XXL Nutrition

Studententopic: Alle examengekheid op een stokje

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Het startschot is weer eens gegeven en we kunnen terug met z'n allen de examens bezeilen. Vreselijk leuk, toch?
Voor de studenten die alles al eens geleerd hebben wel, want voor hen breekt er nu een tijd van ontspanning aan, heerlijk weer, en het WK voetbal dat in aantocht is. Voor andere studenten ziet het weer er minder mooi uit, ook al schijnt het zonnetje op dit moment.

Post daarom al je tips n tricks, overdosis aan stimulerende middelen, aggressiebuien, haatproza, just-in-time-leermethodes, had-ik-nog-maar-1-extra-dag-gebeden, moeilijke examenvragen die je nog steeds dwarszitten en nog veel meer in dit topic.

Dan maar over het examen van vandaag, een beetje mixed feelings.
Het was alleszinds niet zo gemakkelijk, maar moest ik beter geleerd hebben, had ik wrs gemakkelijk 20 % meer kunnen halen. Dus mss was het toch redelijk gemakkelijk maar dan gewoon op een andere dag ofzo. Of ik er door zal zijn? ja wrs wel omdat ik goed gescoord heb op de permanente evaluatie maar het is toch bedroevend want met nog 1 dag meer tijd had ik het zoveel beter kunnen doen!
Om toch de positieve noot niet te bederven heb ik vandaag wel een rasecht balkansletje tegengekomen op amper 1 straat van hier.
In Gent zie je anders wel genoeg mooie meisjes maar een balkansletje is toch niet zo alledaags, vooral als ze de lichamelijke perfectie nastreeft.
Voor wereldvreemde mensen die de term balkansletje nog niet kennen zie dit topic: [Link niet meer beschikbaar]

Zijn de examens niet al over?

examens beginnen pas na volgende week en ik ga ze voor de eerste keer aan t unief ownen:)

• Topic Starter Topic Starter
In België zijn de examens op hogescholen en universiteiten deze week al begonnen en op sommige scholen pas volgende week. Ik heb over 3 weken vrijdag terug gedaan. 2 examens per week, lijkt weinig maar ze zijn niet te onderschatten. Vooral als je met moeite weet waarover de vakken gaan :D
Vanaf 18 juni tot de tweede of derde week van september is het dan vakantie :D

een 23-jarige die nog havo/vwo doet?

• Topic Starter Topic Starter

Wat een vooroordelen suggereer je over mij SjaakadeliC!
Ik zit in mijn tweede jaar hogeschool en was er vorig jaar (na de herexamens) netjes door. Daarvoor heb ik al eens de verkeerde richting gekozen voor 1,5 jaar en 1,5 jaar gewerkt.

Ik heb eigenlijk alleen praktijk toetsingen. Één theorie tentamen maar, 't leven is mooi.

Ik heb vanaf maandag alleen nog 'n projectmaand. :)

Dinsdag men eerste.
Ik heb 6 examens en heb de 14e gedaan!
Redbulls staan al klaar voor het nachtwerk!

Balkansletjes, altijd +1

Mijn examenschema:

- 4 juni: bedrijfseconomie
- 8 juni: wiskunde voor economen deel 2
- 11 juni: bank- en financiewezen
- 15 juni: beleidsinformatica
- 18 juni: inleiding tot de marketing
- 23 juni: inleiding tot het economisch recht
:D

Tip: ontspanning is voor p*ssy's, wees de Ubermensch en bezeil je examens!!

Het ergste is nog dat het wk samenvalt met de examens:no:

voor mondelinge examens snuif ik er een klein puntje amphetamine door, heeft me tot nu altijd prachtresultaten opgeleverd.

Sinds donderdag gestart hier (unief), zoals gewoonlijk op voorhand weer bijna niets gedaan. Dan verpest ik ook nog eens heel wat dagen tijdens examenperiode zelf waardoor ik in veel gevallen niet verder kom dan een samenvatting lezen/veel hoofdstukken niet leren.

Gevolg, voor makkelijke vakken erdoor, voor moeilijke vakken met wat geluk erdoor, en voor de rest deze zomer nog eens komen... En dan iedere examenperiode weer goede voornemens hebben natuurlijk

Laatst bewerkt:

hier is het de gewoonte tot je 25 en later te studeren en zowat alles eens te proberen. Je moet maar eens door Gent rondlopen.. wat een bende achterlijke snotapen kom je tegen. Alsof ze niet wegwillen van het studentenleven.. een hekel heb ik eraan aan die opgeblazen-belachelijkgeklede-gemaaktnonchalantgedrag-cafégaandebierdrinkertjes

Mijn examenschema:

- 4 juni: bedrijfseconomie
- 8 juni: wiskunde voor economen deel 2
- 11 juni: bank- en financiewezen
- 15 juni: beleidsinformatica
- 18 juni: inleiding tot de marketing
- 23 juni: inleiding tot het economisch recht
:D

TEW student :)

Allemaal heel goed te doen buiten bedrijfseco en recht ;)

hier is het de gewoonte tot je 25 en later te studeren en zowat alles eens te proberen. Je moet maar eens door Gent rondlopen.. wat een bende achterlijke snotapen kom je tegen. Alsof ze niet wegwillen van het studentenleven.. een hekel heb ik eraan aan die opgeblazen-belachelijkgeklede-gemaaktnonchalantgedrag-cafégaandebierdrinkertjes

Ze bedoelen zogezegd nog het middelbaar, omdat je het examens noemt. In Nederland met die studiefinanciering is het in veel gevallen nog erger...

Iig, ik zit ook in Gent (nu eigenlijk zelfs) en het is echt niet de norm. Velen kiezen het eerste jaar een verkeerde richting en doen het in een andere richting het jaar erna goed. Enkelen kiezen dan nog eens verkeerd...

Ik zat persoonlijk direct in de richting die ik nu verderdoe. Op zich zou ik wel een andere richting liever doen maar nu voel ik me er goed bij en zal ik dezelfde jobs kunnen uitoefenen als de andere richting dus ik doe voort.

---------- Toegevoegd om 00:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

TEW student :)

Allemaal heel goed te doen buiten bedrijfseco en recht ;)

Waar was eerder de vraag, want TEW( of HIR) dacht ik al :)

Ze bedoelen zogezegd nog het middelbaar, omdat je het examens noemt. In Nederland met die studiefinanciering is het in veel gevallen nog erger...

Iig, ik zit ook in Gent (nu eigenlijk zelfs) en het is echt niet de norm. Velen kiezen het eerste jaar een verkeerde richting en doen het in een andere richting het jaar erna goed. Enkelen kiezen dan nog eens verkeerd...

je zegt het zelf :)

Velen doen na het afstuderen, gewoon nog iets, gewoon iets proberen.. :rolleyes: achja waar maak ik me druk om :)

wat een haat, en zoals paiden al zei: in Nederland is het een stuk erger qua laatstudeerders (ik ben zelf ook maar pas op mijn 22 begonnen)

Terug
Naar boven