XXL Nutrition

The quest for no more CPAP

In Belgie heeft een fabrikant, Nyxoah, een implantaat op de markt gebracht waardoor je vrij bent van een machine
Deze operatie kost 20/30k indien niet vergoed door de zorg en in NL krijg je dit dus nooit, mits je jarenlang documentatie kan aantonen dat slapen met een cpap door wat voor redenen dan ook jou niet lukt.
Waar een cpap slaapapneu vrijwel 100% “oplost”, is die implantaat maar goed voor 70%.

Deze operatie kost 20/30k indien niet vergoed door de zorg en in NL krijg je dit dus nooit, mits je jarenlang documentatie kan aantonen dat slapen met een cpap door wat voor redenen dan ook jou niet lukt.
Waar een cpap slaapapneu vrijwel 100% “oplost”, is die implantaat maar goed voor 70%.
In Belgie zou het volledig terug betaald worden. Ik heb gehoord dat het niet voor iedereen weg gelegd is. Misschien bedoel je dat met die 70%. Het zou wel effectief werken voor die mensen.

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht momenteel 82,7 kg.
Ik zal na het slaaponderzoek eens polsen hoe het zit met die chip (voorwaarden, voor/nadelen,…), ben in augustus nog op consultatie geweest en het kwam alleszins niet ter sprake. Ook niet zo gek, want tot augustus was afvallen om van de cpap af te geraken als optie uitgesloten - artsen veranderen nog al eens van mening heb ik al ondervonden.

Terug
Naar boven