Fitness Seller

Symmetrie borst

Michelangelo85

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hallo, ik wil graag weten met welke oefening je het beste een verschil in spiermassa van de borstspieren kan wegwerken. Ik train thuis dus ik denk dat ik het best met flyes probeer.

Alvast bedankt

Het is wel handig om even te vermelden welk deel van je borst je wilt bijwerken:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon algemeel loopt men rechter borts achter, zowel onder als bovenkant. Ik heb de indruk dat ik bij het benchen altijd meer met men linkerborst druk.

Gewoon algemeel loopt men rechter borts achter, zowel onder als bovenkant. Ik heb de indruk dat ik bij het benchen altijd meer met men linkerborst druk.

Je ken altijd gaan Dumbbell Pressen, dan merk je over het algemeen of die rechter borst spier ook in kracht achterloopt.

Mijn linker Biceps heeft minder massa dan me Rechter Biceps maar mijn links is wel sterker in zowel conditie en als in kracht.

Met Dumbbell Press ken je niet met de ene borst spier meer pressen dan met de ander mits je de oefening identiek uitvoerd.

Probeer bench press dan met minder gewicht te pakken en let op je uitvoering en zorg dat die perfect word. Dan ga je meer gewicht erop pakken en dan bouw je het langzaam op.. Je moet niet de ene kant harder trainen als de ander. Zodra je langer traint zal dit meer bij trekken, als het goed is. Verder moet je gewoon zorgen voor variatie. Begin met compound oefening(en) zoals bench press en dumbbell press, en daarna isoleer je je borst met isolatie oefeningen zoals flye's en cablecrossover.

Ikzelf deel deze mening en hoor dit ook van andere mensen.
Ook heb ik meer gevoel in mijn rechterborst
een onderontwikkeling van een ervan lijkt me dan ook onwaarschijnlijk
en moest dit zo zijn zou ik ook losse gewichten gaan gebruiken

correctie ik heb meer gevoel in mijn linker en ik ben rechts

Meer met dumbbells werken

Bedankt voor de hulp. Ik merk trouwens ook dat men rechterborst evenveel herhalingen kan maken met dumbbell presses dan de linker. Het is dus gewoon een kwestie van massa en niet van kracht. Ik ben wel nog maar anderhalve maand bezig met de dumbbells maar toch merk ik een aanzienlijke vooruitgang ten opzichte van het bechpressen, hierdoor kwam het verschil is symmetrie natuurlijk nog meer tot uiting.

@maiskorrel: Waarom zou je perse met dumbbells moeten werken dan? Als je bench press helemaal perfect uitvoert en dumbbell press ook zit hier geen onderscheid in, toch? correct me if i'm wrong.. Ik denk dat je gewoon moet zorgen voor variatie, zoals ik hier eerder al gezegd heb.

Inderdaad ik probeer nu gewoon telkens ik borst train flyes, dumbbell presses en benchpresses uit te voeren. Ik heb zo ook het meeste vooruitgang geboekt.

Omdat je met je sterkste kant toch altijd de neiging hebt om meer te gaan pressen lijkt me, en daardoor ook met een massa verschil gaat zitten..

Maar zoals je zegt, een goede uitvoering kan ook wonderen doen :thumbup:

vaak lijkt het ook of iets achter loopt maar toch valt het meestal wel erg mee.

Gewoon normale oefeningen blijven doen, toen ik begon was een kant van mijn lichaam ook iets sterker. Dit trekt gewoon langzamerhand bij, je hoeft er niet een ander trainingschema voor te pakken die hier gericht op is.

Je traint pas een paar maanden, er is altijd waarschijnlijk al een kant sterker geweest neem ik aan? Dat duurt dus ook effe tot dat je even sterk bent.

Ik weet nog toen ik begon dat ik tegen de instructeur zei, ik ben veel sterker in mijn rechterarm, zei vertelde ook gewoon, dat trekt wel bij, het kan ook nog zijn dat je later sterker bent in je rechter arm.

Merci voor het advies. Het stelt me wat meer gerust

Bij is al vanaf dag 1 mijn linkerborst beter ontwikkeld terwijl ik rechtshandig ben. En mijn rechterarm blijft toch altijd nog een beetje dikker dan rechts. Terwijl het in kracht bijna niks uitmaakt. Je kunt nooit helemaal symmetrisch zijn. Laat ik het zo zeggen, niemand is helemaal symmetrisch.

Terug
Naar boven