XXL Nutrition

Té harde training

johnthebon

Novice
Waardering
0
Ik las daarjuist dat een té harde training niet bevorderend is voor spiergroei ... als ik train probeer ik toch zoveel mogelijk uit m'n lichaam te halen maar hoe kan ik nu de grens weten ? Ik train +- 1uur per keer, 3x in de week, split schemas en meestal zijn het 3-4 sets met 8-15 reps.

Bedankt

Waarschijnlijk geschreven door een gefrustreerde jaloerse ecto...

• Topic Starter Topic Starter
QUOTE:
"1. You overtrain and under eat. These are listed as the main primary reason because they go hand in hand and BOTH must be balanced or you can forget growth. The most perfect training regimen will fail miserably if diet is not there to support it. And conversely, the most perfect diet will be wasted if the trainee is doing more workload than they can recover from—most do WAY too much!"

QUOTE:
"1. You overtrain and under eat. These are listed as the main primary reason because they go hand in hand and BOTH must be balanced or you can forget growth. The most perfect training regimen will fail miserably if diet is not there to support it. And conversely, the most perfect diet will be wasted if the trainee is doing more workload than they can recover from—most do WAY too much!"

maar way too much is 3x per week fullbody training van 3 uur

Ah, als da maar is ;)
Bedankt

Ik las daarjuist dat een té harde training niet bevorderend is voor spiergroei ... als ik train probeer ik toch zoveel mogelijk uit m'n lichaam te halen maar hoe kan ik nu de grens weten ? Ik train +- 1uur per keer, 3x in de week, split schemas en meestal zijn het 3-4 sets met 8-15 reps.

Bedankt

Je kan overtrainen inderdaad. dit is niet een kwestie van 1 training maar een tijd lang op te hoge intensiteit trainen.

Ik train +- 1uur per keer, 3x in de week, split schemas en meestal zijn het 3-4 sets met 8-15 reps.

Inderdaad. Je traint vééééééél en véééééél te hard. Als ik in de gym rond me heen kijk dan zie ik bijna alleen maar mensen die véééééeeel te hard trainen, het lijken wel beesten. Hoe komt dat ? Evolueren we met zn allen naar een hardcore maatschappij waarin de health & wellnessliefhebber niet meer aan zijn trekken komt ?

Ikzelf kies daarom voor een mak Russisch p*ssy-schema van 2 uur per keer, 4 x per week waarvan 3x full-body en 1x upper-body push-pull, regelmatig 10 à 20 sets van 2-6 reps op de hoofdoefeningen waarvan een groot deel op >80% van mn 1Rmax. Als ik zo hard zou trainen als jij hier vermeld dan zou ik ook niet meer groeien vrees ik. Rustig aan is de boodschap !

Inderdaad. Je traint vééééééél en véééééél te hard. Als ik in de gym rond me heen kijk dan zie ik bijna alleen maar mensen die véééééeeel te hard trainen, het lijken wel beesten. Hoe komt dat ? Evolueren we met zn allen naar een hardcore maatschappij waarin de health & wellnessliefhebber niet meer aan zijn trekken komt ?

Ikzelf kies daarom voor een mak Russisch p*ssy-schema van 2 uur per keer, 4 x per week waarvan 3x full-body en 1x upper-body push-pull, regelmatig 10 à 20 sets van 2-6 reps op de hoofdoefeningen waarvan een groot deel op >80% van mn 1Rmax. Als ik zo hard zou trainen als jij hier vermeld dan zou ik ook niet meer groeien vrees ik. Rustig aan is de boodschap !

so true!

overtraining laat me niet lachen. Zolang je goed eet en voldoende slaapt is er niets aan de hand.

Damn Locust, zo te zien kan mijn trainingsintensiteit nog wel een paar levels omhoog :eek:

Kan je nagaan wat je vooruitgang zou zijn als je wat rustiger aan doet :eek:

maar jij traint submaximaal niewaar?
nooit tot failure tog?

overtraining valt allemaal best mee geloof ik.

nooit wat van gemerkt iig, hoogstens dat m'n resultaten even wat terugvallen, dan rust ik een weekje, pas ik m'n schema aan en weer knallen.

maar jij traint submaximaal niewaar?
nooit tot failure tog?

Submaximaal op squat en bench wegens hoog volume en frequentie (3-4keer per week)

Quasi tot faillure of daar dicht bij op sommige assistance (overhead, narrow bench, board press, deadlift van blokken, curlzz) wegens lager volume en slechts één keer per week

Het wijst allemaal zichzelf uit

hoef jij je imo geen zorgen over te maken!

als ik die andere kerels hun schemas zie hoef me idd geen zorgen te maken :D

Je voelt zelf het beste aan als je overtraint, de grens opzoeken tussen maximaal trainen en tegen overtraining aan is het meest ideale. dan groei je, mits voldoende rustdagen tussendoor ingebouwd. Een extra rustdag als je extreem hard gebeuld hebt de dag ervoor is altijd welkom.

Ik geloof niet zo van dat je van 2,5 keer per uur trainen overtraind kan raken, net zo min als dat je van 3 uurtjes per week niet overtraind zou kunnen raken, dit hangt zoveel af van de intensiteit en het volume. verschilt per lichaamsbouw, algehele conditie en ook of je stress ondervind in je werk bijvoorbeeld.

Overtraining herken je aan:

• Achteruitgaan qua max gewicht wat je kunt pressen / liften
    Oververmoeidheid / geen zin in trainen / sleur gevoel
    slapeloosheid
    pijn in aanhechtingen en pezen

Overtraining heeft niet zozeer te maken met spiervermoeidheid, maar met een veel te hoog percentage afbraakstoffen die in je bloed terechtkomen. Organen krijgen hier problemen mee en de samenstelling van je bloed is erg verstoord. Bovendien herstel je absoluut niet, ook al lig je 2 dagen in bed.
Maar dat gebeurt niet zo maar, dan moet je toch zeker een half jaar lang 6 dagen per week trainen en iedere keer tot failure.

Terug
Naar boven