Gericht biceps werk doen -in de vorm van curl variaties- heeft zeker zijn nut, dat even voorop gesteld.
Maar het is uiteindelijk maar een deel van het verhaal achter het 'geheim' dat tot grotere armen leidt.
Wat ik vaak gezien heb, is dat mensen na jaren en jaren curls doen -nagenoeg- nog steeds dezelfde gewichten gebruiken bij hun curls.
Ok, zullen anderen dan zeggen, maar gewicht is een natuurlijk een middel tot een doel (grotere spieren) en geen doel op zicht bij BB.
Toch is het noodzakelijk dat je op termijn aanzienlijk sterker wordt op je trainingsgewichten om te blijven groeien.
Wat bij mij heel erg geholpen heeft om meer armomvang te krijgen, is ten éérste een heel stuk sterker en zwaarder worden op het bovenlichaam in het algemeen.
Dit doe je door zware presses (bench press, CGBP, OH press, dips) en zware pullbewegingen (pullups/chins, row variaties e.d.)
(en genoeg knap eten natuurlijk)
Als ik dan al een kracht-omvang 'wapen' heb gebruikt voor de biceps, dan zijn dat chins met een onderhandse greep.
Pullups met een wijdere (gesupineerde) greep doen het ook heel goed.
Als je daarin maximale bewegingsvrijheid wilt hebben, kun je dit ook heel goed doen met ringen.