AndroidHealthClinic

t3 cycle

Bezoekers in dit topic

Voeding zal bepalen hoeveel vp je dropt;)
Zit je nu op onderhoud?
Op Trainingsdag 100 boven onderhoud en rustdagen 250 onder onderhoud.

haha, ik dacht al..! Wanneer ga je beginnen eigenlijk en ga je een log bijhouden?

Haha!
Gisteren begonnen. Zal hier mn bevindingen bij houden.
Vandaag dus 25mcg ingenomen.
 
Laatst bewerkt:
Succes! Ik hou deze in de gaten, erg benieuwd naar je bevindingen en ervaring.
 
Ja heb twee weken geleden geprikt. Ga 3-4 weken na stoppen van t3 nog een keer prikken.

Waardes waren.
TSH 1,3 mU/l
T4 95 nmol/l
FT4 12 pmol/l
T3 1 nmol/l
Hoe was je dieet tijdens het prikken? Waar dit 'n beetje naar neigt is primaire hypothyreoïdie (laag TSH bij lage hoeveelheid schildklierhormonen), en dat komt vrij zelden voor onder normale condities. Gezien je vetpercentage de vraag (verlaagde energie inname kan, zeker bij vrouwen, sneller leiden tot afname van de schildklierhormonen).
 
Succes! Ik hou deze in de gaten, erg benieuwd naar je bevindingen en ervaring.
Leuk!
Hoe was je dieet tijdens het prikken? Waar dit 'n beetje naar neigt is primaire hypothyreoïdie (laag TSH bij lage hoeveelheid schildklierhormonen), en dat komt vrij zelden voor onder normale condities. Gezien je vetpercentage de vraag (verlaagde energie inname kan, zeker bij vrouwen, sneller leiden tot afname van de schildklierhormonen).
Gewoon op onderhoud. Ik heb sinds mijn kindertijd al een wat 'trage' schildklier. Ene keer waren de waardes net goed (in het lage gebied van de normaalwaarden) andere keren zat het er net iets onder. Ben er echter nooit voor behandeld. Omdat ik volgens het ziekenhuis als kind niet echt problemen ervan ondervond ( deed ik ook niet na mijn idee). Opzich is mijn energie inname nooit heel erg verlaagd geweest. Wel tekort gecreëerd door middel van cardio maar niet echt door middel van voeding door bijvoorbeeld een drastisch calorie tekort.

-----------------------------------

Vandaag dus de tweede dag. Merk er voor de rest niet veel van. Heb alleen super veel dorst, maar dit lijkt me niet veroorzaakt door t3. (Teminste ik kan nergens iets vinden over meer dorst tijdens gebruik van t3)
 
Hoe was je dieet tijdens het prikken? Waar dit 'n beetje naar neigt is primaire hypothyreoïdie (laag TSH bij lage hoeveelheid schildklierhormonen), en dat komt vrij zelden voor onder normale condities. Gezien je vetpercentage de vraag (verlaagde energie inname kan, zeker bij vrouwen, sneller leiden tot afname van de schildklierhormonen).

Secundair (hypofysaire ) toch? T4 zit aan de lage kant en T3 helemaal, TSH zit binnen ref waarden.
 
Secundair (hypofysaire ) toch? T4 zit aan de lage kant en T3 helemaal, TSH zit binnen ref waarden.
Oh godsamme, wat ben ik incoherent :roflol:. Secundair uiteraard.

Zie je wel dat je m'n artikel van de HPG as begreep!
 
Ik doe me graag dommer voor dan ik ben, dat houdt de verwachtingen lekker laag.

Hoop dat je er lekker op gaat Michelle! Ben erg benieuwd.
 
Leuk!

Gewoon op onderhoud. Ik heb sinds mijn kindertijd al een wat 'trage' schildklier. Ene keer waren de waardes net goed (in het lage gebied van de normaalwaarden) andere keren zat het er net iets onder. Ben er echter nooit voor behandeld. Omdat ik volgens het ziekenhuis als kind niet echt problemen ervan ondervond ( deed ik ook niet na mijn idee). Opzich is mijn energie inname nooit heel erg verlaagd geweest. Wel tekort gecreëerd door middel van cardio maar niet echt door middel van voeding door bijvoorbeeld een drastisch calorie tekort.
Waar het tekort van komt is niet echt van belang, primaire determinant blijkt het energietekort ansich te zijn.
 
Ik doe me graag dommer voor dan ik ben, dat houdt de verwachtingen lekker laag.

Hoop dat je er lekker op gaat Michelle! Ben erg benieuwd.

Dankje!
Ben zelf ook benieuwd, zal jullie op de hoogte houden :D.
Vanaaf lekker rug trainen.

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 16:49 ----------

Waar het tekort van komt is niet echt van belang, primaire determinant blijkt het energietekort ansich te zijn.
Oke dit wist ik niet.Dacht namelijk dat je door middel van een groot tekort aan voeding, een hogere kans had op lagere schildklierwaarden.
 
