MuscleMeat

Te veel eiwitten schadelijk?

davizze

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Klopt het dat je het teveel nuttigen van eiwitten je lever kapot gaat?

Ik heb een voedingsschema opgesteld K/E/V 50%,40%,10%,
op basis van 3500kcal. (doel: massa)

Hierbij ligt men eiwitconsumptie op iets meer dan 300g, wat neerkomt voor mezelf 4,3g eiwit per kg lichaamsgewicht.

Ik heb gehoord dat teveel eiwitten nuttigen erg schadelijk kan zijn voor de lever, klop dit? Zal ik dan toch maar men schema aanpassen om minder eiwtten te bekomen?

Volgens mij gewoon goed drinken. 300g is niet extreem hoog hoor. Op rustdagen zit ik ook bijna op de 300.

De science erachter weet ik niet.

Niet schadelijk wel overbodig, hoeveel gram KH en vet krijg je binnen? 2-3 gr per kg is genoeg, nu verbrand je de helft. Ik zou je schema wat aanpassen zodat je max aan 3gr/kg komt.

Klopt het dat je het teveel nuttigen van eiwitten je lever kapot gaat?

nee.

Wat zwaarder voor de NIEREN, maar geen probleem voor gezonde nieren. En al helemaal geen probleem voor je lever.

Weet je trouwens zeker dat je niet groeit op 200 gram eiwit ? Of is dat ook iets dat je "ergens gehoord hebt" ?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!
Ik ben zelf nog maar 6maand bezig, dus ben nog wat aan het zoeken. Ik tracht zoveel mogelijk bij te leren en fouten te verwijderen.
Men K/E/V = 500g/300g/70g. Zal dan toch maar wat wijzigingen maken om op 200g eiwitten te raken.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben zelf nog maar 6maand bezig, dus ben nog wat aan het zoeken. Ik tracht zoveel mogelijk bij te leren en fouten te verwijderen.
Men K/E/V = 500g/300g/70g. Zal dan toch maar wat wijzigingen maken om op 200g eiwitten te raken.

Goed zo. Ik ga goed vooruit op 200 gr per dag, (= ca 2 gram per kilo vvm)

Als je een gezonde jongen bent kan het geen kwaad. En zeker niet voor je lever. Mij lijkt 4 gram per kg lichaamsgewicht zwaar overdreven.

Terug
Naar boven