor me. we agree to disagree lijkt me.
ik ga ondertussen even mn kipfiletje opwarmen, die smaakt er niks minder om.;)

Laatst bewerkt:

lol, hoe beesten worden behandeld om als voedsel te dienen is ook verontrustend maar daar hoor je ook niemand over. Vind de hele houding nogal hypocriet

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 19:18 ----------

Het verschil is helder, maar de reacties hier zijn enorm hypocriet en buiten proportie. Mensen willen maar al te graag anderen afkraken op fouten, zonder enige zelfreflectie tentoon te spreiden of het grotere geheel te kunnen of willen zien. Dat vind ik erg, en dat wordt in deze discussie eens te meer pijnlijk duidelijk.

Met jou kan ik wel door 1 deur. Heeft ze zaakjes wel op orde.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 19:24 ----------

vooruitkomt hoe in dit opzicht? er zijn zat discussies geweest omtrent dergelijke onderwerpen met een verwaarloosbaar resultaat wat jouw vooruitgang betreft. helemaal wat een rel als dit betreft. ook is de context nogal verschillend waardoor een directe vergelijking gewoon nutteloos is. kritisch denken is natuurlijk absoluut een pro maar het gekozen medium, laat staan hoe de boodschap gebracht wordt is zeer slecht gedaan. in beschouwing genomen dat het prikkelen tot nadenken hierover haar doel was. wat me zeer sterk lijkt voor een tokkie als haar.

maar t zal me verder worst wezen allemaal; het is zoals ik al zei loos alarm en dan is, again, daar de kous mee af voor me. we agree to disagree lijkt me.
ik ga ondertussen even mn kipfiletje opwarmen, die smaakt er niks minder om.;)

Met een respectloze mening tegenover anderen kom je niet zo ver in het leven. Probeer je eens in te leven in de standpunten van anderen op die manier zul je het misschien beter begrijpen. Die meid mag dan niet voldoen aan maatschappelijke normen kwa uiterlijke vertoning maar het blijft een mens en ze heeft een punt met dat de hele houding tussen kat en kip nogal hypocriet zijn. De meeste hier zouden geeneens een kip een durven slachten of willen slachten maar ondertussen wel iedere dag 1 eten. De maatschappij verloederd en wordt zwak.

Laatst bewerkt:
Met een respectloze mening tegenover anderen kom je niet zo ver in het leven. Probeer je eens in te leven in de standpunten van anderen op die manier zul je het misschien beter begrijpen. Die meid mag dan niet voldoen aan maatschappelijke normen kwa uiterlijke vertoning maar het blijft een mens en ze heeft een punt met dat de hele houding tussen kat en kip nogal hypocriet zijn. De meeste hier zouden geeneens een kip een durven slachten of willen slachten maar ondertussen wel iedere dag 1 eten. De maatschappij verloederd en wordt zwak.

niet zo wild aannames maken kerel, immers; assumption is the mother of all ****ups.

om te reageren op je "inhoudelijke" post:
sommige mensen verdienen dat gewoon. ik baseer dat ook totaal niet op haar uiterlijk voorkomen. er staan een aantal van haar wapenfeiten en ander gedrag elders in dit topic. daar is al een hele hoop uit te halen over deze meid, tezamen met deze actie= nuff said. tokkie(zij), dank je wel.

Laatst bewerkt:
niet zo wild aannames maken kerel, immers; assumption is the mother of all ****ups.

om te reageren op je "inhoudelijke" post:
sommige mensen verdienen dat gewoon. ik baseer dat ook totaal niet op haar uiterlijk voorkomen. er staan een aantal van haar wapenfeiten en ander gedrag elders in dit topic. daar is al een hele hoop uit te halen over deze meid, tezamen met deze actie= nuff said. tokkie(zij), dank je wel.

lol aannames? Ik zie toch wat je neertypt meid. Heeft niks met aannames te maken. Dan nog een beetje die sarcastische toon door inhoudelijk tussen aanhaalingstekens te zetten, mijn post heeft meer inhoud dan die bullshit van jou.

Oké, te veel citaten om ze allemaal in 1 bericht te gooien, dus ik maak maar een comment in het algemeen.

Het is best grappig dat sommige mensen denken dat ze hoge opgeleide psychologen zijn en denken dat ze zomaar iedereen kunnen beschuldigen van hypocrisie terwijl ze geen idee hebben waar ze het over hebben. Ik zal in het Jip & Janneke taal uitleggen...

Ten eerste is de gang van de natuur zowat gebaseerd op een voedselketen. De dominerende ras binnen hierin wordt bepaald door 'survival of the fittest'. Alleen de sterkste zullen overleven. Dat wij de dominerende ras zijn en dieren als voedsel beschouwen is dus compleet normaal... onzin aanhalen als dat er andere alternatieven zijn is onnodig omdat dit de gang van de natuur is wat elk dier in de natuur doet. Het dood van een dier is het voedsel voor een ander. Ras tegen ras.

Ten tweede, het doden van een dier voor voedsel heeft dus een nuttig uitgangspunt. Zo voedt en overleeft elk dier immers. Dat je dit gelijk stelt met het doden van katten voor het gebruik in kunst ben je wel ontzettend dom en is die plaat voor je kop ontiegelijk groot.

Ten derde, mensen beschuldigen van hypocrisie omdat ze bepaalde dieren voorop stellen t.o.v. andere, is totaal niet doordacht. De waarde die we hechten aan een dier is niet afhankelijk van de intelligentie of het nut van het dier, maar het sociale aspect dat hierom draait. Honden en katten worden bij mensen in de familie gelaten waardoor een vertrouwensband ontstaat, dus dat mensen bij dit soort handelingen boos worden is compleet normaal. Het zijn immers de morele waarden die je hebt opgebouwd in deze sociale samenleving die jou het gevoel geven dat het behandelen van dieren op deze manier fout is.
Dit zegt dus meer over de mensen die hier totaal geen gevoel bij kunnen tonen en claimen dat dit hetzelfde is als het doden van een dier voor voedsel. M.a.w. je bent gewoon sociaal gestoord als je dit gaat goedkeuren.

Mensen die dit goedkeuren of gelijk stellen aan het eten van kippen/koeien/varkens, zijn haast net zo erg als die jongens die een kat in de fik gestoken hebben (zie ander topic). Want ja... ej, we eten tenslotte kippen, dus waarom geen onschuldig katje in de fik steken of doden voor de lol? Wat is het verschil, right?

Terug
Naar boven