Oke dit wist ik niet.Dacht namelijk dat je door middel van een groot tekort aan voeding, een hogere kans had op lagere schildklierwaarden.
Het is een factor die inderdaad ook meeweegt, maar relatief licht aan het energietekort ansich. Ik twijfel zelfs of hier direct klinisch materiaal van is, maar waar dat op gebaseerd is, is dat de pulsaliteit van TSH (en de gonadotropen) afhankelijk is van de beschikbaarheid van glucose in de hersenen, en dit bij een tekort door sport een lichtere impact heeft dan bij eenzelfde tekort door voeding.
 
Ja heb twee weken geleden geprikt. Ga 3-4 weken na stoppen van t3 nog een keer prikken.

Waardes waren.
TSH 1,3 mU/l
T4 95 nmol/l
FT4 12 pmol/l
T3 1 nmol/l




T3 onderdrukt tijdens het gebruik, maar dat het je hele huishouding voor altijd verkloot zoals willemyates zegt, ben ik het niet helemaal mee eens mits je zorgvuldig met kuren omgaat.


bedankt!

Verstandig.
In!

Ik ben wel benieuwd naar je bloedwaarden achteraf, bijwerkingen en resultaten.

Is dit de eerste keer dat je zoiets probeert? Nooit clen gebruikt ofzo? Daar wordt meestal toch makkelijker voor gekozen.
 
Het is een factor die inderdaad ook meeweegt, maar relatief licht aan het energietekort ansich. Ik twijfel zelfs of hier direct klinisch materiaal van is, maar waar dat op gebaseerd is, is dat de pulsaliteit van TSH (en de gonadotropen) afhankelijk is van de beschikbaarheid van glucose in de hersenen, en dit bij een tekort door sport een lichtere impact heeft dan bij eenzelfde tekort door voeding.
Oke, duidelijk. Weer wat geleerd :D
Verstandig.
In!

Ik ben wel benieuwd naar je bloedwaarden achteraf, bijwerkingen en resultaten.

Is dit de eerste keer dat je zoiets probeert? Nooit clen gebruikt ofzo? Daar wordt meestal toch makkelijker voor gekozen.

Welkom :D

Ben ik ook benieuwd naar. Werd sowieso elk jaar geprikt op mijn schildklier als controle voor mijn vroegere problemen ermee maar is niet verslechterd of verbeterd met de tijd, toch fijn die controle. Daarom gewoon ook met arts overlegd en voorgesteld ervoor en erna te prikken, was allemaal prima.

Ja eerste keer dat ik dit probeer. Wel eerder over nagedacht. Zo ook over clen nagedacht maar dit leek me toch niet het juiste middel voor me, ook als ik kijk na de bijwerkingen en al eerder logjes op fora's gelezen over clen waarbij sommige toch wel erg last hadden van de bijwerkingen. Niet dat dit een middel is zonder de nodige risico's, maar ik denk dat zolang ik er 'veilig' mee om ga, mijn bloed laat checken en goed op let hoe mijn lichaam hierop reageert, ik er relatief weinig risico meeloop.

Ik heb dus alleen superveel dorst sinds ik ben begonnen, maar kan nergens terug vinden of dit eventueel van de t3 kan komen.
 
Ik heb dus alleen superveel dorst sinds ik ben begonnen, maar kan nergens terug vinden of dit eventueel van de t3 kan komen.
Ik zie niet direct 'n aanleiding voor meer dorst door t3, maar het kan zijn dat je meer vocht verliest door de verhoogde thermogenese, die je niet voldoende compenseert.
 
Ik zie niet direct 'n aanleiding voor meer dorst door t3, maar het kan zijn dat je meer vocht verliest door de verhoogde thermogenese, die je niet voldoende compenseert.

Wat bedoel je precies met niet voldoende compenseren?

----------
Heb het wat warmer dan normaal, verder geen opmerkingen. Vanochtend 25en rond vier uur 25.
 
Dat je niet genoeg drinkt.
 
Dat je wat meer zou moeten drinken misschien.
 
of je kan wat meer drinken
 
Zeg dat dan, LOI lummel.

' Excuses, ik begeef mij even naar de sanitaire voorzieningen om mijn vochtbalans compenseren. '

Niemand praat zo.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:17 ----------

Drinken zou dus de oplossing zijn.
 
Zeg dat dan, LOI lummel.

' Excuses, ik begeef mij even naar de sanitaire voorzieningen om mijn vochtbalans compenseren. '

Niemand praat zo.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:17 ----------

Drinken zou dus de oplossing zijn.
Excuus, ik transleer even naar het toilettarium daar de osmotische druk in mijn vesica urinaria mij te significant wordt.
 
Dat je niet genoeg drinkt.

Dat je wat meer zou moeten drinken misschien.

of je kan wat meer drinken

Zeg dat dan, LOI lummel.

' Excuses, ik begeef mij even naar de sanitaire voorzieningen om mijn vochtbalans compenseren. '

Niemand praat zo.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:17 ----------

Drinken zou dus de oplossing zijn.

:roflol:

Drink sowieso ongeveer 3liter per dag. Zou er eens opletten

Vandaag 50mcg in de ochtend genomen. Nu bloedheet :D
 
Back
Naar boven