TBe
Cool Novice
- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 10%
Hé allemaal,
Na wat wikken en wegen heb ik besloten dat ik hier toch een logje wil gaan bijhouden om zo DBB mee te laten genieten van mijn pogingen om een volleerd Beachboy te worden.
De komende tijd ga ik me bezig houden met een Reverse Pyramid training. Dat houd in dat mijn eerste set het zwaarste is, en dat ik vanaf daar afbouw. De eerste werkset ga ik tot spierfalen en pak ik een gewicht waarvan ik denk dat ik het 5-7 keer zou moeten kunnen tillen. Set 2 is 10% lichter, maar wel met één herhaling meer (bij voorkeur niet tot spierfalen). Set 3 is weer +/- 10% lichter en maak ik weer een herhaling meer, ook hier zou ik niet tot falen moeten gaan. Tussen de sets neem ik zo'n 2 minuten rust.
Ik pak 4 oefeningen volgens dit principe op mijn trainingsdagen: Bench Press, Deadlift, Weighted Chin-ups en Shoulder/Military Presses. Daarna doe ik soms het betere isolatiewerk met een enkele oefening voor de biceps, triceps en rear delts. Aangezien ik de Deadlift tot spierfalen doe pak ik geen Squats op deze dagen en pak ik een aparte dag voor mijn benen. Bovendien oefen ik 2 dagen in de week om sterker te worden in de BodyPump (srs), aangezien ik deze les op ten duur ook zou mogen gaan geven.
Ik ben nu een maand met dit schema bezig, dit waren de beginstats:
Gewicht: 84 kg
Vet %: 10% (op de Tanita, dus bullshit)
Bench Press: 90kg*8 (7 met spotter) / 80kg*7 / 70kg *8
Deadlift: 120kg*3 / 110kg*5 (na 3hh deadstop) / 90kg*5
Chin-ups: BW+10*6 / BW+5kg*5 / BW*7
De Shoulder/Military Presses heb ik sinds twee weken pas in mijn schema gezet.
---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 22:31 ----------
Training van vanavond:
Bench Press: 95kg*7(5) / 80kg*7 / 70kg*8
Deadlift: 130kg*5(4) / 110kg*5 / 100kg*6
Chin-ups: 24kg*6 / 18kg*6 / 8kg*6
Military Press: 50kg*5 / 45kg*6 / 40kg*7
Biceps Curl: 3*8 15kg+EZ-stang (geen idee hoe zwaar die is bij ons)
Triceps Cable Overhead Ext: 3*8 45kg
Nog wel wat vermoeid van BP van gisteren. De Millitary Press ga ik vaker pakken, aangezien dit toch een zwak punt van me is.
Na wat wikken en wegen heb ik besloten dat ik hier toch een logje wil gaan bijhouden om zo DBB mee te laten genieten van mijn pogingen om een volleerd Beachboy te worden.
De komende tijd ga ik me bezig houden met een Reverse Pyramid training. Dat houd in dat mijn eerste set het zwaarste is, en dat ik vanaf daar afbouw. De eerste werkset ga ik tot spierfalen en pak ik een gewicht waarvan ik denk dat ik het 5-7 keer zou moeten kunnen tillen. Set 2 is 10% lichter, maar wel met één herhaling meer (bij voorkeur niet tot spierfalen). Set 3 is weer +/- 10% lichter en maak ik weer een herhaling meer, ook hier zou ik niet tot falen moeten gaan. Tussen de sets neem ik zo'n 2 minuten rust.
Ik pak 4 oefeningen volgens dit principe op mijn trainingsdagen: Bench Press, Deadlift, Weighted Chin-ups en Shoulder/Military Presses. Daarna doe ik soms het betere isolatiewerk met een enkele oefening voor de biceps, triceps en rear delts. Aangezien ik de Deadlift tot spierfalen doe pak ik geen Squats op deze dagen en pak ik een aparte dag voor mijn benen. Bovendien oefen ik 2 dagen in de week om sterker te worden in de BodyPump (srs), aangezien ik deze les op ten duur ook zou mogen gaan geven.
Ik ben nu een maand met dit schema bezig, dit waren de beginstats:
Gewicht: 84 kg
Vet %: 10% (op de Tanita, dus bullshit)
Bench Press: 90kg*8 (7 met spotter) / 80kg*7 / 70kg *8
Deadlift: 120kg*3 / 110kg*5 (na 3hh deadstop) / 90kg*5
Chin-ups: BW+10*6 / BW+5kg*5 / BW*7
De Shoulder/Military Presses heb ik sinds twee weken pas in mijn schema gezet.
---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 22:31 ----------
Training van vanavond:
Bench Press: 95kg*7(5) / 80kg*7 / 70kg*8
Deadlift: 130kg*5(4) / 110kg*5 / 100kg*6
Chin-ups: 24kg*6 / 18kg*6 / 8kg*6
Military Press: 50kg*5 / 45kg*6 / 40kg*7
Biceps Curl: 3*8 15kg+EZ-stang (geen idee hoe zwaar die is bij ons)
Triceps Cable Overhead Ext: 3*8 45kg
Nog wel wat vermoeid van BP van gisteren. De Millitary Press ga ik vaker pakken, aangezien dit toch een zwak punt van me is.