Fitness Seller

Te hoge ALAT

GThomas

Dutch Bodybuilder
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Goede avond,

Nou had ik mij dinsdag laten prikken voor een bloedonderzoek aangezien ik tijdens mijn trainingen opeens mijn kracht kwijtraak. Nu is daar een te hoge ALAT waarde uitgekomen (leverfunctie), deze hoort tussen de 0-45% te zitten maar bij mij zit het op 102%. Dit wil ik natuurlijk graag verlagen, vraag me alleen af of ik me hier zorgen over moet maken en of dit ook de reden is voor mijn energie en kracht probleem momenteel.

Ik kwam van mn werk (fysiek werk) voor het prikken, misschien heeft dit wel invloed gehad? Ik drink niks en aan supps zou het ook niet liggen lijkt me.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen, tnx!

@Cools heeft nog wel eens verstand van dit soort zaken.

• Topic Starter Topic Starter
Hopen dat @Cools mij dan meer wijs kan maken :rolleyes:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Stijgt ook bij meer krachttraining. Beste is om asat en gamma-gt te laten meten. Als deze laatste gestegen is kan je van levercelschade spreken. Bilirubine is ook interessant, als dit te hoog is geeft aan dat er een probleem is met de werking van je lever door een interne of externe factor.

• Like
Waarderingen: Inb4
Is niets raars dus en wat velen hebben? En zou dit dan ook in verband kunnen staan met het probleem waarvoor ik eigenlijk liet prikken? Thanks @Cools

Is niets raars dus en wat velen hebben? En zou dit dan ook in verband kunnen staan met het probleem waarvoor ik eigenlijk liet prikken? Thanks @Cools

Even je CK waarde ook laten meten hoe het met je spierafbraak zit en de waardes aangegeven hierboven. Het zou kunnen dat het aan je lever ligt.

Andere gemeten waardes waren goed? Welke heb je allemaal laten meten?

Als je behoorlijk op een kcal te kort gezeten hebt en je gaat ineens heel veel eten schiet deze waarde ook enorm omhoog.

Ik zit tegen het einde van mn bulk aan, dus dat lijkt me in dit geval niet het geval

Terug
Naar boven