r0bin
Novice
- Waardering
- 0
h0i !

sorry dat ik zoveel vraag :gosh:
ik ben nog maar net aan het fitnessen. Wil een paar dingen weten:
ik ben dus 16 jaar. Best wel jong. Is dit TE jong om te beginnen met fitnessen?
Zo niet:
Aangezien ik een ectomorf ben
is het dan verstanding om eerst veel te gaan eten. Wat ik dus al gelezen heb in eerdere posts. En daarna pas te gaan fitnessen of kan ik nu gewoon doorgaan met fitnessen? Ik train nu 3 dagen per week. Maandag / Woensdag / Vrijdag.
Laatst had ik het er met een maat van me over fitnessen, ik wou graag 5 dagen per week gaan fitnessen omdat ik het lekker vind om naast school nog iets te gaan doen. Ik doe nu 3 dagen per week en het bevalt me echt goed. Hij zei dat het niet verstandig is om op jonge leeftijd (onder de 18) al te gaan fitnessen (intensief). Je lichaam zou het niet aankunnen. Hij zei dat je wel kon gaan fitnessen maar het niet verstandig is om intensief en 5 dagen per week te gaan. Klopt dit?
Hoor het graag van jullie!

sorry dat ik zoveel vraag :gosh:
ik ben nog maar net aan het fitnessen. Wil een paar dingen weten:
ik ben dus 16 jaar. Best wel jong. Is dit TE jong om te beginnen met fitnessen?
Zo niet:
Aangezien ik een ectomorf ben
is het dan verstanding om eerst veel te gaan eten. Wat ik dus al gelezen heb in eerdere posts. En daarna pas te gaan fitnessen of kan ik nu gewoon doorgaan met fitnessen? Ik train nu 3 dagen per week. Maandag / Woensdag / Vrijdag. Laatst had ik het er met een maat van me over fitnessen, ik wou graag 5 dagen per week gaan fitnessen omdat ik het lekker vind om naast school nog iets te gaan doen. Ik doe nu 3 dagen per week en het bevalt me echt goed. Hij zei dat het niet verstandig is om op jonge leeftijd (onder de 18) al te gaan fitnessen (intensief). Je lichaam zou het niet aankunnen. Hij zei dat je wel kon gaan fitnessen maar het niet verstandig is om intensief en 5 dagen per week te gaan. Klopt dit?
Hoor het graag van jullie!

iel. Heeft het dan al zin om gelijk voor massa te gaan?