Fitness Seller

Te grote inname dierlijk eiwit

Carbonizer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
22%
Beste forumleden,

Ik las zojuist in het boek "Mens en voeding" (p.44) dat bij een te hoge inname van dierlijk eiwit (tweemaal de dagelijks aanbevolen hoeveelheid) de calciumuitscheiding verhoogd wordt met als gevolg dat calcium aan het skelet wordt onttrokken. Nu denk ik ojee ik eet zeker dagelijks twee maal de aanbevolen hoeveelheid..

Deze informatie komt wel uit een onderzoek maar er wordt niet voor niks in "Mens en voeding" naar gerefereert.

Weet iemand of dit onzin is of niet en zo niet, is het echt zo schadelijk dat de kwaliteit van het skelet achteruit gaat? Zijn hier evt. voorzorgsmaatregelen voor?

Bij voorbaad dank.

Eerst maar eens het onderzoek zien dan

Eet 5a600g dierlijk eiwit per dag - only gains

Aanbevolen daarin is zeker een duimpje rood vlees per week? :p

• Topic Starter Topic Starter
Aanbevolen hoeveelheid is 100 gr p/d (voor de gemiddelde mens) zo uit me hoofd.. Maar ik ga hier ook flink overheen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier meer over wist. Overigens staat er in het boek (literatuur dat voor voedingsstudies op de HAN wordt voorgeschreven) geen bronvermelding genoemd wat opzich ook wel apart is.

600 gram dierlijk eiwit? Wtf man dat is echt belachelijk veel. Voor jouw stats is ongeveer 210 gram eiwit al genoeg.

Maar wie was dagelijkse aanbevolen hoeveelheid?

Mijn excuus, dat is inderdaad vlees. Haha dat is absurd 600 g proteins per dag :p

Er wordt constant calcium ontrokken maar ook toegevoegd aan je botten, net als dat spierweefsel constant afgebroken en opgebouwd wordt.

Genoeg vitamine d + calcium inname balanceert het geloof ik.

Laatst bewerkt:
Ik las zojuist in het boek "Mens en voeding" (p.44) dat bij een te hoge inname van dierlijk eiwit (tweemaal de dagelijks aanbevolen hoeveelheid) de calciumuitscheiding verhoogd wordt met als gevolg dat calcium aan het skelet wordt onttrokken. Nu denk ik ojee ik eet zeker dagelijks twee maal de aanbevolen hoeveelheid.. Deze informatie komt wel uit een onderzoek maar er wordt niet voor niks in "Mens en voeding" naar gerefereert. Weet iemand of dit onzin is of niet en zo niet, is het echt zo schadelijk dat de kwaliteit van het skelet achteruit gaat? Zijn hier evt. voorzorgsmaatregelen voor? Bij voorbaad dank.

Andersom. Meer eiwit is juist goed voor je botten.

• Topic Starter Topic Starter
Er wordt constant calcium ontrokken maar ook toegevoegd aan je botten, net als dat spierweefsel constant afgebroken en opgebouwd wordt.

Genoeg vitamine d + calcium inname balanceert het geloof ik.

Ahh chill thanks! Ik ga het meteen ff uitzoeken

Melk ontkalkt je botten ook. Er zijn veel meer botbreuken in landen waarin melk gedronken wordt. En nihil in landen waarin niet. Plus mensen blijken daar gezonder te zijn.
Je moet niet alles in die boeken geloven want voedselZandloper, broodbuik paleo en dit boek van jouw. Ze zijn allemaal net als de dieet guru boeken. Op niks gebaseerd.

Ben toch benieuwd naar het onderzoek.

Melk ontkalkt je botten ook. Er zijn veel meer botbreuken in landen waarin melk gedronken wordt. En nihil in landen waarin niet. Plus mensen blijken daar gezonder te zijn.

Nee. Balen voor die landen, maar dat is geen direct bewijs voor wat er in je lichaam gebeurt.

Nee. Balen voor die landen, maar dat is geen direct bewijs voor wat er in je lichaam gebeurt.

Er zijn wetenschappelijke onderzoeken geweest naar melk. Maar ja ik drink en eet alsnog melkproducten :p

Verder is 100gram vlees natuurlijk extreem laag ben benieuwd naar het onderzoek.

Terug
Naar boven