AndroidHealthClinic

Te lage testosteron als 25 jarige.

• Topic Starter Topic Starter
En wat is bioavailability testosteron? Deze keer zit ik net in de referentiewaarde met 0.07 nmol maar vrije test is wel nog te laag. De test was genomen om 8:30 in de ochtend.

6C4AE2AC-1C7C-4143-B575-A0D8D064E9BC.jpeg

Ps: mijn vitamine D en ijzer zijn nu wel op pijl tegenover de laatste keer daar heb ik aan gewerkt.

Cholesterol is sowieso hoog (LDL), dus dieet wat aanpassen gaat je ook al helpen. Ze testen je altijd 's morgens omdat je waardes dan hoger zijn dan de rest van de dag.

Cholesterol is sowieso hoog (LDL), dus dieet wat aanpassen gaat je ook al helpen. Ze testen je altijd 's morgens omdat je waardes dan hoger zijn dan de rest van de dag.
Dus eigenlijk tegen de middag/avond zullen mijn waarden nog lager liggen? Ja daar ben
Ik momenteel ook aan aan het werken, vitamine D en ijzer zouden ook kunnen helpen met het op te krikken maar die heb ik ook op pijl nu en veel heeft het niet echt geholpen, eigenlijk nog steeds hetzelfde als vorige keer, alleen een beetje beter maar dan aan het fijt liggen zoals jij zegt omdat ik deze keer in de ochtend ben getest ipv namiddag.

Hoe ziet je voeding eruit?
Wat @MDC zei.. mogelijk wat met voeding proberen.

Hoe ziet je voeding eruit?
Wat @MDC zei.. mogelijk wat met voeding proberen.
Zou het ook kunnen doordat ik een lagere test productie heb ik sneller vet aanmaak?

Goed dat vit d en ijzer zijn verbeterd. Merk je daar verschil van aan je gemoedstoestand?

Denk niet dat je voor je test verder nog iets met voeding kunt bereiken.

Heb je stappen voor TRT genomen? Zit je nog op SSRI's?

Goed dat vit d en ijzer zijn verbeterd. Merk je daar verschil van aan je gemoedstoestand?

Denk niet dat je voor je test nog iets met voeding kunt bereiken.

Heb je stappen voor TRT genomen? Zit je nog op SSRI's?
Het is ofwel door de androgel of inderdaad door de vit d en ijzer, maar mijn gemoedstoestand is drastisch verbeterd. De androgel pak ik nu 2 weken niet meer en voel mij nog steeds goed in mijn vel.

Het is ofwel door de androgel of inderdaad door de vit d en ijzer, maar mijn gemoedstoestand is drastisch verbeterd. De androgel pak ik nu 2 weken niet meer en voel mij nog steeds goed in mijn vel.
Misschien alle drie. Maar zoals al werd gezegd onderdrukt androgel je eigen testosteron productie dus deze test waardes zijn daardoor beïnvloed. Binnen 2 weken na het stoppen lijkt mij te vroeg. Als je wilt weten hoe je eigen productie het uiteindelijk kan zul je eerst moeten wachten tot die is hersteld om dan weer te meten.

Update: ik heb nu 3 bloedafnames gehad, en alle 3 kwamen zij schandalig laag terug. Ik heb gisteren een echo laten nemen van mijn ballen en een scan van mijn hersenen (hypofyse) maar beide test kwamen terug met dat daarmee alles in orde is, die hypofyse heeft de endocrinoloog laten nemen vanwege het lage LH FSH.

Wat kan volgens jullie de oorzaak zijn als het niet de ballen en de hersenen zijn? Of kan het wel nog steeds een van de twee zijn er hoeft niet meteen iets te zien zijn?

Ps: heb 20 dec terug een afspraak, dit alles duurt wel lang in al die tijd voel ik mij kut.

Hierbij resultaten

Bijlagen

• 08B9BE82-9352-4FB0-9A8D-38F31CD5CD55.jpeg
    08B9BE82-9352-4FB0-9A8D-38F31CD5CD55.jpeg
    214,2 KB · Weergaven: 101
Wat kan volgens jullie de oorzaak zijn als het niet de ballen en de hersenen zijn? Of kan het wel nog steeds een van de twee zijn er hoeft niet meteen iets te zien zijn?
Nog steeds gestopt met androgel? Hoe lang voor de tests?

En SSRI's kunnen nog bijdragen denk ik..

van ergens in september gestopt dacht ik, dus de SSRI’s kunnen voor een laag hormoonhuishouding zorgen?
Ik ben geen dokter maar dacht het wel.

Als ik het goed lees is je LH ook wat laag, dus de stimulans vanuit de hypofyse/hersenen. Volgens mij is dat ook consistent met een deels onderdrukkend effect van SSRI's, als we er van uit mogen gaan dat je voldoende hersteld zal zijn van de androgel.

Blijft het natuurlijk de vraag of het al laag was voordat je met SSRI's begon..

Bij welke dokter zit je?

Terug
Naar boven