AndroidHealthClinic

Te lage testosteron als 25 jarige.

Bezoekers in dit topic

oké die volg ik, maar hanteren de dokters sowieso niet redelijke waarden? Bedoel ik denk dat ze niet vlug iemand op trt zetten. Of je moet al naar iemand zoals hertoge gaan maar kost stukken van mensen
 
Ik had nog een vraagje is 40,50 mg testosteron niet te veel? Ik moet 2 pompjes nemen per keer 20,25mg testosteron ik lees overal dat een man per dag 7mg maakt?
 
Ik had nog een vraagje is 40,50 mg testosteron niet te veel? Ik moet 2 pompjes nemen per keer 20,25mg testosteron ik lees overal dat een man per dag 7mg maakt?
Wat zegt de bijsluiter en androgel en soortgenoten worden niet volledig opgenomen, is gel en geen spuit
 
Wat zegt de bijsluiter en androgel en soortgenoten worden niet volledig opgenomen, is gel en geen spuit
Ik heb de gel nog niet afgehaald omdat ik eerst langs de endocrinoloog passeer. Ik heb wel de bijsluiter online geraadpleegd en daar staat niets in. Want als het effectief 40mg pd is dan is dat overdreven veel lijkt mij zelfs 1 pomp dan .
 
Oké mijn persoonlijke endo is tot 23 augustus op verlof. De verpleging raadde mij aan indien mogelijk af te wachten tot mijn behandelende arts terug is ipv een nieuwe endo te raadplegen binnen het ziekenhuis.

maar ik voel me sinds vandaag weer helemaal kut psychisch vooral, emotioneel, negatief, depressief, geen toekomstperspectief etc... misschien omdat ik weet wat de mogelijke oorzaak zou zijn dat mijn lichaam hier nu zo op reageert. Ik ben van plan om gewoon dat busje androgel te gaan halen gebeld met de apotheek en kost een €51 (België) ik kan zo echt niet verder leven ik ben precies dood maar ik adem nog zo voelt het.
 
Ps: verpleging verschoot wel van mijn waarden, maar ik ken er zelf niet zoveel van?? Hoe laag is een test waarde van: 6,54 nmol/L

en een vrij testosteron van 0,128 voor een 25 jarige?

en hoe reëel is het dat de lage T waarden mij zo psychisch kapot maakt ondanks de SSRI en vooral ook zo moeeee
 
Nog even volhouden man. Het is echt beter om even twee weken te wachten. Je zit jezelf gek te maken. Wat je wel kunt doen eerdaags is nog eens testosteron laten bepalen. Die 6.54 kan een toevalstreffer zijn. Dus eigenlijk wil je die sws eerst confirmeren.
 
Ik had nog een vraagje is 40,50 mg testosteron niet te veel? Ik moet 2 pompjes nemen per keer 20,25mg testosteron ik lees overal dat een man per dag 7mg maakt?
Nee, want er wordt maar 10% van de gel door je lichaam opgenomen. Begin ook maar vit D te nemen. En neem maar genoeg want die is te laag. Ik neem al meer dan 10 jaar minstens 3000iu vit D per dag en volgens mijn bloedtesten heb ik een goed vit D gehalte.
 
Laatst bewerkt:
Lekker die gel gaan smeren dan, als jij denkt dat dat het probleem oplost zal het vast helpen. Kijk het een paar maanden aan en dan kan je daarna altijd nog wat anders nemen of stoppen.
 
Hallo iedereen, vraagje mijn endocrinoloog is net terug van vakantie. Ik moet over 4 weken nuchter om 8u bloed trekken.

ik ben terug naar de huisarts geweest en op aanraden van haar toch op 1 pomp androgel begonnen ik voel iets vooral aan m’n libido, en ik val minder snel inslaap.

mijn vraag is hoelang blijft androgel in het bloed en hoelang op voorhand dien ik te stoppen? Kan ik ook gewoon 1 a 2 weken opvoorhand stoppen? Zonder dat dit een vertekend beeld geeft? Of is dit te kort vooraleer mijn testosteron terug kan opstarten?
 
Gewoon stoppen met die androgel. Had je in eerste instantie al niet mee moeten beginnen. Je neemt het nog maar heel kort en het zijn geen enorme dosissen dus waarschijnlijk is testosteron weer vrij snel terug normaal
 
Hallo iedereen, vraagje mijn endocrinoloog is net terug van vakantie. Ik moet over 4 weken nuchter om 8u bloed trekken.

ik ben terug naar de huisarts geweest en op aanraden van haar toch op 1 pomp androgel begonnen ik voel iets vooral aan m’n libido, en ik val minder snel inslaap.

mijn vraag is hoelang blijft androgel in het bloed en hoelang op voorhand dien ik te stoppen? Kan ik ook gewoon 1 a 2 weken opvoorhand stoppen? Zonder dat dit een vertekend beeld geeft? Of is dit te kort vooraleer mijn testosteron terug kan opstarten?
Als het doel is van het bloedtrekken om je hypogonadisme vast te stellen moet je de hele maand geen testosteron gebruiken.
 
Ik zou ook niet teveel rukken.
 
Als het doel is van het bloedtrekken om je hypogonadisme vast te stellen moet je de hele maand geen testosteron gebruiken.
Dus het kan zijn dat 1 week te kort is om terug te gaan naar mijn oude waarde? Dan zal mijn testosteron waarschijnlijk te hoog zijn en een vertekend beeld geven?
 
732B1CAB-A67D-4724-A132-B986B6CB332A.jpeg
Wat vinden jullie van mijn nieuwe bloedresultaten genomen door mijn endocrinoloog?
 

Bijlagen

  • 85A9E87D-E400-4EB3-A208-FC58042C01CD.jpeg
    85A9E87D-E400-4EB3-A208-FC58042C01CD.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 79
Back
Naar boven